AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #1 Del Skrevet 2. februar 2023 På morgenen er jeg fornøyd med huden og jeg tror hudpleie rutinen min passer bra, huden er fin etter morgenstell og kveldsstell. Men noen timer etter jeg står opp så er porene mine gigantiske! Spesielt med sminke på huden syns det ekstra godt men også ille på usminket hud! Hva kan jeg gjøre?! Føler ikke at settingpudder hjelper, da ser ansiktet bare mer livløst og grått ut. Anonymkode: b9619...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 2. februar 2023 #2 Del Skrevet 2. februar 2023 Det kan skyldes talgkjertlene din er litt "overaktive" og produserer mye olje/talg i løpet av dagen. Etterhvert som porene fylles med talg, utvides de pga presset og ser derfor større ut. Kan jeg gjette på at du har kombinert hud med fetere hud i t-sonen (panne - nese - hake)? Og kan jeg spørre hvilke hudpleieprodukter du bruker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #3 Del Skrevet 2. februar 2023 Roci skrev (15 minutter siden): Det kan skyldes talgkjertlene din er litt "overaktive" og produserer mye olje/talg i løpet av dagen. Etterhvert som porene fylles med talg, utvides de pga presset og ser derfor større ut. Kan jeg gjette på at du har kombinert hud med fetere hud i t-sonen (panne - nese - hake)? Og kan jeg spørre hvilke hudpleieprodukter du bruker? Ja, jeg har fått vite fra ansatte i sminkebutikk samt hudlege at jeg har noe fet hudtype. Det stemmer for jeg har alltid blitt blank i ansiktet utover dagen. Samtidig så blir den mere fet om jeg bruker produkter tilpasset for fet hud for de virker bare uttørrende på huden min. Den hudpleien jeg bruker nå syns jeg passer huden min godt, jeg får ofte kviser av feil produkter men den rutinen jeg har nå holder huden fin. Jeg bruker Matcha cleanser, et serum med Centella asiatica og Niacinamide fra Purito før fuktighetskrem fra Dr Greve. Hvis jeg bruker lettere fuktighetskremer i gel variant eller vannbasert så er huden min veldig tørr og stram, før den etter noen timer "smører seg selv" (overproduserer olje pga fuktfattig hud). Jeg bruker også Cosrx poreless serum med BHA 3 kvelder i uka. Anonymkode: b9619...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 2. februar 2023 #4 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ja, jeg har fått vite fra ansatte i sminkebutikk samt hudlege at jeg har noe fet hudtype. Det stemmer for jeg har alltid blitt blank i ansiktet utover dagen. Samtidig så blir den mere fet om jeg bruker produkter tilpasset for fet hud for de virker bare uttørrende på huden min. Den hudpleien jeg bruker nå syns jeg passer huden min godt, jeg får ofte kviser av feil produkter men den rutinen jeg har nå holder huden fin. Jeg bruker Matcha cleanser, et serum med Centella asiatica og Niacinamide fra Purito før fuktighetskrem fra Dr Greve. Hvis jeg bruker lettere fuktighetskremer i gel variant eller vannbasert så er huden min veldig tørr og stram, før den etter noen timer "smører seg selv" (overproduserer olje pga fuktfattig hud). Jeg bruker også Cosrx poreless serum med BHA 3 kvelder i uka. Anonymkode: b9619...093 Det er bra at du ikke bruker typiske produkter for fet hud, det er helt riktig at mange slike inneholder ingredienser som virker uttørkende på huden og kan forverre problemet. Både rensen og serumet ser ut som bra produkter med gode ingredienser. Cosrx Poreless inneholder willow bark/salix alba/nigra (Willow) Bark Water. Dette er ikke BHA, selv om det kan stå BHA på produktet. Ingrediensen inneholder salicylates, som kjemisk ikke er så ulik salicylic acid, men den er ikke bevist å ha samme effekt. Du kan eventuelt vurdere et annet serum med BHA (salicylsyre) og se om det gjør noen forskjell på talgreguleringen. Du sier ikke noe om hvilken fuktighetskrem fra Dr. Greve du bruker. Det er i og for seg gode kremer, men min personlige erfaring (har kombinert hud selv) er at huden blir veldig blank/fet i løpet av dagen. De beste kremene jeg har forsøkt, som jeg føler holder talgproduksjonen greit i sjakk (selv om jeg fortsatt kan bli litt blank) og samtidig gir nok fukt, er: CeraVe Facial Moisturizing Lotion (den uten solfaktor, foretrekker å bruke separat solkrem) BioDerma Sensibio Light Cream First Aid Beauty Ultra Repair Firming Collagen Cream (antakelig den beste kremen jeg har prøvd for kombinert hud da den virkelig gir masse fukt uten å bli blank. Inneholder også en god dose niacinamide). Sluttet å kjøpe da den ikke lenger ble tilgjengelig i Norge, men ser at den nå kan bestilles fra svenske Sephora, som er med i VOEC- ordningen slik at toll og MVA er inkludert i prisen. For tiden bruker jeg Dermalogica Skin Smoothing Cream som jeg synes fungerer bra på mange måter, men jeg må bruke fuktserum i tillegg nå vinterstid - uten at jeg synes det gjør noe Andre fuktighetskremer du kan vurdere, er f.eks. denne eller denne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #5 Del Skrevet 2. februar 2023 Roci skrev (2 timer siden): Det er bra at du ikke bruker typiske produkter for fet hud, det er helt riktig at mange slike inneholder ingredienser som virker uttørkende på huden og kan forverre problemet. Både rensen og serumet ser ut som bra produkter med gode ingredienser. Cosrx Poreless inneholder willow bark/salix alba/nigra (Willow) Bark Water. Dette er ikke BHA, selv om det kan stå BHA på produktet. Ingrediensen inneholder salicylates, som kjemisk ikke er så ulik salicylic acid, men den er ikke bevist å ha samme effekt. Du kan eventuelt vurdere et annet serum med BHA (salicylsyre) og se om det gjør noen forskjell på talgreguleringen. Du sier ikke noe om hvilken fuktighetskrem fra Dr. Greve du bruker. Det er i og for seg gode kremer, men min personlige erfaring (har kombinert hud selv) er at huden blir veldig blank/fet i løpet av dagen. De beste kremene jeg har forsøkt, som jeg føler holder talgproduksjonen greit i sjakk (selv om jeg fortsatt kan bli litt blank) og samtidig gir nok fukt, er: CeraVe Facial Moisturizing Lotion (den uten solfaktor, foretrekker å bruke separat solkrem) BioDerma Sensibio Light Cream First Aid Beauty Ultra Repair Firming Collagen Cream (antakelig den beste kremen jeg har prøvd for kombinert hud da den virkelig gir masse fukt uten å bli blank. Inneholder også en god dose niacinamide). Sluttet å kjøpe da den ikke lenger ble tilgjengelig i Norge, men ser at den nå kan bestilles fra svenske Sephora, som er med i VOEC- ordningen slik at toll og MVA er inkludert i prisen. For tiden bruker jeg Dermalogica Skin Smoothing Cream som jeg synes fungerer bra på mange måter, men jeg må bruke fuktserum i tillegg nå vinterstid - uten at jeg synes det gjør noe Andre fuktighetskremer du kan vurdere, er f.eks. denne eller denne. Tusen takk for at du tar deg tid til å svare meg og komme med tips om fuktighetskrem. Men jeg har prøvd over 50 fuktighetskremer og det hjelper ikke, så jeg tror ikke det er nye fuktighetskremer som er løsningen desverre! Anonymkode: b9619...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #6 Del Skrevet 2. februar 2023 Jeg tror ikke at porene dine blir enorme etter noen timer, men at det er noe du selv ser fordi du har kompleks for porene i huden din. Anonymkode: b10f2...25e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #7 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror ikke at porene dine blir enorme etter noen timer, men at det er noe du selv ser fordi du har kompleks for porene i huden din. Anonymkode: b10f2...25e Nei de blir det.. Når huden er nyrenset eller nysminket syns jeg at hudoverflaten min er fin. Mens utover dagen ser man store hull i hele ansiktet og når jeg blir oljete er det som at porekantene glinser og fremhever det enda mer. Det er sånn at både tantebarnet mitt og bestevenninna mi har nevnt det.. Anonymkode: b9619...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #8 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei de blir det.. Når huden er nyrenset eller nysminket syns jeg at hudoverflaten min er fin. Mens utover dagen ser man store hull i hele ansiktet og når jeg blir oljete er det som at porekantene glinser og fremhever det enda mer. Det er sånn at både tantebarnet mitt og bestevenninna mi har nevnt det.. Anonymkode: b9619...093 Har du vært hos hudpleier og fått en profesjonell vurdering på hvorfor porene er sånn? Anonymkode: b10f2...25e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 2. februar 2023 #9 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Tusen takk for at du tar deg tid til å svare meg og komme med tips om fuktighetskrem. Men jeg har prøvd over 50 fuktighetskremer og det hjelper ikke, så jeg tror ikke det er nye fuktighetskremer som er løsningen desverre! Anonymkode: b9619...093 Det forstår jeg, det er utrolig vanskelig å finne gode fuktighetskremer til kombinert hud! Du kan jo uansett vurdere å prøve et serum med "ekte" BHA og se om det gjør forskjell æ, både The Ordinary og Pure & Care har gode og rimelige BHA- serum🙂 Jeg glemte forresten å tipse deg om et produkt som heter Erborian Bamboo Matte . I følge beskrivelsen er det en fuktighetskrem med mattende puddereffekt som samtidig gir godt med fukt. For min del ga den ikke på langt nær tilstrekkelig fukt, men den fungerer utmerket som en slags primer, enten alene eller før foundation, men altså i tillegg til den vanlige fuktighetskremen din🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Centella Skrevet 2. februar 2023 #10 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Tusen takk for at du tar deg tid til å svare meg og komme med tips om fuktighetskrem. Men jeg har prøvd over 50 fuktighetskremer og det hjelper ikke, så jeg tror ikke det er nye fuktighetskremer som er løsningen desverre! Anonymkode: b9619...093 Tipset om fuktighetskrem er nok ikke så dumt, siden fuktighetskrem "lukker inn" hydrerende produkter. Men absolutt lurt med hydrering nær/nærmest huden, og niacinamide vil du trolig ha god nytte av. Jeg bruker som regel denne: THE ORDINARY - Niacinamide 10% + Zinc 1% Om du synes niacinamide kan være litt tøff for huden, kan du gjerne blande den med en fuktgivende toner, eller et serum. Jeg bruker selv av og til niacinamide alene (med fukt over) eller blander med en fuktgivende essens eller serum/toner som også er beregnet på fet hud. Disse to liker jeg spesielt godt: I’M FROM - Mugwort Essence ISNTREE - Green Tea Fresh Toner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #11 Del Skrevet 2. februar 2023 Jeg hadde mye problemer med kviser/store porer i tjueårene, men istedenfor å prøve ut all slags kremer som ikke hjalp, gikk jeg til hudpleier og fikk behandling og produkter som hjalp huden tilbake til normalt utseende. Vel investerte penger! Anonymkode: b10f2...25e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #12 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei de blir det.. Når huden er nyrenset eller nysminket syns jeg at hudoverflaten min er fin. Mens utover dagen ser man store hull i hele ansiktet og når jeg blir oljete er det som at porekantene glinser og fremhever det enda mer. Det er sånn at både tantebarnet mitt og bestevenninna mi har nevnt det.. Anonymkode: b9619...093 Har du prøvd fuktighetskremen Effaclar Mat? Den funker bra på meg Anonymkode: 6e065...048 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #13 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde mye problemer med kviser/store porer i tjueårene, men istedenfor å prøve ut all slags kremer som ikke hjalp, gikk jeg til hudpleier og fikk behandling og produkter som hjalp huden tilbake til normalt utseende. Vel investerte penger! Anonymkode: b10f2...25e Jeg sliter ikke med kviser. Har brukt ti tusen sikkert på hudpleie og laser, men det hjelper ikke. Hudlegene sier at sånn er huden min og jeg skjønner at jeg må godta store porer, men det er det at de ser enda større ut iløpet av dagen som jeg vil gjøre noe med! Anonymkode: b9619...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catbert Skrevet 2. februar 2023 #14 Del Skrevet 2. februar 2023 Har akkurat samme problem som deg og har nylig prøvd ørten foundationer og pudre for å finne noe som ikke ser kakete og porete ut etter 30 min. Har endt opp med en ganske lett Bb creme fra Exuviance med Clinique Stay-Matte Sheer Pressed Powder over. Dette holder huden min fin hele dagen faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catbert Skrevet 2. februar 2023 #15 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde mye problemer med kviser/store porer i tjueårene, men istedenfor å prøve ut all slags kremer som ikke hjalp, gikk jeg til hudpleier og fikk behandling og produkter som hjalp huden tilbake til normalt utseende. Vel investerte penger! Anonymkode: b10f2...25e Hva slags behandling og produkter er dette? Har prøvd ALT for å få bukt med store porer… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #16 Del Skrevet 2. februar 2023 marykay skrev (3 minutter siden): Har akkurat samme problem som deg og har nylig prøvd ørten foundationer og pudre for å finne noe som ikke ser kakete og porete ut etter 30 min. Har endt opp med en ganske lett Bb creme fra Exuviance med Clinique Stay-Matte Sheer Pressed Powder over. Dette holder huden min fin hele dagen faktisk. Er det denne? https://lyko.com/no/exuviance/exuviance-empower-skin-caring-bb-fluid-spf-50-50-ml Dekker den noe rødheter eller er den uten dekkevne? Ser det står at den anbefales for bruk under sminke Anonymkode: b9619...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. februar 2023 #17 Del Skrevet 2. februar 2023 Må innrømme at jeg håpte på en ny Pet-tråd når jeg leste overskriften her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #18 Del Skrevet 3. februar 2023 marykay skrev (10 timer siden): Hva slags behandling og produkter er dette? Har prøvd ALT for å få bukt med store porer… Salongen brukte kun økologiske produkter, og jeg fikk jevnlig dyprens og tømt kvisene/hudormer. Hudpleier brukte et desinfiserende apparat som så ut som en glasstang som var varmg, og den spraket når hun tok den over huden min. Hjemme brukte jeg Dr. Schrammek sine produkter som er medisinsk hudpleie. Hudpleiesalongen solgte økologisk krydder som jeg kjøpte og laget mitt eget ansiktsvann/toner. Anonymkode: b10f2...25e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catbert Skrevet 3. februar 2023 #19 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det denne? https://lyko.com/no/exuviance/exuviance-empower-skin-caring-bb-fluid-spf-50-50-ml Dekker den noe rødheter eller er den uten dekkevne? Ser det står at den anbefales for bruk under sminke Anonymkode: b9619...093 Nei denne: https://lyko.com/no/exuviance/exuviance-empower-skin-caring-bb-fluid-spf-50-50-ml Den er tynn i konsistensen men jeg liker det siden tykke foundationer ser grusomt ut på meg. Med pudder over blir det nok dekkevne. Den er også ganske lys så om du har mørk hud bør du gå for noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #20 Del Skrevet 3. februar 2023 marykay skrev (4 timer siden): Nei denne: https://lyko.com/no/exuviance/exuviance-empower-skin-caring-bb-fluid-spf-50-50-ml Den er tynn i konsistensen men jeg liker det siden tykke foundationer ser grusomt ut på meg. Med pudder over blir det nok dekkevne. Den er også ganske lys så om du har mørk hud bør du gå for noe annet. Det er den samme linken, gikk noe galt da du skulle klippe og lime linken siden du sier at nei det er ikke den samme som jeg postet? Anonymkode: b9619...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå