Gå til innhold

Hvordan få ork til kveldsstellet? Eneste jeg gidder er tannpuss

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så sliten og trøtt når jeg skal legge meg at jeg svært sjelden gidder ta av sminke, rense huden min, ta på Nattkrem osv. Det tar jo så sykt lang tid når man er drittrøtt etter en lang dag og ser dobbelt. Ikke har jeg tid til å ta det litt tidligere heller fordi barna skal legges. Og får å være ærlig synes jeg det er utrolig tiltak å få gjort annet enn kjapp tannpuss før jeg legger meg. 

Men samtidig vil jeg jo ikke ødelegge huden min. 

Noen som har noen tips til hvordan bli flinkere til dette? Hva prioriterer dere og hva prioriterer dere ikke når dere er dau slitne? 

Anonymkode: 19e7a...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sminker meg mindre fordi det er ett ork å fjerne det.

Anonymkode: 6d420...1bb

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er så sliten og trøtt når jeg skal legge meg at jeg svært sjelden gidder ta av sminke, rense huden min, ta på Nattkrem osv. Det tar jo så sykt lang tid når man er drittrøtt etter en lang dag og ser dobbelt. Ikke har jeg tid til å ta det litt tidligere heller fordi barna skal legges. Og får å være ærlig synes jeg det er utrolig tiltak å få gjort annet enn kjapp tannpuss før jeg legger meg. 

Noen som har noen tips til hvordan bli flinkere til dette? Hva prioriterer dere og hva prioriterer dere ikke når dere er dau slitne? 

Smink deg mindre? Jeg bruker kun maskara og øyenskygge, og bare det kunne jeg ikke tenke meg å legge meg i senga med… Enten må du planlegge og sette av tid til rens eller så må du sminke deg mindre. 

Anonymkode: 74af8...6f5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du sminke deg?
Har du mulighet til å fjerne sminken når du kommer hjem fra jobb?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern sminken så fort som mulig, enten rett etter jobb eller rett etter fritidsaktivitet dersom du føler behov for å ha den på på kveldstid. Har selv små barn og hvis jeg er sliten en dag så begynner jeg "kveldsstellet" allerede etter middag - fjerner sminke, børster og fletter håret, pusser tenner, tar på koseklær. Så er jeg klar til legging 3 timer senere når ungene endelig er i seng. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker faktisk dusje på kvelden, tannpuss er det værre med. Bruker bare mascara og den fjernes på 2 min med sminkefjerner. 

Anonymkode: 553d2...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Smink deg mindre? Jeg bruker kun maskara og øyenskygge, og bare det kunne jeg ikke tenke meg å legge meg i senga med… Enten må du planlegge og sette av tid til rens eller så må du sminke deg mindre. 

Anonymkode: 74af8...6f5

Sminker meg ikke mye, kun litt maskara. Men det bør jo likevel av. 

Men på sminkeløse dager bør jo huden likevel renses i det minste, og Nattkrem? Orker dere det? 

Jeg tenker alltid: Jeg skal dusje i morgen tidlig så sminka blir dusjet av da. Men er jo ikke bra å sove med maskara på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Det er synd. Hopp over sminke, bruk bare solkrem. Men den må du fjern på kvelden. Bruk en krem som inneholder flere ting på engang. Paulas produkter er gode der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gidder å skrive et innlegg på KG, så gidder du å vaske ansiktet og smøre det inn med hudkrem. Tar 2 minutter liksom. 

Anonymkode: a1e86...847

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke sminke, men vasker ansiktet med mild rens etter at barna er lagt. Da er klokka 20-ish. Er A-menneske, så legger meg selv 21:30, og da er jeg alt for sliten for noe annet enn tannpuss. 

Anonymkode: 7df56...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjerner sminke etter jobb. Når det nærmer seg kveld tar jeg en rask rens + serum + krem. Er raskt gjort. 

Anonymkode: e9d61...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ta av sminken med en gang du kommer hjem

Anonymkode: 34166...6bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg orker faktisk dusje på kvelden, tannpuss er det værre med. Bruker bare mascara og den fjernes på 2 min med sminkefjerner. 

Anonymkode: 553d2...9e4

?? Du vet at hull dannes om natta? 

Anonymkode: 34166...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke sminke i hverdagen og heller ikke kremer. Så jeg pusser bare tennene og går og legger meg.

Anonymkode: ea1c1...dca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar eget kveldstell når jeg allikevel er på badet med ungene for å klargjøre de på kvelden. 

Anonymkode: 56289...e2d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
52 minutter siden, 17.11 said:

Jeg fjerner sminken rett etter jobb.

Ja, dette!

Forøvrig en varm klut i ansiktet med litt mild såpe tar 30 sekunder, det orker man når som helst med mindre man er alvorlig syk. Man må ikke gjøre det mer komplisert enn det behøver å være.

Anonymkode: 11fc5...b12

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ungene er så små at de trenger hjelp til legging, har du da flere timer til du skal legge deg selv.. Og hvorfor kan du ikke bare fjerne sminken FØR ungene legger seg..? 

Anonymkode: 4d46c...c0d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er motsatt, orker ikke ta på sminken om morgenen. Rens huden med engang du kommer hjem. I nødstilfeller kan du bruke vaskeservietter, men det er ikke anbefalt til daglig bruk.

Anonymkode: 5b93b...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...