Gå til innhold

Hvis jeg kun vasker håret 2 ganger i måneden, vil det hjelpe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallo :)  Håret mitt er helt fint forutenom det ytterste laget som er super tørt! Driver med bleking som jo er verste sorten😑

Hvis jeg klarer i 6 mnd fra nå av å kun vaske håret å kure det 2 ganger i måneden (parfyme frie produkter )  , så tror noen av dere(?) at dette håret som er bleke-skada vil kunne bli bedre? Eneste jeg kan komme på nå etter å ha klippet 12 cm bort er å ikke dusje håret ,føne det osv for mye?
Jeg bruker lite hårstrikk og føner å alt som de fleste sikkert har hørt om hva slags råd man skal følge.

For meg virker det logisk at det ytterste laget KUN kan bli bedre av å få være i fred mest mulig ? Er så synd siden alt hår som er under det slitte (når jeg løfter på det) er kjempe friskt å fint🤔😑 takker for tips og ikke minst om jeg faktisk er inne på en ‘’kur’’ for dette problemet når jeg sikter til denne dusj greia .. kun annen hver lørdag eller noe sånt. Er ikke i jobb for tiden ,bor langt i gokk så trenger ikke lukte såå godt 😂

vil bare ha mitt gamle hår tilbake 🙏 

Anonymkode: 30180...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare å prøve. De vaska ikke håret så ofte før. Og ved å gre håret fra bunn og helt ut hver dag blir de naturlige oljene fordelt utover og du holder det finere over lengre tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver med bleking, som at du fortsatt bleker håret?

Det er ikke så mye som gjør absolutt mirakel for skadet hår, men å la det være litt i fred, ikke vaske så ofte, ikke føne, ikke farge. Og sørge for nok fukt og gi nytt hår god grobunn kan hjelpe. 

Kur/sjampo/balsam bør være fri for parfyme ja, men vel så viktig at det er fritt for sulfitt, parabener og silikon!

Og solbeskyttelse ute i sola, og godt nok kosthold!

Anonymkode: 49dcc...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe deg noen sånne "gammeldagse" dusjhetter med strikk rundt hodet. Sett inn spissene og lengdene av håret med en god, nærende hårkur og samle håret i en topp, sett på dusjhetten og sov med det om natten. Da griser du ikke til puten din, og håret får god og lang tid på seg å suge opp godt med fuktighet og næring.

Dusjhettene kan du jo bruke når du dusjer også, forresten, hvis du ikke skal vaske håret eller unngå å få det vått hver kroppsdusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...