Gå til innhold

Mart`n skal gifte seg gitt....

Mart`n

Anbefalte innlegg

Smart!!

Men hvor mange kasser med øl skal dere ha da A?

Som Peony sier er det jo lurt å ha endel av det, sånn at vi slipper å gå tom for det så folk MÅ drikke sprit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Markblomsten

Tror vi skal ha kanskje 8 kasser øl og 6 kartonger med vin til selve festen (110 stk), i tillegg til det vi trenger til middagen. Satser vel på 1 kasse øl og 2 kasser alkofritt øl til middagen tenker jeg, eller noe rundt der hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi skal ha kanskje 8 kasser øl og 6 kartonger med vin til selve festen (110 stk), i tillegg til det vi trenger til middagen. Satser vel på 1 kasse øl og 2 kasser alkofritt øl til middagen tenker jeg, eller noe rundt der hvertfall ;)

Dere skal ha øl til maten også? Det skal ikke vi tror jeg....

Endret av Mart`n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Vi skal bare ha vin til maten.

Tar dere også 1/2 flaske vin til hver pers?

Til kaffe & kaker blir det nok en flaske cognac & 2 baileys kanskje..

Hmmm.. Usikker jeg også hvor mange kasser øl vi skal ha.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bare ha vin til maten.

Tar dere også 1/2 flaske vin til hver pers?

Til kaffe & kaker blir det nok en flaske cognac & 2 baileys kanskje..

Hmmm.. Usikker jeg også hvor mange kasser øl vi skal ha..  :sjenert:

Hvor mange blir dere Epica?

Jeg regnet 1\2 flaske rødvin pr. pers til hovedretten, og et glass hvitvin pr. pers på forretten. Men hva drikker man til dessert da? Er ikke det vanlig med hetvin?

Personlig hater jeg hetvin :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Dere skal ha øl til maten også? Det skal ikke vi tror jeg....

Det er helt sikkert noen som vil foretrekke øl istede for vin til maten. Ikke alle liker vin. Når dere beregner 1/2 fl vin pr pers ti middagen så syns jeg det høres litt lite ut. Hvis hovedretten kommer 2 ganger og det blir endel taler som tar litt tid så er det kjedelig å sitte med tomt glass når man skåler for brudeparet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt sikkert noen som vil foretrekke øl istede for vin til maten. Ikke alle liker vin. Når dere beregner 1/2 fl vin pr pers ti middagen så syns jeg det høres litt lite ut. Hvis hovedretten kommer 2 ganger og det blir endel taler som tar litt tid så er det kjedelig å sitte med tomt glass når man skåler for brudeparet.

*noterer* :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Hmmm.. Noe å tenke over ja..

Kanskje vi beregner litt mer vin per pers + noen øl..

Ikke lett det der! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Vi kommer i hovedsak til å gå for vin til middagen, men må jo også ha alkoholfrie alternativer. I tillegg skal vi ha litt øl (med slkohol) parat til de som måtte foretrekke dette av de som ikke vil ha vin.

Ang mengde vin. vi fikk beskjed om at 1 glass hvitvin til forretten var nok, og 2-3 glass til hovedretten. Mulig vi går får 1 glass, pluss påfyll til forrett dersom toastmaster legger opp til en del taler i denne delen av middagen, og uansett kommer vi til å gå for 3 glass vin til 90% av gjeste, og i tillegg runde opp til nærmeste hele kasse rødvin. Kanskje vi tar en ekstra kasse også. Vin får man jo levert tilbake, og jeg har ikke tenkt å sitte på bryllupsdagen og se folk skåle med tomme glass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det er jo veldig greit at man får levere tilbake det man ikke får bruk for. Bedre med for mye enn for lite ihvertfall.

Mannen var litt irritert på slutten av middagen vår fordi han syns det var for dårlig påfyll i glassene rundt om forbi. Fikk ikke med meg det jeg da men det gjorde han og klagde. Grunnen var visst at det var ikke igjen en dråpe av den rødvinen vi drakk da vi var ferdige med middagen....så de kneip nok litt god på slutten for å få den til å vare lengst mulig. Men da tror jeg folket hadde fått i seg nok for å si det sånn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Åh, alkohol-berekningar er vanskeleg altså!!! Vi er også av den oppfatning at det er betre å ha for mykje enn for lite, men er vanskeleg å beregne, eigentleg... Vi reknar med å kjøpe inn 30 flasker vin til 60 pers (derav 10 barn og fleire som ikkje drikk alkohol), samt masse mineralvatn og øl då... Reknar med at det kjem til å holde lenge...

Lurer på kor mykje og kva vi skal ha til festen då, må kanskje finne ut va drink-utvalet vårt snart... *tenke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Philippa: Jeg ringte henne ikke...bare sendte en melding  :roll: Skulle vel kanskje ha ringt, men orket ikke. Hvordan gikk det med deg i går da? Var du der lenge eller? Så du ikke skrev i dagboka di før sent hvertfall.  :kyss:

Miss u!!

Jeg sendte også bare en sms. Rakk ikke å ringe henne..

Jeg var ppå jobb til 19, også var det rett hjem og ta tlf til folk rundt om kring..tar det en annen dag ;)

Tenker vi kjøper inn dunker med rødvin til festen (4stk* 2 l?). Ser litt dumt ut, men sparer masse penger på det  :sjenert:

Jeg er heller ikke noe god på beregning av drekka, men skulle til å forslå karafler å ha vinen i, men så sa Peony det. Så slipper man synen av falsker/dunker med vin.

Takk for tilbudet om idol i kveld, men så det først nå, og nå sitter jeg godt plantet i sofaen hjemme. Frida er hos søsteren til L.

:klem: og god bedring søta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica, markblomsten, Heidi, Veslo og vennen :kyss:

Tusen takk for hjelpen!! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere :klem:

Må sette meg ned å lage en plan på dette. Har god tid, men vil gjerne ha det i orden siden vi skal kjøpe inn litt her og der!!

Nå kjører vi en tur til Sverige :sjarmor: Kjøpe masse smågodt :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halla du.

Bestilt meg danskebåttur jeg og...

Hvilket skip reiste dere med?

og hva var middagen på den restauranten dere gikk på?

(menyen dere kunne velge mellom).

Vi pleier egentlg alltid bare å ta buffe restauranten når vi har reist med båtene før, men kanskje vi tester ut en annen en nå.

Er det ikke slik at begge båtene er opppusset nå den siste tiden da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nevèsta

Fikk du mye godteri?

Vi har alkohol til maten medregnet i kuvertprisen, og de regner ett glass hvitvin til forretten, to glass rødvin til hovedretten og ett glass dessertvin (evt tre glass rødvin og ikke dessertvin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
God Sverigetur!

Hvordan er forresten formen?

*fikk lyst på masse smågodt* :ler:

:klem: Det ble desverre ikke sverigetur likevel i går. Venter heller til neste helg når formen forhåpentligvis er bedre ;)

Hvordan har helgen din vært så lang? Ser du har fått planlagt litt bryllup ;)

Halla du.

Bestilt meg danskebåttur jeg og...

Hvilket skip reiste dere med?

og hva var middagen på den restauranten dere gikk på?

(menyen dere kunne velge mellom).

Vi pleier egentlg alltid bare å ta buffe restauranten når vi har reist med båtene før, men kanskje vi tester ut en annen en nå.

Er det ikke slik at begge båtene er opppusset nå den siste tiden da?

Så bra at dere skal med båten!! Vi storkoste oss hvertfall.

Vi reiste med Pearl of scandinavia, den var hvertfall nyoppusset for et år siden!

Den restauranten vi spiste den beste middagen, som vi fortsatt drømmer om, i het Marco polo. Menyene der var satt opp sånn:'

Det var 2stk 6 retters menyer som var satt sammen. MEN skulle du ha kun 3 retters middag f.eks kunne du velge ut den forretten/hovedretten/desserten du syntes hørtes best ut, på kryss av de satte menyene. (Vanskelig å forklare..håper du skjønner!)

Det var jo utvilsomt dyrt der, men absolutt verdt det. Vi spiste mye sjømat da, både i den ene forretten (ja, vi hadde to forretter :sjenert: ) og hovedretten.

Og et tips..skal dere drikke vin til maten, ikke la de komme med forslag! De velger seff den dyreste vinen. Vi tok en vin til 300, og synes det var mer en dyrt nok :overrasket: (og den var ikke spes god heller :ler: )

Fikk du mye godteri?

Vi har alkohol til maten medregnet i kuvertprisen, og de regner ett glass hvitvin til forretten, to glass rødvin til hovedretten og ett glass dessertvin (evt tre glass rødvin og ikke dessertvin).

Ja, jeg trodde også to glass rødvin var nok, men som Heidi sier så serverer vi jo hovedretten 2 ganger, og endel taler trekker sikkert ut tiden, så vi vil heller beregne for mye enn for lite. Vi har bestemt oss for å kjøpe inn flere flasker til middagen enn vi først hadde tenkt ;)

Takk for svar :klem:

Endret av Mart`n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer Philippa til meg hvert øyeblikk, så skal vi gå tur med kjæreste voffene våre ;)

G er i full sving med å vaske badet :overrasket: Han har rensket hele badet for ting og tar det skikkelig seriøst :ler: Søte hjertet mitt :hjerte:

Det er ikke så ofte han vasker her hjemme, så jeg skal snike meg bort å ta et bilde tror jeg...bare som et minne :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Crown vi skal reise med da.

Passet på å reise slik at vi har lørdagen i Danmark.. resten av uke er det jo påskestengt.

Trur jeg skjønte hva du mente med den velgingen med 3retters meny.

Har erfart at man ikke skal la keleneren anbefale vin. Gjorde det engang i tyrkia.. fikk en vin til nesten 300 kr trur jeg det var (eller var det 200).. uannsett.. en flaske vin i tyrkia koster jo sjelden mer enn 100 kr da.. Men god var den jo.. men må innrømme at vi følte oss litt lurt når de anbefalte den dyreste (og prisne så vi først på regningen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...