AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #1 Del Skrevet 30. januar 2023 Er det spesifikke fakter, trekk, personlighet, væremåte eller andre ting som gjør at enkelte kollegaer blir upopulære på arbeidsplassen? Blir man automatisk upopulær av å produsere/prestere mer enn de andre for eksempel? Anonymkode: 04ce1...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaytee Skrevet 30. januar 2023 #2 Del Skrevet 30. januar 2023 Negativ energi og væremåte 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #3 Del Skrevet 30. januar 2023 ufin mot andre, passiv aggressiv, krenkbar, trekker seg unna, negativ Anonymkode: c1f18...ec4 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #4 Del Skrevet 30. januar 2023 Dere som skriver "negativ". Det spørs jo hvorfor personen er negativ....Er h*n virkelig negativ eller "negativ" ifølge dem som prøver å overkjøre vedkommende? Jeg er sikkert "negativ" ifølge to av mine kollegaer som ALLTID skal stille personlige spørsmål eller avbryter meg når jeg snakker. Jeg sier fra at det ikke er greit og da er jeg "negativ". Anonymkode: c2a09...d64 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 30. januar 2023 #5 Del Skrevet 30. januar 2023 Jeg tenker en kollega skal være samarbeidsvillig og vise interesse for både jobb og gjerne litt til kollegaer også. Selvfølgelig må de ikke vise interesse til kollegaer men man tilbringer veldig mange timer på jobb, så litt god kjemi gjør dagen enklere. En dårlig kollega er den som alltid har rett, vil ikke ta imot råd eller tips, vil ha alt på sin måte, tar ikke andre mot på en snill måte, baksnakker hele tiden, gjør alt annet enn det vedkommende skal gjøre og ikke minst sladrer til sjefen for alt mulig rart. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #6 Del Skrevet 30. januar 2023 Folk med ovenfra og ned og arrogant holdning overfor kolleger. Pluss de som mener selv at de er veldig viktige og bedre enn de fleste på arbeidsplassen 🤮 Anonymkode: 8d5c2...77d 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #7 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere som skriver "negativ". Det spørs jo hvorfor personen er negativ....Er h*n virkelig negativ eller "negativ" ifølge dem som prøver å overkjøre vedkommende? Jeg er sikkert "negativ" ifølge to av mine kollegaer som ALLTID skal stille personlige spørsmål eller avbryter meg når jeg snakker. Jeg sier fra at det ikke er greit og da er jeg "negativ". Anonymkode: c2a09...d64 Jeg tenker at de er «negative» som i å ha en negativ holdning. For eksempel de som trenerer alt nytt uansett hva det er. Eller at de har konsekvent negative holdninger mot andre kollegaer og deres forslag og innspill. Anonymkode: 04ce1...487 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #8 Del Skrevet 30. januar 2023 - Aggressiv eller passiv-aggressiv. Du må alltid trå varsomt rundt dem. - Baksnakker. - Fraværende og uengasjert. - Unnasluntrer / gjør ikke jobben sin - Negativ energi. Dreper all positiv energi i rommet...hadde f.eks en kollega som bare kunne snakke om drama i livet sitt, og alle rundt var slemme eller idioter. Om det var typen, banken, familien, venner, eller fremmede. - En som alltid tar, men aldri gir tilbake. Type de som alltid må bytte kjipe vakter, eller som må få folk til å dekke for seg på kort varsel, men aldri er villig til å ta slike vakter selv. - De du har null tillit til, uansett hva det skulle være. Du må hele tiden dobbeltsjekke på. - De som elsker å kritisere, men er totalt motvillig til å selv ta kritikk. Anonymkode: 66f59...3fa 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 30. januar 2023 #9 Del Skrevet 30. januar 2023 Sniker seg unna oppgaver, begynner setning med " ikke for å være frekk, men nå skal jeg ta opp en bagatell og få deg til å se helt kunnskapsløs ut fordi jeg vet dette bedre enn deg ", latterliggjøre andres meninger og måter å gjøre ting på, aggresiv, gjør motsatt av det man er enig om, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #10 Del Skrevet 30. januar 2023 Lyve. Nekte å utføre arbeidsoppgaver som tilhører jobben fordi man «ikke har tid», så kolleger må gjøre dem (i tillegg til sine egne). Sette kolleger i fysisk fare. Generelt oppføre seg som en psykopat. Ja, jeg tenker på én spesifikk person her. Også, dette gjelder en annen person: True med å voldta en kollega. Anonymkode: 0cb50...ce5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #11 Del Skrevet 30. januar 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Dere som skriver "negativ". Det spørs jo hvorfor personen er negativ....Er h*n virkelig negativ eller "negativ" ifølge dem som prøver å overkjøre vedkommende? Jeg er sikkert "negativ" ifølge to av mine kollegaer som ALLTID skal stille personlige spørsmål eller avbryter meg når jeg snakker. Jeg sier fra at det ikke er greit og da er jeg "negativ". Anonymkode: c2a09...d64 Jeg kan komme med eksempel på negativ: Jobbet med ei dame som ALLTID hadde noe eller noen hun klaget på. Alle rundt henne var vist noen forbanna idioter, motarbeidet henne, osv. Nå hjalp det jo heller ikke at denne kvinnen var erketypisk unnasluntrer, og måtte ha fri hvor hver minste ting. Men hun kunne prate hull i hodet på deg, 8 timer i strekk, uten at en eneste positiv ting kom ut av kjeften hennes. Anonymkode: 66f59...3fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 30. januar 2023 #12 Del Skrevet 30. januar 2023 Eller de som tar æren for andres arbeid. Mens de selv ikke gjør noe som helst på jobb! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #13 Del Skrevet 30. januar 2023 De som utelukkende snakker om seg selv og hvor mye de har vært med på, sin egen uovertruffenhet. Det er sosialt selvmord, og virker totalt frastøtende. Og ikke minst de som "minner andre på" selvfølgeligheter, eller klikker om du ikke kildesorterer. Ah, fy faen - jeg hater folk 🙄 Anonymkode: 388ca...344 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #14 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det spesifikke fakter, trekk, personlighet, væremåte eller andre ting som gjør at enkelte kollegaer blir upopulære på arbeidsplassen? Blir man automatisk upopulær av å produsere/prestere mer enn de andre for eksempel? Anonymkode: 04ce1...487 Produsere/prestere mer kan jeg bekrefte. Jeg er opptatt av resultater, komme meg opp og frem på sikt. Som ny i jobben gikk jeg forsiktig frem, men startet tidlig å kjede meg på grunn av arbeidsoppgaver. Jeg visste at å be om mer kunne gjøre meg upopulær / bli sett på som en trussel. Jeg så meg allikevel nødt til å gjøre leder klar over at jeg hadde alt for mye ledig tid. Noe som gjorde at h*n ble klar over at det var mye ledig tid hos alle. Resultatet ble et sant helvette fra 2 av kollegaene mine som så på dette som en trussel og var livredd for å måtte gjøre mer. Jeg fikk beskjed av min leder å legge meg på dems nivå for å holde arbeidsmiljøet i sjakk i påvente av mer. Men jeg har allikevel valgt å ta på meg det ene og det andre som dukker opp. Jeg konkluderte tilslutt at jeg ikke kunne la andres behov for å gjøre lite styre min trivsel på arbeidsplassen. Hos ledelse og andre kolleger er dette bare supert, men står stadig i mye kritikk og ufinheter fra de 2 som ikke tåler at jeg gjør ekstraoppgaver. Jeg gjør mitt beste for at mitt arbeid ikke skal fremstå som å hover, men det er klart det kam tolkes dithen når det er mye fravær og jeg må ta meg av flere andres oppgaver og gjør det på et par timer. For å konkludere, ja. Man kan fort bli upopulær av å være effektiv, men du må tenke litt over hva du ønsker å oppnå. Du bør også ha respekt for at andre ikke klarer å være like rask på ting, men allikevel gjør sitt beste. Anonymkode: 973e1...fc8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #15 Del Skrevet 30. januar 2023 En som er på jobb for det sosiale isteden for å jobbe… Anonymkode: 88662...eaf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #16 Del Skrevet 30. januar 2023 Bedrevitere, de som gir uttrykk for å ha mer kunnskap og erfaring enn de egentlig har (dette er en skummel væremåte), de som tror de er bedre enn andre og de som sluntrer unna arbeidsoppgaver. Vi er selvsagt forskjellige, og man kan oppfattes annerledes enn man selv tror. Noen trenger kanskje bare en headsup om hvordan de oppleves for de rundt, mens andre er umulig å endre. Anonymkode: 86e95...622 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #17 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dere som skriver "negativ". Det spørs jo hvorfor personen er negativ....Er h*n virkelig negativ eller "negativ" ifølge dem som prøver å overkjøre vedkommende? Jeg er sikkert "negativ" ifølge to av mine kollegaer som ALLTID skal stille personlige spørsmål eller avbryter meg når jeg snakker. Jeg sier fra at det ikke er greit og da er jeg "negativ". Anonymkode: c2a09...d64 Med negativ menes sikkert negativ holdning til nye ting, en generell knurrete holdning. Anonymkode: 973e1...fc8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #18 Del Skrevet 30. januar 2023 En som stiller de samme spørsmålene 20 ganger uten å søke infoen i mailboksen sin. Jeg har sendt infoen på mail 20 ganger før. Anonymkode: 88662...eaf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #19 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En som stiller de samme spørsmålene 20 ganger uten å søke infoen i mailboksen sin. Jeg har sendt infoen på mail 20 ganger før. Anonymkode: 88662...eaf Eller den som sender lange mailer og kommer løpende to sekunder etterpå for å sjekke hva jeg mener om innholdet 😆 Anonymkode: 973e1...fc8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakfisken Skrevet 30. januar 2023 #20 Del Skrevet 30. januar 2023 Negative trekk: - Bedreviter, arrogant, lite lydhør, uekte, uempatisk, overkjørende, uinteressert, uengasjert, unøyaktig i jobbutførelse, dårlig lagånd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå