Gå til innhold

Noen her med POCS som ble gravid på Leteozol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger solskinnshistorier.. rett å slett

Jeg har problemer med å bli gravid grunnet manglende eggløsning 

Enkel dose Letrozol ga ingen eggløsning 

dobbel dose ga eggløsning men ser mørkt på det.. er redd og føler få blir gravide av Leteozol 

Anonymkode: 1a5a4...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yes! Enkel dose fikk jeg ikke eggløsning av, bare urinveisinfeksjon 😅 Prøvde dobbel, fikk eggløsning og ble gravid.

Anonymkode: 65b1d...3e4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Yes! Enkel dose fikk jeg ikke eggløsning av, bare urinveisinfeksjon 😅 Prøvde dobbel, fikk eggløsning og ble gravid.

Godt å høre🤭🤞🏽🤞🏽 

Husker du hvor lenge etter Letrozol du fikk eggløsning? Jeg fikk positiv eggløsningstest allerede 6 dager.. 

Endret av Guest90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde i 6 år uten å bli gravid. Ble gravid på 3 runde med dobbel letrozol. Med nr 2 ble jeg gravid på 4 forsøk med trippel letrozol. Blitt gravid en gang i mellom der hvor jeg mistet. Ble da gravid på 10 runde, tok trippel.

Anonymkode: e5f37...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest90 skrev (1 time siden):

Godt å høre🤭🤞🏽🤞🏽 

Husker du hvor lenge etter Letrozol du fikk eggløsning? Jeg fikk positiv eggløsningstest allerede 6 dager.. 

Mener at det var på dag 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guest90 skrev (3 timer siden):

Godt å høre🤭🤞🏽🤞🏽 

Du kan jo ikke bruke eltest Mens du tar letrozol , da vil den vise feil positiv. Elteste kan du starte med 3-4 dager ETTER siste tablett er tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mener at det var på dag 16.

Jeg også fikk el på dag 16 med dobbel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (52 minutter siden):

Du kan jo ikke bruke eltest Mens du tar letrozol , da vil den vise feil positiv. Elteste kan du starte med 3-4 dager ETTER siste tablett er tatt.

What? Aldri vært borti. Hvor har du fått dette fra?

Anonymkode: 54c85...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (2 timer siden):

Ts her

Jeg mente i teksten jeg skrev at jeg testet for eggløsning 6 dager etter siste Letrozol dose

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (2 timer siden):

Hvorfor ikke? Letrozol inneholder vel ikke LH?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

What? Aldri vært borti. Hvor har du fått dette fra?

Trodde dette var noe de fleste i gamet visste. De fleste gynekologer informerer jo også om det, (det bør de jo ellers kan jo folk bomme helt på el og dermed misse el) og ber deg el teste fra cd 12 og utover, ikke før. Dette fordi el kommer fra tidligst 5 dager etter siste  tablett OG fordi under selve kuren forhøyer jo letrozolen lh, dvs el testene viser feil positiv imens. Mange får også ul cd 12 for å se om egg begynner modnes.

Endret av Laura80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guest90 skrev (9 minutter siden):

Ts her

Jeg mente i teksten jeg skrev at jeg testet for eggløsning 6 dager etter siste Letrozol dose

Ok ja det er veldig  normalt da el kommer mlm 5 og 10 dager etter siste tablett :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor ikke? Letrozol inneholder vel ikke LH?

De inneholder hormoner som bl.a Øker fsh og dermed lh jo. 

CBE15B28-7233-4FC6-8AC0-198FCBA87A40.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (1 time siden):

Trodde dette var noe de fleste i gamet visste. De fleste gynekologer informerer jo også om det, (det bør de jo ellers kan jo folk bomme helt på el og dermed misse el) og ber deg el teste fra cd 12 og utover, ikke før. Dette fordi el kommer fra tidligst 5 dager etter siste  tablett OG fordi under selve kuren forhøyer jo letrozolen lh, dvs el testene viser feil positiv imens. Mange får også ul cd 12 for å se om egg begynner modnes.

Aldri hørt noe om, brukt Letrozol 15 sykluser. Har dog testet etter eggløsning fra dag 10 og har aldri fått falsk positiv, er som regel blenda fram til CD14. Har også testet etter eggløsning mens jeg tok Letrozol ene gangen, fordi jeg fikk symptomer på eggløsning. Var blenda da også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 10.43):

Trenger solskinnshistorier.. rett å slett

Jeg har problemer med å bli gravid grunnet manglende eggløsning 

Enkel dose Letrozol ga ingen eggløsning 

dobbel dose ga eggløsning men ser mørkt på det.. er redd og føler få blir gravide av Leteozol 

Anonymkode: 1a5a4...a1b

Ja, ble gravid letrozol.

Runde 1 enkel dose: negativ

Runde 2 enkel dose: gravid. 

Har PCOS og hadde prøvd i 2 år før spiren satt for første gang takket var letrozol. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...