Gå til innhold

Kvinner seksualitet forvirrer meg litt

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

.......personlig så har jeg en del ok bilder på tinder og noen syntes vel jeg er typisk "kjekk". Jeg har nesten ikke skrevet noe i profilen, men jeg blir kontaktet for det. Så hvorfor tror dere at disse kvinnene kontaktet meg? Kan umulig være pgr av den flotte profil -teksten min. Men mange av disse kvinnene ser ut til å mangle selvinnsikten til å forstå at de også ser på utseende, spesielt hvis jeg spør pent om å se flere bilder. Da snuer de det over til at jeg er overfladisk, når de tydeligvis er det selv og bare kontakter kjekkaser på tinder.

Blir stadig vek overrasket over denne mangelen på selvinnsikt hos en del kvinner, nesten helt utrolig!

Anonymkode: 1052f...56c

Det spørs på settingen, å hvordan du spørr. Om en kar trengte flere bilder for å vurdere om han ville snakke med meg hadde jeg forstått det, men samtidig er det en litt sånn klein situasjon som har gitt et negativt førsteinntrykk. Så bare sitter man og tvinner tommer mens han vurderer saken nøyere. Du starter samtalen med å såre dem litt, du møter dem ikke som en person, det handler om respekt også

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannlig strippeshow hadde jeg nok ansett som gøy, som show, akkurat som dragshow og annen festlig underholdning. Jeg hadde ikke blitt kåt av det, men hadde sikkert kost meg med å se det. 

Jeg vil ikke si at vi kvinner på ingen måte er visuelle angående å tenne, det skal bare litt mer til enn å se en pikk, en rumpe eller en brystkasse til oftest. En kontekst og/eller person som pirrer i tillegg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kvinner her inne stadig vekk sier de ikke byr seg om utseende, at de ikke er så visuelle som hos menn. Hvorfor er det da slik at kvinner kan bli kåte av å se godt trente mannlige strippere og bli tente av det? Feks filmen "Magic Mike" er jo veldig populær blant kvinner.

Kan dere kvinner forklare meg dette? Er det slik at dere bare er visuelle i visse settinger eller bare hvis mannen ser mer en normalt bra ut? Eller er det syklusen deres som avgjør dette? (feks ved eggløsning når dere er mest fruktbare)

Jeg har ikke blitt tiltrukket av muskuløse «stripper-kropper» siden jeg var i starten av tenårene. Ja, jeg er visuell av meg, men det skal mer enn sixpack til for å tenne meg. Jeg liker godt en pappakropp (litt muskler gjemt under litt fett. Gjerne litt hårete også), men det er ikke slik at jeg automatisk tenner på menn med slik kropp. Jeg krever dog at det er en MANN slik menn skal være. Ja, det er litt hår her og der (noe som ikke eksisterer på stripperkropper). Det skal vises at man lever et liv utenfor treningssenteret og solariumet også. Træler på hendene for eksempel er veldig sexy. Har aldri falt meg inn å se en film for at det er med veltrente menn. 

K29

Gjest DreamWorks
Skrevet (endret)

Vi kvinner er kompliserte, så jeg skjønner at dere ikke forstår. Ofte forstår jeg ikke selv heller. Kan fort bli overrasket av meg selv. 

Jeg tenker at det er noe forskjell på å tiltrekkes av det fysiske eller det rent visuelle alene. Det er også et skille mellom tiltrekkning og det å bli kåt Selvsagt tiltrekkes jeg av en pen mann. Strever feks med å gå til noen unge mannlige leger, noen av de kan ta pusten litt fra meg. (Ikke lett å skulle måle blodtrykk da). Men jeg blir ikke umiddelbart kåt der og da. 

Men til saken. Vi tiltrekkes av pene menn, menn som viser at de er sunne, tar vare på seg selv, helst høye, mørke, breie skuldre og alt dette her. Dette er ting vi kvinner absolutt tiltrekkes av. Men oftest, og særlig etter den initsielle fysiske tiltrekkning og forelskelsen er over må det MER til enn det fysiske/visuelle for å tenne en kvinne. Jeg ser det står at vi blir kåte på strippeshow. Da er det helst settingen, at vi ser litt beruset, føler oss litt ulovlige OG det rent visuelle selvsagt. Men settingen i sin helhet virker inn.

Så det fysiske vi tiltrekkes av er en kombinasjon av personen og settingen der og da. Å tennes av bare et bilde, en penis alene, en rumpe alene osv funker ikke for de fleste damer. Gir du meg en pen mann, i dress derimot, enn mann jeg har en relasjon til..  ja, da skal du se det kan skje ting

Vi er ikke så enkle at vi tenner på det rent visuelle alene, men heller ikke så kompliserte at vi ikke tiltrekkes av en pen mann

Endret av DreamWorks
Skrevet

Kan ikke snakke for andre kvinner enn meg selv, men…

er absolutt «visuell» hvis det betyr at jeg tenner på det jeg ser. Men utseendet er en del av en totalpakke, som innebærer at jeg absolutt ikke under noen omstendigheter har blitt kåt på en mann bare fordi han har en fin kropp. Strippere kan sikkert være estetisk fine, tent blir jeg ikke. 

Og når utseendet bare er en del av det man tenner på, så blir det nødvendigvis ikke sånn at den «flotteste» er den som gjør deg kåtest. Fortsatt med meg selv som eksempel: er for tiden sykt betatt av en som er både tynnere, lavere og mindre ansiktspen enn hvordan jeg ville tenke meg «idealmannen». Det er likevel ingen andre som kunne fått meg mer tent enn han, akkurat nå. Dere er heldige, menn, som kan «kompensere» med personlighet osv, og bli den hotteste fyren i rommet selv om det skal mye til å bli drømmemannen rent estetisk.

Anonymkode: 66e33...2a0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
DreamWorks skrev (39 minutter siden):

Vi kvinner er kompliserte, så jeg skjønner at dere ikke forstår. Ofte forstår jeg ikke selv heller. Kan fort bli overrasket av meg selv. 

Jeg tenker at det er noe forskjell på å tiltrekkes av det fysiske eller det rent visuelle alene. Det er også et skille mellom tiltrekkning og det å bli kåtm Selvsagt tiltrekkes jeg av en pen mann. Strever feks me så gå til noen unge mannlige leger, noen av de kan ta pusten litt fra meg. (Ikke lett å skulle måle blodtrykk da). Men jeg blir ikke umiddelbart kåt der og da. 

Men til saken. Vi tiltrekkes av pene menn, menn som viser at de er sunne, tar vare på seg selv, helst høye, mørke, breie skuldre og alt dette her. Dette er ting vi kvinner absolutt tiltrekkes av. Men oftest, og særlig etter den initsielle fysiske tiltrekkning og forelskelsen er over må det MER til enn det fysiske/visuelle for å tenne en kvinne. Jeg ser det står at vi blir kåte på strippeshow. Da er det helst settingen, at vi ser litt beruset, føler oss litt ulovlige OG det rent visuelle selvsagt. Men settingen i sin helhet virker inn.

Så det fysiske vi tiltrekkes av er en kombinasjon av personen og settingen der og da. Å tennes av bare et bilde, en penis alene, en rumpe alene osv funker ikke for de fleste damer. Gir du meg en pen mann, i dress derimot, enn mann jeg har en relasjon til..  ja, da skal du se det kan skje ting

Vi er ikke så enkle at vi tenner på det rent visuelle alene, men heller ikke så kompliserte at vi ikke tiltrekkes av en pen mann

Beste svaret hittil av noen som helst kvinne her inne angående temaet. Faktisk en som klarer å innse at hun selv er kompleks og noen ganger kan bli overrasket over seg selv, "klapp på skuldra". Jeg har erfart akkurat det samme når det kommer til kvinner, ikke alltid de helt selv vet hva liker. Skal alltid se på en kvinners handlinger fremfor hva hun sier. Ikke uten grunn at det har blitt ett kjent "uttrykk"

Men angående forskning, alt har sine biologiske forklaring. Kvinner tenner på visse fysiske attributter hos menn siden det rett og slett er tegn på gode gener(som nevnt, høyde, brede skulde, symmetri osv osv) og var nødvendig for beskyttelse når vi mennesker levde litt mer primitivt.

Men jeg vet at vi menn er mer visuelle en kvinner og at personlighet er ofte mer viktig, var ikke det jeg spurte om heller.

Bare syntes det er merkelig når noen kvinner påstår at de ikke bryr seg om utseende, for det er jo løgn. Hun hadde nok foretrukket han høye kjekkasen fremfor han lave, tjukke skalla typen, hvis begge hadde en personlighet hun likte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg  hører hva dere sier kvinner, men forskning viser til at kvinner tiltrekkes av høye menn med god symmetri og sunne testosteron nivåer, som ofte gjenspeiles via brede brede skuldre i forhold til hofte, muskler, maskuline trekk i ansiktet osv. Dette er jo almen fakta og alt dette handler om fysisk utseende. Jeg spurte ikke om personlighet også er viktig, så klart er personlighet viktig. Det gjelder også for oss menn, spesielt hvis man ønsker forhold.

Så igjen, hvorfor sier noen kvinner at de ikke bryr seg om utseende? Lyver de? For å sette seg selv i godt lys, ved at de liker å tro at personlighet er det eneste som teller? Mangel på selvinnsikt? 

Ta feks tinder, som er ekstremt overfladisk, hvorfor tror du bare de aller mest kjekke karene kan plukke og velge der? Det er jo bevis på at de fleste kvinner bryr seg en del om utseende? Hvordan skal dere forklare bort det?

Så med alle svarene deres, så ble jeg ikke så veldig mye klokere. Men ser at noen innser at de også er visuelle, så godt noen har innsikt nok til å forstå eller innrømme dette.

Men om du ser på mannfolka som har kjærast så er det veldig mykje forskjellig, lave, høge, tynne, tjukke, symetriske trekk, asymetrisk trekk, maskuline, feminine. Kjenne menn med kjærast i alle desse «kategorian». Mange i fleire av dei samstundes.

Det er nesten so at dei skikkeleg kjekke (fysisk sett) ikkje har kjærast (men nok av dei har kjærast også så), men kanskje nokre forblir single fordi dei kan velje og vrake? Men trur du at dei har noko betre livskvalitet enn menn i stabile, trygge forhold? 

Som kvinne syns eg tinder er heilt håplaust, det var så innmari lite å gå på. Nokre bilete som i meir eller mindre grad formidla noko og eit par skrivne linjer 🤷‍♀️

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Beste svaret hittil av noen som helst kvinne her inne angående temaet. Faktisk en som klarer å innse at hun selv er kompleks og noen ganger kan bli overrasket over seg selv, "klapp på skuldra". Jeg har erfart akkurat det samme når det kommer til kvinner, ikke alltid de helt selv vet hva liker. Skal alltid se på en kvinners handlinger fremfor hva hun sier. Ikke uten grunn at det har blitt ett kjent "uttrykk"

Men angående forskning, alt har sine biologiske forklaring. Kvinner tenner på visse fysiske attributter hos menn siden det rett og slett er tegn på gode gener(som nevnt, høyde, brede skulde, symmetri osv osv) og var nødvendig for beskyttelse når vi mennesker levde litt mer primitivt.

Men jeg vet at vi menn er mer visuelle en kvinner og at personlighet er ofte mer viktig, var ikke det jeg spurte om heller.

Bare syntes det er merkelig når noen kvinner påstår at de ikke bryr seg om utseende, for det er jo løgn. Hun hadde nok foretrukket han høye kjekkasen fremfor han lave, tjukke skalla typen, hvis begge hadde en personlighet hun likte.

Er det med vilje at du skriv så nedlatande? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Må bare si meg helt enig i tittelen!

Ja, selv om jeg er kvinne. Og, ja, også min egen seksualitet forvirrer meg. 😂 

På en måte synes jeg faktisk det er litt fint. Det forutsigbare er jo ikke like spennende. 🤪

• Liker 1
Skrevet

Jeg må si, i motsetning til flere som har svart, at min seksualitet ikke forvirrer meg det minste. Jeg vet nøyaktig hva jeg tenner på, og det er ikke mer komplisert enn at det fant min mann ut av ganske så kjapt også. Han var interessert i å forstå det riktig nok. Det hjelper nok på. 

Jeg er imidlertid ingen fasit for andre kvinner, for det er ikke slik at vi kvinner tenner på nøyaktig samme fremgangsmåte og triggere. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Men å se på kjekke/pene menn og like det er ikke det samme som å bli faktisk fysisk kåt av det. 

Anonymkode: 661f7...9a7

• Nyttig 2
Skrevet

Magic Mike er direkte ekkel,  så hvis du tror alle kvinner tenner på han er det ikke rart du er forvirret. 

Anonymkode: 95471...f56

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg greier ikke de filmene der 🙈 

Gi meg heller en helt vanlig mann med pappakropp 😍

Anonymkode: 0d638...def

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod. 

Skrevet

Har aldri hørt om filmen magic mike engang og blir ikke kåt av mannlige strippere. Jeg blir kåt av en god samtale og sjarm

Anonymkode: c238c...7ff

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kvinner her inne stadig vekk sier de ikke byr seg om utseende, at de ikke er så visuelle som hos menn. Hvorfor er det da slik at kvinner kan bli kåte av å se godt trente mannlige strippere og bli tente av det? Feks filmen "Magic Mike" er jo veldig populær blant kvinner.

Kan dere kvinner forklare meg dette? Er det slik at dere bare er visuelle i visse settinger eller bare hvis mannen ser mer en normalt bra ut? Eller er det syklusen deres som avgjør dette? (feks ved eggløsning når dere er mest fruktbare)

Er det ikke forskjellig hva slags tenningsmønster man har da? Noen er visuelle, kanskje som du er? Ikke alle er visuelle. 

Jeg tenner på hvordan mannen får meg til å føle meg. Feks om sex med en mann er veldig bra, og vi har god seksuell kjemi, så tenner jeg veldig bare på tanken på at vi har sex. 

Kjæresten min har feks større utstyr enn de andre kjærestene mine, og endelig passer fyren og jeg sammen intimt sett, så jeg er jo stadig kåt fordi jeg tenker på han. Bare stemmen hans gjør meg kåt og det har bare med at sexen er så bra, fordi jeg assosierer han med den gode følelsen, om du forstår. 

Tenner ikke på fremmede folk. Lol. Ser jeg en kjekk mann tenker jeg bare at ja han var jo kjekk. Men blir jo ikke kåt. ( dame, 40. )

Anonymkode: dae3f...037

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Magic Mike er direkte ekkel,  så hvis du tror alle kvinner tenner på han er det ikke rart du er forvirret. 

Anonymkode: 95471...f56

Dette er betegnende for mange kvinner. De må akseptere det de ser, og de nekter seg selv det moralkodeks og andre vikarierende unnskyldninger sier dem. Vi menn gaper opp og tar i mot det vi får. Ei fillete hore er ikke spesielt attraktiv, men er hun gratis og i riktig belysning, så er hun likevel ikke uinteressant. Lysten vil være der uansett, selv om fornuften står i veien og gjør at vi går videre, så vil hun fange vår interesse. Kvinner nekter til og med at de har lyst når fristelsen ikke er innafor. Mannens seksualitet er mye ærligere rett og slett. Kvinnen er et seksuelt beregnende vesen. 

Anonymkode: 6bdb6...3ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Dette er betegnende for mange kvinner. De må akseptere det de ser, og de nekter seg selv det moralkodeks og andre vikarierende unnskyldninger sier dem. Vi menn gaper opp og tar i mot det vi får. Ei fillete hore er ikke spesielt attraktiv, men er hun gratis og i riktig belysning, så er hun likevel ikke uinteressant. Lysten vil være der uansett, selv om fornuften står i veien og gjør at vi går videre, så vil hun fange vår interesse. Kvinner nekter til og med at de har lyst når fristelsen ikke er innafor. Mannens seksualitet er mye ærligere rett og slett. Kvinnen er et seksuelt beregnende vesen. 

Anonymkode: 6bdb6...3ab

Så vår seksualitet er uærlig bare fordi vi faktisk ikke gaper over og tar imot alt vi får? Om jeg hadde gapt over alt jeg kunne få opp gjennom årene hadde jeg knapt hatt tid til annet enn å knulle mann etter mann, fra jeg var i puberteten til nå. Jeg kan absolutt ærlig si at bare tanken byr meg fullstendig imot, og jeg ville lyve 100% om jeg sa at slikt hadde vært noe som hadde vært gøy, fint eller tilfredsstillende for meg. 

Jeg ser ingen grunn til å lyve om hva jeg faktisk tenner på og ønsker, og blir rent ut forbanna når menn påstår at min seksualitet er feil/uærlig kun fordi jeg ikke har en preferanse eller seksualitet som de påstår jeg må/burde ha, eller egentlig har, bare at jeg ikke er ærlig om det. 

Min seksualitet er også ærlig. Den er min . Om det passer menn som deg dårlig er det faktisk ikke mitt problem, men du som ikke gidder å forstå at det er klokere å lytte til hva kvinner faktisk sier og mener enn å mene at vi burde ha en annen seksualitet, mer lik din. 

Vi kvinner løper en risiko ved sex menn i liten grad trenger å tenke på. Det er derfor ikke ulogisk at vi  trekke litt fornuft inn i hvordan vi opptrer seksuelt. Det er nok årsaker til at kvinner og menn fungerer litt ulikt seksuelt, men i forhold til en kvinne er det kun den kvinnen du bør lære deg, hvordan hun fungerer, og det er svært lurt å gjøre, istedenfor å hevde at hennes seksualitet er feil og uærlig. Hvilket bare er svært ufint av deg. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har jo øyne i hodet og har en smak på hva jeg liker eller ikke liker. Klart vi kvinner også er visuelle. Men vi vurderer mye annet enn bare utseende også når det kommer til virkeligheten.

Jeg kan se på en mann, enten det er en film, bilde eller i virkeligheten og tenke "mmm han var fin". Også ikke noe mer. Jeg blir ikke kåt av å se på en fin mann. 

Anonymkode: 69311...585

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dette er enkelt. 

Du prøver å generalisere noe som ikke går an å generalisere. 
Vi er individer, og har derfor individuelle syn på dette. 

Noen vil tenne visuelt på random menn/kvinner/annet, andre vil ikke. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...