Amatariel Skrevet 24. september 2023 Forfatter #281 Del Skrevet 24. september 2023 Uke 38: skrittmål 6 av 7 dager ✅ Trening: 2 økter (yoga m/ styrke og zumba) 💪 Mandag: 9574 Tirsdag: 8199 Onsdag: 9076 Torsdag: 11676 Fredag: 7216 Lørdag: 9068 Søndag: 8075 Dette har vært en bra uke! Har fått fokusert å være i aktivitet, med å ha få dratt på treningsenteret to ganger og gått tilfredsstillende mye. Nesten en 'perfect week' der. Kunne fint ha klart fredagen også hvis jeg hadde gått inn for det, men da prioriterte jeg andre ting og følte ikke at det er så nøye Viktigste er å røre seg noe. Matmessig har jeg også vært fornøyd. Føler jeg har klart å fokusere litt på det jeg skulle denne uken (spise middag med oppmerksomhet, ikke for stor porsjon). Og ellers kjørt samme stil på frokost, lunsj og kveldsmat som jeg pleier. Samtidig lever jeg også som normalt... f.eks så ville hele familien spise middag på McDonalds i går. Og det passet seg sånn med andre ting, så da er ikke jeg bremsen bare fordi at jeg ikke burde spise junk. Livet mitt skal helt klart bestå av litt junk innimellom. Så ja, spent på vekten i morgen. Har et personlig mål jeg gjerne vil nå... så håper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 24. september 2023 #282 Del Skrevet 24. september 2023 Så deilig det må være å være i en god flow når det gjelder trening og bevegelse. Gjør det gjerne lettere å ta gode valg i kosten også, synes jeg. Og enig angående dette med å skeie ut i fellesskap. Jeg har faktisk ingen problemer med å spise take-away når vi kommer hjem til tomt kjøleskap etter å ha vært på hytta, eller spise dessert hos svigermor på en vanlig torsdag… Det er sånn livet er, og har lite å si for helheten av kostholdet. Godteposene jeg spiser når jeg sitter alene i sofaen er derimot en helt annen greie og noe jeg i større grad kan ta kontroll over selv. Lykke til med veiedag i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 25. september 2023 #283 Del Skrevet 25. september 2023 Super uke! Krysser fingrene for bra resultat! Jeg spiser også burger og pizza i ny og ne, det er for godt til å kutte ut fullstendig. 😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 25. september 2023 Forfatter #284 Del Skrevet 25. september 2023 Vekt: 2.jan: 104,2 kg BMI: 37,6 → alvorlig fedme 30.jan: 101,9 kg 27.feb: 99,7 kg 31.mars: 97,7 kg 10.april: 97,0 kg BMI: 34,8 → fedme 1.mai: 96,3 kg 29.mai: 95,5 kg 30.juni: 95,5 kg 31.juli: 95,7 kg 28.aug: 95,0 kg 1.sept: 94,1 kg 11.sept: 94,0 kg 18.sept: 94,3 kg 25.sept: 93,5 kg Sum: - 10,7 kg 😭 Nå er jeg så glad at dere aner ikke! Selv om det i sommer var 92 jeg satt som mål innen utgangen av september, så hadde jeg egentlig et helt annet (enda mer personlig) mål som var på 93,8 kg. Jeg vet, skikkelig random tall. Men for meg så betyr det noe helt spesielt. Kort fortalt så ble jeg gravid for litt over 2 år siden. Jobbet med vektnedgang før det, og var på 92 kg på det laveste da testen ble positiv. Så det er absolutt et tall som betyr noe det også I svangerskapet gikk jeg opp 16 kg, noe som virkelig er helt greit. Å gro mennesker er det vakreste som finnes ♥️ og har egentlig alltid tatt i mot kilo med glede da. Og mange forsvinner jo også i forbindelse med fødsel. På de tre første barselmånedene forsvant nesten alt hos meg i alle fall. Vekten viste 93,8 kg. Men hva skjedde så? Jeg forsvant totalt i barselboblen. Baby opptok all tid, jeg fikk også ryggproblemer. Jeg kunne ikke tenkt mindre på trim og kosthold. Og det kom med sin pris. Nå var det plutselig ikke naturlig lenger. Baby var utenfor magen og jeg hadde oppriktig lyst til å bruke dagene på kafè med kake, og kveldene med potetgull og tv. Det var som en evigvarende helg. Når baby sov, så sov jeg også. Gikk derfor ekstremt lite tur. Da jeg har lest mye om livsstilsendring nå i vår så er et av momentene for å klare å bli glad i seg selv og gå videre i livet, at man kan tilgi seg selv for de dårlige valgene man har tatt i fortiden. Og mye syns jeg at jeg har klart, men akkurat dette har vært vanskelig. At jeg lot meg selv forfalle så heftig For resultatet ble faktisk at jeg gikk opp 10,4 kg mellom april-desember i fjor. Å gå opp 10 kg året ETTER graviditet, syns jeg er mye verre enn å gå opp 16 kg i svangerskapet. Så det å komme tilbake til 93,8 kg som var den vekten jeg hadde i fjor før alle disse fullstendig unødvendige (men akk så tilstedeværende) kiloene kom på har føltes utrolig viktig. Sykt å si det når jeg faktisk har gått ned -10 kg i år, men det er først NÅ jeg føler at vektnedgangen skal begynne. Beklager at det ble mye tall-prat her nå. Jeg har jo virkelig øvd meg i år på å ikke ha så mye fokus på tall - det er jo følelsen jeg innehar som er viktig. Men akkurat dette her er veldig følelsesladet for meg, derfor måtte det bare bli et innlegg nå. Nå er det bare denne uken igjen av september, og jeg når nok ikke 92-målet mitt innen da. Men det går helt fint. Målet jeg nådde i dag betyr så uendelig mye mer. Joda, jeg kommer sikkert til å vippe litt opp/ned rundt her nå, men jeg beviste for meg selv at jeg klarte å bli kvitt alle de tullekiloene fra i fjor! 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 25. september 2023 #285 Del Skrevet 25. september 2023 Grattis, så utrolig bra! Enten man vil det eller ei, så er det noen tall som er "magiske". Så bare klapp deg selv på skuldra for å ha oppnådd dette målet, du ruler! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 26. september 2023 #286 Del Skrevet 26. september 2023 Hurra! For en fin milepæl! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 26. september 2023 #287 Del Skrevet 26. september 2023 Grattis med fin nedgang 👏 Når vi kommer hjem fra hytta søndag ettermiddag ender det ofte med gatekjøkken eller pizza her også. Det er ikke disse unntakene som ødelegger for meg. Det er en del av sånn livet er 👍 Det er alle de andre hverdagene som er de viktigste, og dette fikser du kjempefint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 26. september 2023 #288 Del Skrevet 26. september 2023 Hurra! Såååå deilig!😍 Det gir jo litt motivasjon videre også når man først når ett mål som var viktig, gir jo litt mersmak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 26. september 2023 #289 Del Skrevet 26. september 2023 Så vanvittig deilig å nå de målene man setter seg! Det gir en skikkelig boost. Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 30. september 2023 Forfatter #290 Del Skrevet 30. september 2023 Vekt: 2.jan: 104,2 kg BMI: 37,6 → alvorlig fedme 30.jan: 101,9 kg 27.feb: 99,7 kg 31.mars: 97,7 kg 10.april: 97,0 kg BMI: 34,8 → fedme 1.mai: 96,3 kg 29.mai: 95,5 kg 30.juni: 95,5 kg 31.juli: 95,7 kg 28.aug: 95,0 kg 18.sept: 94,3 kg 25.sept: 93,5 kg 30.sept: 93,1 kg Sum: - 11,1 kg Ble veiing i dag i stedet for mandag. Føles tilfredsstillende når det er slutt på en måned, samt den felles-vekt-tråden her inne. Jeg hadde egentlig mål om 92 innen september, men som vanlig klarer jeg ikke nå mine små mål innen jeg har satt dem 🤪 Men det personlige målet jeg skrev om sist var viktigere, og det viktigste er at det går nedover for hver målsetting, tross alt. Jeg har tenkt hardt hva neste delmål skal være. Høsten pleier å være en tung og tøff tid for meg, som avsluttes av en heidundrende julefeiring. Jeg går alltid opp flere kilo da. Men nå er jeg så klar for å snu det! Håper og tror at jeg har lært en del verktøy hittil i år for å klare det... en ny og bedre versjon av meg selv. Det fornuftige ville vært å håpe på stillstans resten av året, med tanke på min historie med høstoppgang. Men det er jo så kjedelig også 😅 Og jeg er jo ikke sååå langt unna et nytt titall. Det hadde vært MAGISK å kunne se 8-tallet først på vekten i det jeg går inn i det nye året. Det er 8 år siden jeg hadde et 8-tall først på vekten, så det er noe jeg virkelig ønsker meg. Så jeg setter et mål med håp og drømmer til 89,9 kg til 1.januar. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 30. september 2023 #291 Del Skrevet 30. september 2023 Flott nedgang denne uka! Bra jobba! Heier på at du vil se 8-tallet innen neste år! 😎 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 1. oktober 2023 #292 Del Skrevet 1. oktober 2023 Høres ut som er supert mål! Du er nok ikke alene om å slite litt med vekta utover høsten, jeg gjør iallfall også det😅 det er jo så mye god mat, og når jula kommer er det julekaker og selskaper rundt en hver sving. Vi kommer nok alle til å kjenne på utfordringer herfra og ut året, men det er nok ganske normalt. Jeg prøver iallfall å tenke at ingen mat er nei-mat men at begrensning er viktig😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 1. oktober 2023 #293 Del Skrevet 1. oktober 2023 Gratulerer med fin nedgang Heier på deg og at du når målet ditt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. oktober 2023 Forfatter #294 Del Skrevet 1. oktober 2023 Uke 39: skrittmål 6 av 7 dager ✅ Trening: 1 økt (styrke) 💪 Mandag: 8496 Tirsdag: 10503 Onsdag: 9091 Torsdag: 3412 Fredag: 8488 Lørdag: 11695 Søndag: 8904 Veldig fornøyd med denne uken. Ikke at skrittene mine er sååå mye å skryte av. Èn dag var kjempedårlig, men det var en sånn typisk dag der jeg bare ikke fikk gjort noe med det. Og bare èn økt med trening. Men nå skal jeg ikke underdrive det jeg faktisk har fått til! Er ikke lenge siden dette ville vært en nesten uoppnåelig uke for meg. Men det jeg virkelig er fornøyd med er følelsene jeg har hatt! For det har ikke føltes som jobb å få til dette. Jeg har ikke slitt meg til å klare dagsmålet. Eller følt at jeg "må". På lørdag var det f.eks rett og slett en nødvendighet. Jeg var langt utpå dag uten å være så mye i bevegelse, og da begynte det å krible i hele kroppen. Måtte bare ut! Hele kroppen hadde lyst til å gå ut på en tur. For en deilig (og uvant 😅) følelse!! Var bare en smakebit, men åh, så deilig å kjenne på det igjen. For en del år siden hadde jeg det stort sett sånn når det gjaldt trening - at jeg ville mer enn måtte. Ble sur og i dårlig humør om jeg måtte droppe en økt. Håper virkelig å komme dit igjen på sikt. På god vei i alle fall 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillasliv Skrevet 3. oktober 2023 #295 Del Skrevet 3. oktober 2023 Amatariel skrev (På 1.10.2023 den 22.22): Uke 39: skrittmål 6 av 7 dager ✅ Trening: 1 økt (styrke) 💪 Mandag: 8496 Tirsdag: 10503 Onsdag: 9091 Torsdag: 3412 Fredag: 8488 Lørdag: 11695 Søndag: 8904 Veldig fornøyd med denne uken. Ikke at skrittene mine er sååå mye å skryte av. Èn dag var kjempedårlig, men det var en sånn typisk dag der jeg bare ikke fikk gjort noe med det. Og bare èn økt med trening. Men nå skal jeg ikke underdrive det jeg faktisk har fått til! Er ikke lenge siden dette ville vært en nesten uoppnåelig uke for meg. Men det jeg virkelig er fornøyd med er følelsene jeg har hatt! For det har ikke føltes som jobb å få til dette. Jeg har ikke slitt meg til å klare dagsmålet. Eller følt at jeg "må". På lørdag var det f.eks rett og slett en nødvendighet. Jeg var langt utpå dag uten å være så mye i bevegelse, og da begynte det å krible i hele kroppen. Måtte bare ut! Hele kroppen hadde lyst til å gå ut på en tur. For en deilig (og uvant 😅) følelse!! Var bare en smakebit, men åh, så deilig å kjenne på det igjen. For en del år siden hadde jeg det stort sett sånn når det gjaldt trening - at jeg ville mer enn måtte. Ble sur og i dårlig humør om jeg måtte droppe en økt. Håper virkelig å komme dit igjen på sikt. På god vei i alle fall 😊 Så moro at kroppen higet etter mosjon! Det må jo virkelig sies å være en seier, og bety at vanen virkelig begynner å sitte i kroppen? Jeg lengter selv etter den tiden hvor jeg dro ut for å trene fordi det var det jeg hadde absolutt mest lyst til. Veldig deilig følelse jeg ikke har kjent på lenge😆 Masse lykke til med målet for januar!💪😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucille Skrevet 3. oktober 2023 #296 Del Skrevet 3. oktober 2023 Amatariel skrev (På 30.9.2023 den 8.25): Vekt: 2.jan: 104,2 kg BMI: 37,6 → alvorlig fedme 30.jan: 101,9 kg 27.feb: 99,7 kg 31.mars: 97,7 kg 10.april: 97,0 kg BMI: 34,8 → fedme 1.mai: 96,3 kg 29.mai: 95,5 kg 30.juni: 95,5 kg 31.juli: 95,7 kg 28.aug: 95,0 kg 18.sept: 94,3 kg 25.sept: 93,5 kg 30.sept: 93,1 kg Sum: - 11,1 kg Ble veiing i dag i stedet for mandag. Føles tilfredsstillende når det er slutt på en måned, samt den felles-vekt-tråden her inne. Jeg hadde egentlig mål om 92 innen september, men som vanlig klarer jeg ikke nå mine små mål innen jeg har satt dem 🤪 Men det personlige målet jeg skrev om sist var viktigere, og det viktigste er at det går nedover for hver målsetting, tross alt. Jeg har tenkt hardt hva neste delmål skal være. Høsten pleier å være en tung og tøff tid for meg, som avsluttes av en heidundrende julefeiring. Jeg går alltid opp flere kilo da. Men nå er jeg så klar for å snu det! Håper og tror at jeg har lært en del verktøy hittil i år for å klare det... en ny og bedre versjon av meg selv. Det fornuftige ville vært å håpe på stillstans resten av året, med tanke på min historie med høstoppgang. Men det er jo så kjedelig også 😅 Og jeg er jo ikke sååå langt unna et nytt titall. Det hadde vært MAGISK å kunne se 8-tallet først på vekten i det jeg går inn i det nye året. Det er 8 år siden jeg hadde et 8-tall først på vekten, så det er noe jeg virkelig ønsker meg. Så jeg setter et mål med håp og drømmer til 89,9 kg til 1.januar. jeg har vært lenge vekke, så jeg må bare få gratulere deg med fantastiske resultater!!! Nå skal jeg sette meg ned og lese gjennom de siste tre måneders innlegg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. oktober 2023 Forfatter #297 Del Skrevet 4. oktober 2023 Veldig koselig at flere stikker innom på besøk her Tar til meg alle gode ord altså. Jeg syns virkelig jeg har vært på en god flyt i det siste, så da er det ekstra hyggelig å både skrive og motta kommentarer her. Nå er jeg faktisk innom en tur for å fortelle at jeg blir fraværende resten av uken. Skal på langweekend, og reiser faktisk bort allerede i kveld. Blir en veldig annerledes uke! Bare det å være på reise er ikke noe som har vært rom for på en stund. Gleder meg til å se et annet sted enn hjemme 🤪 Og bo på hotell da... ekstra mat til frokost og kveld. Skjer ca. 1-2 ganger i året for meg. Samme med alkohol. Noe jeg inntar max 4 ganger i året. Og nå kommer alt dette samtidig. Sleng inn en bursdagsfeiring i helga også, så blir det komplett! 😁 Så er vel ganske forståelig at dette blir gøy! Er veldig klar for å slå meg litt løs. Men det er klart at dette neppe er "vektgunstig". Men når det er så sjeldent som det faktisk er, så er det ikke noe jeg bekymrer meg for overhodet. Skal spise og drikke det jeg føler for der og da Ville bare inn og fortelle dere her. Ikke alt for mye som skjer i livet mitt utenom hverdagen nemlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 4. oktober 2023 #298 Del Skrevet 4. oktober 2023 Kos deg masse på tur og nyt hvert øyeblikk. Hverdagen kan du alltids ta tilbake når du kommer hjem igjen. God tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 5. oktober 2023 #299 Del Skrevet 5. oktober 2023 Åh, håper du koser deg masse, @Amatariel ❤️🤩 Som småbarnsforelder selv skjønner jeg veldig godt hvorfor dette er stas. Håper at du koser det maks i helgen, så får manda’n være manda’n, som de sier 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillasliv Skrevet 6. oktober 2023 #300 Del Skrevet 6. oktober 2023 Det hørtes helt herlig ut! Og deilig å reise ut og kose seg uten å ha med seg masse restriksjoner i kofferten👌Håper du koser deg maks på tur!😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå