AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #1 Skrevet 1. februar 2023 Kvinner her inne stadig vekk sier de ikke byr seg om utseende, at de ikke er så visuelle som hos menn. Hvorfor er det da slik at kvinner kan bli kåte av å se godt trente mannlige strippere og bli tente av det? Feks filmen "Magic Mike" er jo veldig populær blant kvinner. Kan dere kvinner forklare meg dette? Er det slik at dere bare er visuelle i visse settinger eller bare hvis mannen ser mer en normalt bra ut? Eller er det syklusen deres som avgjør dette? (feks ved eggløsning når dere er mest fruktbare) Anonymkode: 1052f...56c
-Missi- Skrevet 1. februar 2023 #2 Skrevet 1. februar 2023 Har ingen god forklaring men kan bare si ut fra egen erfaring da🤔men så er det vell også en forskjell om man er følelses messig tilknyttet eller bare kåt. Hormoner og hvor man er i mens syklus påvirker nok også. Jeg kan bli litt kåt av å se en sexy mann på tv feks eller typ bare tenke "han var kjekk" uten noe mer. En mann i virkeligheten feks er nok mye mer komplekst husker jeg tente skikkelig på en når jeg studerte på universitetet. Vi gikk i samme klasse første inntrykket mitt husker jeg var "jøss wow han der kunne jeg aldri tent på" men utover i studie forløpet var det liksom noe med han noe med hvordan han var som person, kanskje noe ubevisst som lukt etc ikke peiling. Han hadde såpass røft utseende nesten som en uteligger og når første intrykket er helt i motsatt kategori enn tiltrekning var det veldig rart å oppleve at jeg bare ble kåtere og kåtere på fyren 🤭var ekstremt forvirret over meg selv. Ikke første gang jeg har opplevd sånt heller så seksualitet er ganske komplekst i grunn. Er nok slik som med alt annet, varierer fra kvinne til kvinne. Litt fascinerende at man har en viss peiling på hva man finner attraktivt men plutselig ut fra intet liker man noe helt annet enn normalen. Seksualitet er jo også veldig flytende gjennom livet ☺️ 1
Troyamin Skrevet 1. februar 2023 #3 Skrevet 1. februar 2023 Kvinner bryr seg om utseende. Men mange vektlegger gjerne andre ting hos en fremtidig partner, enn kun utseende. All tiltrekning starter med at man liker det man ser. Det er ikke slik at vi går til en vi ikke liker, bare fordi vi er nysgjerrige på personligheten hans.... Jeg har enda til gode å ga hørt om kvinner som blir kåte av strippere og Magic Mike filmene, bare så det er sagt. At det er pent å hvile øynene på, er noe annet enn kåtskap. 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #4 Skrevet 1. februar 2023 Kvinner tenner når det er trygt å tenne. Det skal være veldig trygt. Anonymkode: 6bdb6...3ab 3 1
Macro Skrevet 1. februar 2023 #5 Skrevet 1. februar 2023 Utseende betyr selvfølgelig noe men til syvende og sist rykere dere nok som regel på oppførsel/fremferd. 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #6 Skrevet 1. februar 2023 Jeg vil tro at forskjellen her er at en «magic mike» mann kan kvinner godt ta med hjem en natt for å ha det litt gøy, men det er ikke den mannen hun gjerne slår seg til ro med. Når en kvinne ønsker å velge en partner, en fast partner, da ser de ofte etter mer enn bare utseende, for de ser etter en ektemann, en mulig far til fremtidige barn, en partner som skal være livet ut. Og utseende i den settingen betyr ikke alt. Men det betyr heller ikke at kvinner er blinde, og ikke liker et vist type utseende. Men at vi kanskje er mer klar over at personlighet også er med på å gjøre en person tiltrekkende. Anonymkode: f423e...f5c 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #7 Skrevet 1. februar 2023 Du blir ikke interessant bare av å vise deg naken. Det er egentlig den enkle forklaringen. Anonymkode: 0c907...32a 8
Rosakatt Skrevet 1. februar 2023 #8 Skrevet 1. februar 2023 Skulle til en kirurg en gang, å så bilde når jeg bestilte time. Tenkte ikke stort over bilde av han, var ikke tiltrukket Når han hentet meg inn fra venterommet, ble jeg skikkelig overasket over utstrålingen hans Et lite øyeblikk inne på kontoret var jeg klar..om han har vært villig, å det ikke har vært ulovlig selvsagt Har aldri sett eller tenkt stort over strippere og macig Mike da, ikke min type setting, selv om de nok er kjekke karer og flinke underholdere 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #9 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvinner her inne stadig vekk sier de ikke byr seg om utseende, at de ikke er så visuelle som hos menn. Hvorfor er det da slik at kvinner kan bli kåte av å se godt trente mannlige strippere og bli tente av det? Feks filmen "Magic Mike" er jo veldig populær blant kvinner. Kan dere kvinner forklare meg dette? Er det slik at dere bare er visuelle i visse settinger eller bare hvis mannen ser mer en normalt bra ut? Eller er det syklusen deres som avgjør dette? (feks ved eggløsning når dere er mest fruktbare) Anonymkode: 1052f...56c Vel, jeg har aldri hørt om filmen "Magic Mike" ei heller er mannlige strippere noe som får meg tent. Vi damer har også øyne å se med, men vi har kanskje litt flere forskjellige preferanser enn det dere menn har om hva vi liker å se på. Selv om utseende er det første man legger merke til så er det langt fra det viktigste når man blir kjent med en mann. For egen del så skal han ikke ha kvinnediskriminrende holdninger, og han skal behandle meg pent, gjerne som en dronning 😜 Anonymkode: 3e606...f8c 3 1
Blåjojo Skrevet 1. februar 2023 #10 Skrevet 1. februar 2023 Har aldri blitt tent av å se Magic Mike. Det som derimot tenner meg er mer oppførsel og om jeg vet det blir en god seksuell opplevelse. Av og til trenger man masse kos og nærhet og øm sex, og andre ganger er det "sleng meg i veggen-sex" som tenner. Det optimale er selvfølgelig å få begge deler fra en og samme person. Om han da i tillegg lukter godt så er jeg solgt. Og da betyr utseende særdeles lite. Jeg registrerer selvfølgelig at enkelte menn er fin å se på, men det betyr ikke at jeg tenner på de. 5 1
Btw Skrevet 1. februar 2023 #11 Skrevet 1. februar 2023 (endret) Kvinner blir tiltrukket av kompetente menn med normal utseende (ikke for høy, ikke for lav, ikke for tykk/tynn). Det regner dersom mannen er i tillegg en god lytter. Syns selv ikke at Magic menn er tiltrekkende da det virker som de bruker mer tid på utseende sitt enn kvinner. Det finnes selvfølgelig mange typer kvinner med ulike smak så.. 🤷♀️ Endret 1. februar 2023 av Btw
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #12 Skrevet 1. februar 2023 Inntrykk av at damer ofte liker å se på menn som de ikke nødvendigvis ville ønsket et forhold med. Sixpack og veldig trent kropp krever veldig strengt kosthold, og forfengelighet hører ofte med. Dette er ikke noe jeg har inntrykk av at de setter pris på, samt at å føle seg utrentz, stor og slapp sammenlignet med partner er heller ikke en god følelse. Dette er min erfaring ihvertfall Anonymkode: c0847...79c 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #13 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kvinner her inne stadig vekk sier de ikke byr seg om utseende, at de ikke er så visuelle som hos menn. Hvorfor er det da slik at kvinner kan bli kåte av å se godt trente mannlige strippere og bli tente av det? Feks filmen "Magic Mike" er jo veldig populær blant kvinner. Kan dere kvinner forklare meg dette? Er det slik at dere bare er visuelle i visse settinger eller bare hvis mannen ser mer en normalt bra ut? Eller er det syklusen deres som avgjør dette? (feks ved eggløsning når dere er mest fruktbare) Anonymkode: 1052f...56c Om du baserer din oppfatning av kvinners seksualitet på magic Mike - filmen, så er det ikke rart du er forvirret. Anonymkode: 533fe...70a 10 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #14 Skrevet 1. februar 2023 Jeg hører hva dere sier kvinner, men forskning viser til at kvinner tiltrekkes av høye menn med god symmetri og sunne testosteron nivåer, som ofte gjenspeiles via brede brede skuldre i forhold til hofte, muskler, maskuline trekk i ansiktet osv. Dette er jo almen fakta og alt dette handler om fysisk utseende. Jeg spurte ikke om personlighet også er viktig, så klart er personlighet viktig. Det gjelder også for oss menn, spesielt hvis man ønsker forhold. Så igjen, hvorfor sier noen kvinner at de ikke bryr seg om utseende? Lyver de? For å sette seg selv i godt lys, ved at de liker å tro at personlighet er det eneste som teller? Mangel på selvinnsikt? Ta feks tinder, som er ekstremt overfladisk, hvorfor tror du bare de aller mest kjekke karene kan plukke og velge der? Det er jo bevis på at de fleste kvinner bryr seg en del om utseende? Hvordan skal dere forklare bort det? Så med alle svarene deres, så ble jeg ikke så veldig mye klokere. Men ser at noen innser at de også er visuelle, så godt noen har innsikt nok til å forstå eller innrømme dette. Anonymkode: 1052f...56c 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #15 Skrevet 1. februar 2023 .......personlig så har jeg en del ok bilder på tinder og noen syntes vel jeg er typisk "kjekk". Jeg har nesten ikke skrevet noe i profilen, men jeg blir kontaktet for det. Så hvorfor tror dere at disse kvinnene kontaktet meg? Kan umulig være pgr av den flotte profil -teksten min. Men mange av disse kvinnene ser ut til å mangle selvinnsikten til å forstå at de også ser på utseende, spesielt hvis jeg spør pent om å se flere bilder. Da snuer de det over til at jeg er overfladisk, når de tydeligvis er det selv og bare kontakter kjekkaser på tinder. Blir stadig vek overrasket over denne mangelen på selvinnsikt hos en del kvinner, nesten helt utrolig! Anonymkode: 1052f...56c
Veggdyret Skrevet 1. februar 2023 #16 Skrevet 1. februar 2023 Det første du nesten må lære er at "kvinner" ikke er en homogen gruppe. Noen kvinner liker A, noen B. Det er nok sant at kvinner generelt er mindre visuelle i tenningsmønster enn menn, at kvinner gjerne vil bli kjent med en mann før de hopper på ham, at kvinner tiltrekkes av personlighet og trygghet. Men det er bare helt generelt og du finner kvinner i begge ender av skalaen. Noen er hyper-visuelle og/eller opptatt av menn og sex. Det er gjerne disse du finner på strippeshow og ONS. Jeg har venninner som er sånn - som regelrett sikler etter kjekke menn både IRL og på TV, og som aldri sier nei til en runde i senga med en tiltrekkende fyr. Og sier det rett ut. Og noen kvinner er stikk motsatt - må ha datet lenge og utviklet dype følelser for mannen før de i det hele tatt begynner å tenke på sex. Det er damer du ikke finner på strippeshow med mindre venninnene har lurt dem med dit. Begge deler finnes, og de som er litt i begge leire avhengig av humør, alder eller forholdsstatus finnes også. 4 2
Piggsopp Skrevet 1. februar 2023 #17 Skrevet 1. februar 2023 Utseendet alene er ikke nok. Støtter dere som sier at dere ikke blir tent av utseendet i seg selv, men utstråling, dyktighet og lukt. Har selv flere ganger opplevd å tenke at utseendet til en mann er ganske "meh" før jeg plutselig opplever å bli tent av vedkommende etter å ha blitt bedre kjent eller sett han gjøre noe han er god på. Motsatt kan jeg tenke at en fyr er veldig kjekk, men ikke føle tenning fordi han er kjedelig. Det har lite med trygghet å gjøre for min del. Mer med at jeg tenner på menn som er interessante og kan det de driver med. Altså, ikke nødvendigvis seksuelt men generelt i livet. 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #18 Skrevet 1. februar 2023 Utseende er underordnet. Har avslått mang en kjekke, sexy menn, fordi de har hatt en personlighet og væremåte som ikke tiltaler meg. Kropp og utseende alene er laaaaangt i fra nok til å vekke interesse. Anonymkode: 0506d...721 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #19 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hører hva dere sier kvinner, men forskning viser til at kvinner tiltrekkes av høye menn med god symmetri og sunne testosteron nivåer, som ofte gjenspeiles via brede brede skuldre i forhold til hofte, muskler, maskuline trekk i ansiktet osv. Dette er jo almen fakta og alt dette handler om fysisk utseende. Jeg spurte ikke om personlighet også er viktig, så klart er personlighet viktig. Det gjelder også for oss menn, spesielt hvis man ønsker forhold. Så igjen, hvorfor sier noen kvinner at de ikke bryr seg om utseende? Lyver de? For å sette seg selv i godt lys, ved at de liker å tro at personlighet er det eneste som teller? Mangel på selvinnsikt? Ta feks tinder, som er ekstremt overfladisk, hvorfor tror du bare de aller mest kjekke karene kan plukke og velge der? Det er jo bevis på at de fleste kvinner bryr seg en del om utseende? Hvordan skal dere forklare bort det? Så med alle svarene deres, så ble jeg ikke så veldig mye klokere. Men ser at noen innser at de også er visuelle, så godt noen har innsikt nok til å forstå eller innrømme dette. Anonymkode: 1052f...56c Det er vel mer interessant hvorfor menn som deg nekter å tro kvinner når kvinner formidler hva de liker og hva som er viktige for dem? Og mer interessant hvorfor menn som deg i tillegg tror at de som menn kan fortelle kvinner både enkeltvis og generelt hva de tenner på? Magic Mike hadde jeg aldri hørt om, måtte søke, og de bildene jeg så viste en ytre sett godt trent mann, men absolutt ikke en mann jeg ville tent på. Han virker nesten mer kåt på seg selv og oppmerksomheten han får eller rollen han spiller, enn på potensielle kvinner han ev. skal sjarmere. Jeg har heller aldri tent på strippere, det er jo bare performance som spiller på primitive fordommer. De kan være greie å se på for å se kropper som er vakre, men utover det, uinteressant for meg. Si at jeg var med i forskning. Om jeg ble spurt hvem jeg mente var mest attraktivt utseendemessig, så ville jeg trolig ha plukket ut de med noenlunde god symmetri og noenlunde trent. Mest trolig ville jeg ikke gått for de "glatteste" som objektivt sett kanskje er flottest, rett og slett fordi mange av de som er såpass flotte at de brukes som modeller ofte har noe kaldt eller beregnende i øynene, eller at ansiktet viser at de selv er bevisste at de anses å være kjekke. Uansett hvor flotte de kan være å legge øynene på et øyeblikk, så er de ikke utseendemessig særlig attraktive for meg. Hadde jeg blitt spurt om hvem jeg fant mest attraktiv som en potensiell partner selv, så ville jeg plukket ut de som så ut til å være mest tilstede, jordnær, hadde snille øyne, og som ellers hadde et noenlunde symmetrisk ansikt. Kroppsmessig så går det meste for meg, bare ikke alvorlig fedme, eller en kropp som tydelig viser at mannen ikke tar vare på egen helse. Meningen med de to vinklingene over er at måten forskere har stilt spørsmål på vil avgjøre hvilke "resultater" forskningen får. For min del er det et hav av distanse mellom hva som objektivt kan være attraktivt, og hva jeg selv finner mest attraktivt. Så hva jeg svarte på første spørsmålsalternativ over her, det kan lett feiltolkes fullstendig til å bli et svar på hva jeg finner mest attraktivt for en potensiell partner. Ser du hvordan du kan lures av "forskning"? Høyere eller lavere enn meg spiller ingen rolle, heller ikke yrke, status, penger - så de som flasher status og penger på nettsteder, de vier jeg sjelden noen oppmerksomhet, siden det er rimelig uvesentlig når det er snakk om å finne en partner man kan leve sammen med. Og er de opptatt av å flashe status/penger på en datingside, da har de et fokus som krasjer med de verdiene jeg har, ergo blir de valgt bort uansett utseende. AnonymBruker skrev (1 time siden): .......personlig så har jeg en del ok bilder på tinder og noen syntes vel jeg er typisk "kjekk". Jeg har nesten ikke skrevet noe i profilen, men jeg blir kontaktet for det. Så hvorfor tror dere at disse kvinnene kontaktet meg? Kan umulig være pgr av den flotte profil -teksten min. Men mange av disse kvinnene ser ut til å mangle selvinnsikten til å forstå at de også ser på utseende, spesielt hvis jeg spør pent om å se flere bilder. Da snuer de det over til at jeg er overfladisk, når de tydeligvis er det selv og bare kontakter kjekkaser på tinder. Blir stadig vek overrasket over denne mangelen på selvinnsikt hos en del kvinner, nesten helt utrolig! Anonymkode: 1052f...56c Det du skriver her gjør at jeg kan forstå, om du sliter med å finne en å være sammen med, spesielt med tanke på hovedinnlegget ditt. Du skyver kvinner fra deg. Du velger å vise deg fra det du selv mener er en overfladisk måte på tinder, ved kun å ha bilder og minimalt med tekst. Når noen finner noe de liker og kontakter deg for å bli bedre kjent med deg (som ikke er overfladisk), så dømmer du dem og tilegner dem holdninger de mest trolig ikke har. Og ikke bare det, når du istedenfor å vise at du er interessert i dem som person, men overfladisk vil ha flere bilder - da dømmer du dem jammen for det også. Utfordringen din er ikke at "kvinner" har manglende selvinnsikt, men det er at du selv har dårlig selvinnsikt og ikke ser at du omtaler og behandler kvinner som en homogen masse hvor alle er like og liker det samme og at alle har dårlige holdninger til menn. Det er jo trist for din del, for det er du som med hovedinnlegget viser dårlige holdninger, det å ikke forstå kvinner og i det siste innlegget her dømme kvinner for det som faktisk er din egen overfladiskhet. Tror du vil ha veldig godt av å slutte å lete etter forskning og "forskning", slutte å strebe etter å få en kjærest. Forsøk heller å bruke tiden, f.eks. frem til sommeren eller hele 2023, til å være sosial, ikke flørte, bare bli kjent med kvinner av alle slag, snakke normalt med kvinner, være oppdatert om hva som skjer i samfunnet, lete etter felles interesser, le sammen. Glem all forskning og "forskning" og fordommer du har lest og har, bare lev, vær, vær interessert i personen, ikke kjønnet. Tror du kan bli forbauset over hva du finner ut om kvinner. Og sjansen for at du finner ei som du vil ha og som også vil leve med deg, den blir langt større enn den er nå, for holdninger som du viser i svarene dine, det er holdninger som dessverre for deg, ikke bare er uattraktive for kvinner, men kvinner "lukter" slike holdninger lang vei, lenge før du forstår hvorfor du blir avfeid. Da blir du ikke avfeid fordi du ikke er kjekk nok eller rik nok eller whatever, men pga. dårlige holdninger som de merker selv når du tror du skjuler dem. Og det er jo forferdelig synd for deg hvis det ikke er slik du ønsker å fremstå. Anonymkode: ae3e7...ebf 3 4
feliek54 Skrevet 1. februar 2023 #20 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kvinner her inne stadig vekk sier de ikke byr seg om utseende, at de ikke er så visuelle som hos menn. Hvorfor er det da slik at kvinner kan bli kåte av å se godt trente mannlige strippere og bli tente av det? Feks filmen "Magic Mike" er jo veldig populær blant kvinner. Kan dere kvinner forklare meg dette? Er det slik at dere bare er visuelle i visse settinger eller bare hvis mannen ser mer en normalt bra ut? Eller er det syklusen deres som avgjør dette? (feks ved eggløsning når dere er mest fruktbare) Anonymkode: 1052f...56c Det som er viktigst med å finne en kjæreste er at forholdet passer hverandre. men klart utseende er viktig og ønske om forholdsvis like sex ønsker er veldig viktig. Så viktig at gutter og jenter tenke på utseende også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå