Gå til innhold

Vi som ønsker/ planlegger vurderer eggdonasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 😊

Dette er tråden for oss som vurderer/ er i gang med/ planlegger graviditet med eggdonasjon. Noen liker ikke eggdonasjon, og det er helt greit. Men det er ikke det denne tråden handler om. 

Hvor er dere i prosessen? Vi skal til Instituto Bernabeu om noen uker for å ta prøver. Jeg hører gjerne fra flere 😊❤️

Anonymkode: 845b9...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei 🥰 vi har nettopp vært gjennom siste ivf forsøk som endte i MA forrige uke. Eneste valget vi har nå er eggdonasjon etterhvert og det blir eventuelt privat i Trondheim da den ikke har ventetid ❤️

Anonymkode: e4963...68b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei 🥰 vi har nettopp vært gjennom siste ivf forsøk som endte i MA forrige uke. Eneste valget vi har nå er eggdonasjon etterhvert og det blir eventuelt privat i Trondheim da den ikke har ventetid ❤️

Alle klinikkene i Norge har nok ventetid, men det er ventetiden for å finne donor som gjelder. De har ikke ventetid på å starte å lete etter donor, om du skjønner. Ingen i Norge har enda klart å opparbeide seg en eggbank, så de må rekruttere donor og så må donor stimulere og ha uttak. Sånn at du er klar over det og ikke tror at du får behandling med en gang. Medicus er de som opererer med kortest ventetid, tror jeg. :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (3 minutter siden):

Alle klinikkene i Norge har nok ventetid, men det er ventetiden for å finne donor som gjelder. De har ikke ventetid på å starte å lete etter donor, om du skjønner. Ingen i Norge har enda klart å opparbeide seg en eggbank, så de må rekruttere donor og så må donor stimulere og ha uttak. Sånn at du er klar over det og ikke tror at du får behandling med en gang. Medicus er de som opererer med kortest ventetid, tror jeg. 🙂

Snakket med spiren i går, dem har egg bank, ventetiden var max 1 mnd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Snakket med spiren i går, dem har egg bank, ventetiden var max 1 mnd 

Oi så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i prosess på eggdonasjon nå. Fikk telefon i går, det har vært egguttak på fredag. Vi fikk bare et egg som så bra ut i går, så det var litt nedtur. Å bare ha en sjanse og ingen ekstra på frys... får høre i morgen da om det fortsatt ser bra ut som blasto og blir fryst i påvente av min syklus 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vilde78 skrev (12 timer siden):

Vi er i prosess på eggdonasjon nå. Fikk telefon i går, det har vært egguttak på fredag. Vi fikk bare et egg som så bra ut i går, så det var litt nedtur. Å bare ha en sjanse og ingen ekstra på frys... får høre i morgen da om det fortsatt ser bra ut som blasto og blir fryst i påvente av min syklus 🤞

Å, lykke til ❤️

Jeg klamrer meg til at suksessraten sies å være mye høyere med donasjon enn med egne egg. Så sjansen for at dette ene egget er gullegget er forhåpentligvis stor 🙏

Sier de ulike klinikkene noe om hvem de bruker som donor? Hva får dere vite? Bare utseende tilsvarende deres eller utdanning, hobbyer osv? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Å, lykke til ❤️

Jeg klamrer meg til at suksessraten sies å være mye høyere med donasjon enn med egne egg. Så sjansen for at dette ene egget er gullegget er forhåpentligvis stor 🙏

Sier de ulike klinikkene noe om hvem de bruker som donor? Hva får dere vite? Bare utseende tilsvarende deres eller utdanning, hobbyer osv? 

Ikke hørt noe enda, venter i spenning... får håpe at det bare trengs et, ja. Vi kjenner nok fortsatt på skuffelsen over å ikke få et par sjanser til at den skal sitte.

Vi får ikke vite noenting, annet enn at de matcher etter etnisitet, hårfarge, øyefarge, høyde og vekt. Og det er sikkert heller ikke helt nøyaktig, men sånn cirka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (8 timer siden):

Ikke hørt noe enda, venter i spenning... får håpe at det bare trengs et, ja. Vi kjenner nok fortsatt på skuffelsen over å ikke få et par sjanser til at den skal sitte.

Vi får ikke vite noenting, annet enn at de matcher etter etnisitet, hårfarge, øyefarge, høyde og vekt. Og det er sikkert heller ikke helt nøyaktig, men sånn cirka. 

Så ringte de i dag, og det ene egget utviklet seg ikke bra nok, så da blir det ikke innsett.

Da er vi tilbake i donorkøen og må vente på en match igjen. Litt skuffet, Litt "lettet" fordi vi får en ny mulighet til å kanskje få litt mer enn et egg. Og litt oppgitt fordi å vente er noe av det jeg er dårligst på, og vi aner ikke hvor lenge vi må vente nå.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (10 timer siden):

Så ringte de i dag, og det ene egget utviklet seg ikke bra nok, så da blir det ikke innsett.

Da er vi tilbake i donorkøen og må vente på en match igjen. Litt skuffet, Litt "lettet" fordi vi får en ny mulighet til å kanskje få litt mer enn et egg. Og litt oppgitt fordi å vente er noe av det jeg er dårligst på, og vi aner ikke hvor lenge vi må vente nå.

Å, så leit 😕 Men skjønner samtidig lettelsen. Hvor lenge har du måttet vente på donormatch forrige gang? 

Jeg er så redd for å gå inn i disse prosessene igjen etter flere mislykkede IVF. Troen på at det vil gå bra er ikke så høy etter så mange erfaringer med det motsatte 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Å, så leit 😕 Men skjønner samtidig lettelsen. Hvor lenge har du måttet vente på donormatch forrige gang? 

Jeg er så redd for å gå inn i disse prosessene igjen etter flere mislykkede IVF. Troen på at det vil gå bra er ikke så høy etter så mange erfaringer med det motsatte 😞

Vi måtte egentlig ikke vente lenge i det hele tatt, ble vel 6 uker. Var forespeilet 3-4 måneder, så jeg ble jo kjempeglad når telefonen kom.

Dette er jo ikke en kronologisk kø, derfor det er vanskelig å si. De må jo finne en match, og alder påvirker også prioriteten. 

Litt overrasket over at det egentlig ble like "dårlig" resultat med en ung frisk donor som jeg har hatt selv, men dette er ikke en nøyaktig vitenskap med garantert utfall dessverre.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei, hiver meg på denne om det er greit ☺️ Er singel og 42 år, og svært lite egg igjen, har hatt fem iui, det er for liten sjangs til IVF, og vil nå dra til Allicante og ha embryo adapsjon. Vet veldig lite, men har så lyst å prøve 

Anonymkode: cfc20...759

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (På 1.2.2023 den 20.33):

Har dem ikke egg bank der du holder til?, må dere betale alt på nytt for ny donor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Hei 🥰 vi hadde 7 forsøk, en kjemisk og en MA nå for snart 6 uker siden. Dessverre eggene mine som er for gamle :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ❤️ ivf er en tøff prosess ❤️

ED er en litt vanskelig vurdering synes jeg. Jeg har hatt tre forsøk, men har allerede fått beskjed om at sannsynligheten er lav med egne egg og at jeg bør vurdere andre alternativer. Men vurderer å få en second opinion fra en annen klinikk. 
Er dere i prosess for å vurdere eggdonasjon nå? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kjsl skrev (16 minutter siden):

Takk for svar ❤️ ivf er en tøff prosess ❤️

ED er en litt vanskelig vurdering synes jeg. Jeg har hatt tre forsøk, men har allerede fått beskjed om at sannsynligheten er lav med egne egg og at jeg bør vurdere andre alternativer. Men vurderer å få en second opinion fra en annen klinikk. 
Er dere i prosess for å vurdere eggdonasjon nå? 

Ja det er beinhardt ❤️ vi hadde 4 forsøk offentlig, eller var 4 egguttak og 2 innsett før den ga meg opp, ble aldri gravid offentlig. Gikk så privat, ble gravid på 2 av 3 forsøk men mistet. Kan sterkt anbefale Spiren i Trondheim ❤️ vi skal opp dit nå igjen om 2 uker, fryse ned prøve til samboeren min også skal dem finne donor. Blir vel innsett i slutten av april /begynnelsen av mai. Jeg blir 40 i år så fikk beskjed at med flere ivf forsøk så var det 10 % sjanse, men med donasjon, 80 %. Alt er sjekket ut hos meg så er eggene mine det er noe galt med ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kjsl skrev (På 10.3.2023 den 21.47):

jeg lurer på hvor mange ivf forsøk dere hadde før dere valgte eggdonasjon? 
takk for svar 😊

Vi hadde syv forsøk og har fått vite at det nok er eggene som er problemet. Ble anbefalt eggdonasjon av gynekologen. Er to-tre år siden siste IVF-forsøk, og det er først for ca seks måneder siden at vi bestemte oss for eggdonasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (På 10.3.2023 den 23.39):

Ja det er beinhardt ❤️ vi hadde 4 forsøk offentlig, eller var 4 egguttak og 2 innsett før den ga meg opp, ble aldri gravid offentlig. Gikk så privat, ble gravid på 2 av 3 forsøk men mistet. Kan sterkt anbefale Spiren i Trondheim ❤️ vi skal opp dit nå igjen om 2 uker, fryse ned prøve til samboeren min også skal dem finne donor. Blir vel innsett i slutten av april /begynnelsen av mai. Jeg blir 40 i år så fikk beskjed at med flere ivf forsøk så var det 10 % sjanse, men med donasjon, 80 %. Alt er sjekket ut hos meg så er eggene mine det er noe galt med ❤️

Takk for svar ❤️ Masse lykke til til deg ❤️ Jeg ble nettopp 40 år, og eggene mine er nok også for gamle, dessverre. Jeg er foreløpig på Medicus i Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.3.2023 den 21.33):

Vi hadde syv forsøk og har fått vite at det nok er eggene som er problemet. Ble anbefalt eggdonasjon av gynekologen. Er to-tre år siden siste IVF-forsøk, og det er først for ca seks måneder siden at vi bestemte oss for eggdonasjon. 

Takk for svar ❤️ Hvilke klinikk vurderer dere å bruke da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...