AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #1 Del Skrevet 31. januar 2023 Er det verdt å se den? Kun 2 sesonger, så er jo ikke krise, men lover ikke bra heller 😂 Aner ikke hva den handler om egentlig, men har hørt at den er bra. Vil du anbefale den? Og har den en avslutning (sånn at det ikke la opp til en 3. sesong, noe som er veldig irriterende for min del) Anonymkode: 9d0e5...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #2 Del Skrevet 31. januar 2023 Det er totalt tre sesonger (48 episoder) og én spillefilm. Anonymkode: 32ac5...5a6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 31. januar 2023 #3 Del Skrevet 31. januar 2023 De to første, gamle sesongene har ikke en avslutning. Sesong 2 slutter med en cliffhanger. Jeg begynte å se den nyeste sesongen, men den var så fjern fra den gamle, gode serien at jeg ikke orka. Jeg liker ikke når David Lynch blir for sær. Jeg elsker de to første sesongene, men det er definitivt ikke for alle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #4 Del Skrevet 31. januar 2023 Denne serien formet meg som barn. Jeg satt med kassettspilleren og tok opp intromusikken, og husker jeg kjøpte boken «Lauras Dagbok» Den var spennende den. Bob gav meg mareritt, og Log Lady er bare fantastisk. Jeg ville være shelly. Ah minner. Anonymkode: 84fd6...d82 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #5 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.1.2023 den 21.01): Denne serien formet meg som barn. Jeg satt med kassettspilleren og tok opp intromusikken, og husker jeg kjøpte boken «Lauras Dagbok» Den var spennende den. Bob gav meg mareritt, og Log Lady er bare fantastisk. Jeg ville være shelly. Ah minner. Anonymkode: 84fd6...d82 Samme her! Var livredd Bob! Anonymkode: 4ca9c...390 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #6 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.1.2023 den 21.01): Denne serien formet meg som barn. Jeg satt med kassettspilleren og tok opp intromusikken, og husker jeg kjøpte boken «Lauras Dagbok» Den var spennende den. Bob gav meg mareritt, og Log Lady er bare fantastisk. Jeg ville være shelly. Ah minner. Anonymkode: 84fd6...d82 Samme her, hadde til og med en t-skjorte det stod «I killed Laura Palmer» på😂 Anonymkode: 05633...b00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 1. februar 2023 #7 Del Skrevet 1. februar 2023 Se første sesongen fra 80tallet, deretter filmen og så de nye. Det er utrolig sært, spesielt og alt mulig, og jeg elsket det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #8 Del Skrevet 1. februar 2023 Den er veldig bra. Helt unik. Utrolig vakre skuespillere, natur, veldig mystisk, spennende, skummel, morsom.. får deg til å føle mye, filosofere, og gråte. Filmen ",fire walk with me" er sterk kost, men bør sees. Lynch får virkelig frem ondskapen som ligger bak incest og voldtekt på en fabelaktig måte. Den er så dyp, men ikke alle forstår den. Anonymkode: 82e08...79f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #9 Del Skrevet 1. februar 2023 Har lyst til å se den selv, har både Netflix og prime, men ligger ikke på noen av de noen som vet hvor man kan få sett den? Anonymkode: 10ecd...540 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 2. februar 2023 #10 Del Skrevet 2. februar 2023 ...og jeg vil si at vi ikke skal forklare den for mye i forkant og gi folk innsyn før de har sett den. Det skal komme som overraskelser når det skjer. Ikke før. Det er bare å slappe av, lene seg tilbake (slå av mobiler etc og ikke la seg forstyrre) og nyte en rar og fin verden som jeg aldri blir lei av. Twin Peaks = se den - uten forventninger. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla29 Skrevet 2. februar 2023 #11 Del Skrevet 2. februar 2023 Som andre har nevnt over her, denne serien formet meg i ungdomstiden. Husker jeg egentlig ikke skulle få lov å se den (jeg var vel 12-13 år da den kom ut tror jeg) men så fikk jeg likevel sneket meg til å se de første episodene hos en venninne, og da var det gjort og jeg fikk lov å se resten hjemme. Var fullstendig hekta! Serien skremte egentlig livskiten av meg, og både musikker og stemningen er fantastisk og god nok grunn til å se den. Nydelig filmet og med utrolig dyktige skuespillere. Jeg kjøpte kassetten med musikken fra serien, Laura Palmers dagbok ble lest til filler og jeg kjøpte første sesong på dvd da den kom mange år senere. Spørs om den hadde hatt samme effekt på meg i dag hvis jeg hadde sett den for første gang (neppe - man er nok mye mer mottakelig og påvirkelig som tenåring), men jeg husker jeg så den igjen da den lå på Netflix for mange år siden, og kunne egentlig tenkt meg å se den igjen. Kanskje med ungene (de er 16 og 18 år) og se hva de syns 😉 Har ikke sett den siste, nye sesongen - hvor ligger denne? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #12 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Den er veldig bra. Helt unik. Utrolig vakre skuespillere, natur, veldig mystisk, spennende, skummel, morsom.. får deg til å føle mye, filosofere, og gråte. Filmen ",fire walk with me" er sterk kost, men bør sees. Lynch får virkelig frem ondskapen som ligger bak incest og voldtekt på en fabelaktig måte. Den er så dyp, men ikke alle forstår den. Anonymkode: 82e08...79f Spoiler alert! Anonymkode: 17d4a...4a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 4. februar 2023 #13 Del Skrevet 4. februar 2023 Twin Peaks er en av de beste seriene jeg noen gang har sett. Dessverre ble nok ikke serien avsluttet helt etter serieskapernes ønske. På tidlig 90-tall var det ikke vanlig med høykvalitetsserier, og bransjen var nok veldig påvirket av de typiske såpene eller klassiske detektivshowene, der det hele tiden skulle peises på med nye intriger, og handlingen ikke var like karakterdrevet som Twin Peaks var. Men jeg vil absolutt si at serien er verdt å se på uansett. Jeg personlig er ikke så fan av oppfølgeren og filmen...vHar også lest to av bøkene som kom i forbindelse med den nyeste sesongen: "A Secret History of Twin Peaks" og "The Final Dossier". Det er visse sekvenser i oppfølgerne som er veldig bra og som er med på å gi serien flere dimensjoner, men for meg så står serien, og særlig første sesong, i en særklasse som ikke de andre delene kan måle seg med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #14 Del Skrevet 4. februar 2023 On 2/2/2023 at 12:56 AM, AnonymBruker said: Har lyst til å se den selv, har både Netflix og prime, men ligger ikke på noen av de noen som vet hvor man kan få sett den? Anonymkode: 10ecd...540 Boksen med alt av gammel Twin Peaks kan lånes på biblioteket: https://bibsok.no/?tnr=6874309 I tillegg til annen Twin Peaks på DVD: https://bibsok.no/?mode=vt&hpid=816836&pubsok_txt_0=twin+peaks&sortering=&pubsok_kval_0=&avgr_bn=&avgr_medier=ff%3Dee&avgr_spraak=&aarfra=&aartil= Og vil man ha Twin Peaks-boksen til odel og eie, er det bare å ta turen til noen loppemarkeder og se om man finner den der; betalte selv en femtilapp for en plastforseglet, ubrukt utgave av boksen på loppemarkedet på Ullevål skole for noen år tilbake. Anonymkode: c55dc...7eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå