Gå til innhold

Er det vits å sminke hoodet eyes?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig hooded eyes. Sånn at man ikke ser noe av øyelokket fra innerst til ytterst og det ytre øyelokket er såpass sunket at det peker nedover utenfor øynene. Det gir meg små og runde øyne mens jeg egentlig har mandelform, og det gir meg mer rynker rundt øynene. Kirurg sier at jeg må ta fullt panneløft og at øyelokksoperasjon ikke er nok.. Det har jeg ikke råd til og vet ikke om jeg tør.

Jeg liker sminke men har prøvd å følge videoer fra youtube for hooded eyes men de har mye mindre hooded eyes enn meg! Er det noe vits å sminke når man har ekstremt hooded eyes og i såfall hvordan sminking har dere erfaring med at funker?

Anonymkode: 61184...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler ananeganova og flawless_byvera på tiktok. De har faktisk tunge øyelokk, i motsetning til mange andre som skal demonstrere med sminke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 23.31):

Jeg har veldig hooded eyes. Sånn at man ikke ser noe av øyelokket fra innerst til ytterst og det ytre øyelokket er såpass sunket at det peker nedover utenfor øynene. Det gir meg små og runde øyne mens jeg egentlig har mandelform, og det gir meg mer rynker rundt øynene. Kirurg sier at jeg må ta fullt panneløft og at øyelokksoperasjon ikke er nok.. Det har jeg ikke råd til og vet ikke om jeg tør.

Jeg liker sminke men har prøvd å følge videoer fra youtube for hooded eyes men de har mye mindre hooded eyes enn meg! Er det noe vits å sminke når man har ekstremt hooded eyes og i såfall hvordan sminking har dere erfaring med at funker?

Hadde aldri hørt om hooded eyes før så måtte Google det. Jeg har det visst selv! Visste ikke at det skulle være noe negativt. Har store øyne og ikke noen fler rynker enn andre.

Anonymkode: ba877...ba6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er øyelokkene dine såpass hooded at du ikke kan bruke løsvipper eller extensions?
Jeg har nemlig også hooded eyes og det er nesten ingen vits å å bruke øyenskygge og slikt. Men løsvipper av høy/naturlig kvalitet gir meg det lille ekstra og får øynene mine til å stråle.

Jeg har også innsett at sminke handler om å fremheve sin naturlige skjønnhet. Jeg får ikke gjort så mye med øyeformen min, så fokuserer heller på en vakker, glødende hud og et vakkert hår.

Man kan lett bli så opphengt i sine feil og mangler at man glemmer de trekkene man har som er vakre, og som burde fremheves. Det kan være utrolig vakkert med hooded eyes også - om man bare tenker helhetlig når man sminker seg.

Anonymkode: 9f95e...6e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på hva hooded er. Om du hadde giddet å skrive norsk, hadde jeg svart deg ordentlig. 

Anonymkode: 60787...d07

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hooded eyes gir et mer intelligent blikk og er som med alle øyetyper best uten sminke.

Anonymkode: 4d2b1...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis øyelokket henger over øyevippene så er det vel nesten sånn at du risikerer problemer med synet?

I så fall bør det opereres før du får permanente skader. 

Anonymkode: b5ca2...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.2.2023 den 17.09):

Hvis øyelokket henger over øyevippene så er det vel nesten sånn at du risikerer problemer med synet?

I så fall bør det opereres før du får permanente skader. 

Det henger da ikke over øyevippene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det henger da ikke over øyevippene??

Det kan det på noen, da hindrer det synet og kan gi permanente synsskader.

Jeg har veldig hooded eyes. Sånn at man ikke ser noe av øyelokket fra innerst til ytterst og det ytre øyelokket er såpass sunket at det peker nedover utenfor øynene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hooded eyes er jo dødsfint! Aldri tenkt at det er negativt:

image.thumb.jpeg.09ffa920fb64576285bd6d789bfc66a7.jpeg

Anonymkode: 2cb6d...3cf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med daglig hodebunnsmassasje!!! Det strammer opp helt sinnsykt mye hvis man er konsekvent med det over tid. Jeg har ikke lenger hooded eyes (nå var ikke mine riktig like hooded som dine kanskje, men det er garantert mye forandring som kan skje).

Søk opp scalp massage for hooded eyes på youtube som du kan følge. 

Anonymkode: 936ae...cdf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan ser øyne som ikke er hooded ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvordan ser øyne som ikke er hooded ut?

images?q=tbn:ANd9GcRJ42T1v5lZOwIDfF9arHD

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.2.2023 den 16.55):

Har ikke peiling på hva hooded er. Om du hadde giddet å skrive norsk, hadde jeg svart deg ordentlig. 

Anonymkode: 60787...d07

Hengende øyelokk.  Det er en million videoer om hvordan en kan sminke slike øyne.  Har det selv og prøver men ser ofte på bilder at øyeskygge likevel ikke syns mens det i virkeligheten er ganske mye sminke. Legger vekt på øvre vippekant, da får øynene likevel et løft.  Tress-punktvipper er et must. Og syns botox mellom bryna løfter litt. 

Anonymkode: d50bf...82b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

dette er jo pene "feilfrie" hooded eyes, men disse under her er jo ikke det samme. slik hadde jeg før jeg opererte dem

gadd aldri sminke disse, men etter operasjon endte jeg opp med noe lignende de til claudia schiffer har

eye-close-up-with-drooping-eyelid-thumbn

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få henvisning til øyelege for operasjon av tunge øyelokk. Dette vil du antakelig få dekt. Så kan du ta det derfra.

(kirurgen tenker nok mest på pengeboka..)

Anonymkode: 13678...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det der er IKKE hoodet eyes! Man kan se øyelokket hennes til og med hele veien ut! Så hun har helt normale øyelokk

Her er delvis hooded eyelids på første bildet, og helt hooded eyes på de to nederste. Jeg har helt hooded eyes men går mye rundt med løftet øyebryn for å prøve å se mindre trøtt og dopa ut

maxresdefault.jpg

Screenshot_20230210_140740.jpg

Screenshot_20230210_140726.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Få henvisning til øyelege for operasjon av tunge øyelokk. Dette vil du antakelig få dekt. Så kan du ta det derfra.

(kirurgen tenker nok mest på pengeboka..)

Anonymkode: 13678...902

Jeg gikk henvisning fra fastlege til kirurg for Øyelokk operasjon, men der sa kirurgen at det ikke ville være tilstrekkelig å kun operere øyelokkene, at jeg også måtte ta øyebrynsløft/panneløft og den operasjonen dekkes ikke i tillegg er det mye risiko for tap av hårvekst i hårlinjen der arrene blir og risiko for lammelser i panne og skjevheter i bryn så jeg grøsser bare ved tanken! Har ikke råd til å ta panneløft privat. Jeg ba om second opinion fra en annen øyelokkskirurg som sa det samme om at kun øyelokkoperasjon ikke var nok for meg så da ville de ikke gjøre det selvom jeg kvalifiserte for å få øyelokkoperasjon dekket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

images?q=tbn:ANd9GcRJ42T1v5lZOwIDfF9arHD

Nei ingen av de er hooded eller delvis hooded. De første er lave øyebryn, kanskje hooded, de andre er langt fra hooded for man ser hele øyelokket langs vippekanten. Med hooded eyes så dekker huden over vippekanten

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hengende øyelokk.  Det er en million videoer om hvordan en kan sminke slike øyne.  Har det selv og prøver men ser ofte på bilder at øyeskygge likevel ikke syns mens det i virkeligheten er ganske mye sminke. Legger vekt på øvre vippekant, da får øynene likevel et løft.  Tress-punktvipper er et must. Og syns botox mellom bryna løfter litt. 

Anonymkode: d50bf...82b

Nei det er ikke en million videoer som dekker hvordan sminke de. Tittelen på videoen er kanskje hooded eyes men de som sminker har faktisk ikke hooded eyes så da hjelper det ikke. Jeg har brukt sikkert 50-60 timer på youtube kun på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det der er IKKE hoodet eyes! Man kan se øyelokket hennes til og med hele veien ut! Så hun har helt normale øyelokk

Her er delvis hooded eyelids på første bildet, og helt hooded eyes på de to nederste. Jeg har helt hooded eyes men går mye rundt med løftet øyebryn for å prøve å se mindre trøtt og dopa ut

maxresdefault.jpg

Screenshot_20230210_140740.jpg

Screenshot_20230210_140726.jpg

Ingen av disse ser unormale eller stygge ut, og ingen av dem ville fått dekka en operasjon.

Hengende øyelokk er at øyelokket delvis (eller helt i ekstreme tilfeller) skygger for synet. Da får man dekka operasjon. Men man får ikke dekka operasjon fordi man er misfornøyd med øyelokkenes utseende, som det høres ut som om er tilfellet for TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...