AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #1 Del Skrevet 1. februar 2023 Jeg trener allsidig, men ønsker å ha fokus på rumpen. I dag så jeg på en nettavis at ekspertene hadde gjort opp en mening om beste øvelse for dette. Men siden må abonneres på. Så jeg spør her inne til alle dere som er erfarne. Hvilken øvelse gir deg størst og hurtigst resultat? Anonymkode: 0cca5...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #2 Del Skrevet 1. februar 2023 Har vært kroppsbygger og personlig trener i 10+ år Av erfaring selv for kun spesifikt rumpe så er det Knebøy Bulgarsk utfall ( dvs knebøy med en fot helt syk for rumpen) Romanian deadlift Disse 3 er dessidert best Anbefaler også å prøve hack squat om du ikke liker vanlig squat 6-12 reps er best Anonymkode: 8f4a4...d5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #3 Del Skrevet 1. februar 2023 Gluten bridge, hip thrust er også anbefalt. Tunge vekter og høy intensitet er bra for å bygge rumpe. Og god kontakt med musklene. Anonymkode: ac32b...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 1. februar 2023 #4 Del Skrevet 1. februar 2023 Hvis vi analyserer med bakgrunn i anatomi, muskelfysiologi og EMG-aktivitet er det hip thrust og varianter av denne som er best, samt andre øvelser der kraften som må ytes av muskelen er størst når muskelen er sammentrukket. Hvis vi skal se praktisk på det så er de øvelsene du liker og klarer å gjennomføre med progresjon over tid, konsekvent i flere år, de øvelsene som er best. Om de gir et teoretisk 70 % utbytte sammenlignet med optimale resultater for rumpa spiller ikke så stor rolle om du ser på hele bildet. Og dette kan selvsagt endre seg over tid også, når interesser, vondter, motivasjon og progresjon endrer seg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 1. februar 2023 #5 Del Skrevet 1. februar 2023 Sjekk ut Bret Contrera på youtube og Instagram. Der får du mange gode tips. Det er lurt å gjøre flere øvelser, ikke bare en. For min del trener jeg knebøy, markløft i ulike varianter, utfall, hiptrust og kickback. Også den hip-adductor-maskinen. Synes absolutt hiptrust tar best på rumpen. Rumensk markløft, bulgarsk utfall og kickback er også veldig gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magika_fra_Fyll Skrevet 1. februar 2023 #6 Del Skrevet 1. februar 2023 Markløft og rumensk markløft ser ut til å fungere veldig bra for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå