Gå til innhold

Når kan man ta graviditetstest etter festeblødning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen har prøvd lenge å få barn Denne gangen tok vi i bruk eggløsningstester og hadde samleie når eggløsningstesten sa ifra. Idag oppdaget jeg litt blod på papiret når jeg tørket meg etter å tisset. Men ikke noe mer, ikke noe blod i truse innlegget. Jeg har uregelmessig menstrasjon så vanskelig å si når mensen skal komme. Men det er 10 dager siden eggløsning ifølge testen. Så jeg lurte på om hvis dette va festeblødning når kan man ta graviditetstest? Noen som har erfaringer?

Anonymkode: e5748...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om det akkurat var festeblødning det jeg hadde, for det minnet mer om spotting som jeg gjerne får noen dager før mensen kommer. Jeg hadde litt blod som du beskriver en ukes tid før forventet mensen, som først stoppet opp litt et par dager og så begynte på’n igjen 3-4 dager før forventet mens. Tok en test dagen etter forventet mens, da var jeg 15 dpo. Og den var positiv. Hadde prøvd noen måneder og tatt tester i perioden mellom EL og IKM som var negative, så hadde gitt opp litt og tvang meg selv til å vente til etter IKM for å slippe alt det der «kanskje blir den positiv om to dager»-styret😅 Men har gått i den testefella mange ganger før, så vet at det er vanskelig å motstå😊 

Anonymkode: 70a5c...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ventet en eller to dager. Hvis det var festeblødning skal hcg begynne å stige.

Anonymkode: 4e31d...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...