Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2005 #41 Skrevet 27. desember 2005 Hvor gammelt skal barnet være før foreldre også videre ikke skal få lov til å røre de da? Jeg har en sønn på 7 år som tisser på seg om natten og som jeg steller om kvelden og morningen i forbindelse med at en ny nattbleie skal settes på, eller at den våte bleien skal tas av igjen og han skal vaskes før han går på skolen. ← Syns kanskje det er på tide å slutte å behandle gutten din som en baby og innse at han har blitt stor gutt og for gammel til å tusle rundt i bleier nå.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2005 #42 Skrevet 27. desember 2005 En meget god grunn til å ta dette opp på flere arenaer (som f.eks. skole) og ikke bare av foreldrene selv er jo at man ikke vet noe om hvem en eventuell overgriper er... For de stakkars barna som opplever noe sånt på kroppen kan det være greit å få noe informasjon på "nøytral grunn". Dessverre viser det seg jo ofte at en overgriper er en person i barnets nære krets. Kanskje er det nettopp far?
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2005 #43 Skrevet 27. desember 2005 Syns kanskje det er på tide å slutte å behandle gutten din som en baby og innse at han har blitt stor gutt og for gammel til å tusle rundt i bleier nå. ← Dette er vel dagens inkompetente kommentar. Du har aldri hørt om barn som har problemer med sengeveting opp i relativt høy alder (vesentlig over 7 år)?
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2005 #44 Skrevet 28. desember 2005 Dette er vel dagens inkompetente kommentar. Du har aldri hørt om barn som har problemer med sengeveting opp i relativt høy alder (vesentlig over 7 år)? ← Det finnes da andre måter å håndtere sengevæting på enn at foreldrene skal TVINGE bleier på barnet. Det er på grensen til misshandling av en 7 åring.
Gjest EvaL Skrevet 29. desember 2005 #45 Skrevet 29. desember 2005 Det finnes da andre måter å håndtere sengevæting på enn at foreldrene skal TVINGE bleier på barnet. Det er på grensen til misshandling av en 7 åring. ← For noe tull. Det finnes ingen aldersgrense på bruk av bleier.
Gjest christineemily Skrevet 30. desember 2005 #46 Skrevet 30. desember 2005 (endret) Jeg svarer på det tråden egentlig handler om her: Jeg ble grovt misbrukt av en i familien fra jeg var 6 år og frem til jeg flyttet hjemmefra, - og jeg ville ALDRI, ALDRI ha fortalt det til noen. Selvom jeg aldri har trodd det var min skyld, og alltid har vist hvor galt det han gjorde mot meg var. Men når man blir truet med "familienedleggelse", selvmord, m.m.... Til slutt så finner man seg i at det må være sånn. Mest for å ikke knuse hele resten av familien min, barn er UTROLIG lojale! Har nå ingen problemer med å snakke om dette etter år i terai, og har informert familien om hans perversiteter, for å beskytte de som nå er barn i familien. Det er dessverrre for sent å straffeforfølge han. Nå som voksen har vi en pedofil i nabolaget, og jeg har fortalt barna rett ut hva de har å være redd for! (De er 5 & 9 år) Mine barn skal aldri oppleve det samme! Hvorfor vi ikke flytter fra et nabolag hvor vi vet det bor en pedofil? Pedofile finnes overalt, her vet vi ihvertfall hvem den perverse grisen er , og kan ta våre forholdsregler. Jeg syns man skal få opplæring i "min kropp" i barnehage & skole, men da av spesielt utdannet personale innenfor dette temaet. Endret 30. desember 2005 av christineemily
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå