Gå til innhold

Samme parfyme men likevel ulik duft??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bestilte meg favorittparfymen min på nytt å stusser litt. Synes ikke det lukter heltlikt som den forrige. Noen som har opplevd dette? Kjøpt hos fredrik og louisa, så vil tro det er original vare også.. 

Anonymkode: e8c52...cef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Parfymer har langt kortere holdbarhet er folk tror, spesielt om de ikke oppbevares mørkt. Hvor lenge hadde du din første før du kjøpte ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender de omformulerer ingrediensene i parfymen og da kan den nye flaska lukte litt annerledes eller ha kortere varighet

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (1 minutt siden):

Parfymer har langt kortere holdbarhet er folk tror, spesielt om de ikke oppbevares mørkt. Hvor lenge hadde du din første før du kjøpte ny?

Ja, den er noen år. Er også oppbevart på badet. Men likevel synes jeg forskjellen er merkbar. Den gamle var bedre og satt mye lengere på huden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (3 minutter siden):

Det hender de omformulerer ingrediensene i parfymen og da kan den nye flaska lukte litt annerledes eller ha kortere varighet

Gjør de virkelig det? Da blir det jo ikke samme duft lengre da🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, den er noen år. Er også oppbevart på badet. Men likevel synes jeg forskjellen er merkbar. Den gamle var bedre og satt mye lengere på huden. 

For meg går grensa på et år faktisk etter åpning.

Man kjenner faktisk godt om folk har på gammel parfyme når man vet hvordan gammel parfyme lukter. Den nye holder nok bedre på huden i den grad den skal enn den gamle. Gamle parfymer forpester miljøet(derfor opplever du at den varer lenger). Ny parfymer merker du ikke selv etter en stund men de rundt deg kjenner godlukt :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør de virkelig det? Da blir det jo ikke samme duft lengre da🙄

Mange parfymeingredienser er det lite av og perioder helt tomt for. Mange er også svært kostbare. Det er en av grunnene til at en oppskrift kan endres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (Akkurat nå):

For meg går grensa på et år faktisk etter åpning.

Man kjenner faktisk godt om folk har på gammel parfyme når man vet hvordan gammel parfyme lukter. Den nye holder nok bedre på huden i den grad den skal enn den gamle. Gamle parfymer forpester miljøet(derfor opplever du at den varer lenger). Ny parfymer merker du ikke selv etter en stund men de rundt deg kjenner godlukt :)

Oi... Da har jeg mange gammle🙈😂 Er det slik om de er oppbevart mørkt og kjølig også? 

Det rare er at jeg husker første gang jeg prøvde denne på et parfymeri. Likte ikke lukta til å begynne med. Men på kvelden lukta den plutselig kjempegodt. (timesvis senere) 

Denne gangen derimot er lukta borte bare etter et par-tre timer🤷‍♀️

Men lurer på om det er skjedd noe forandringer med denne. Mener flaska var bittelitt annerledes før. Men navnet er det samme da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (3 minutter siden):

Mange parfymeingredienser er det lite av og perioder helt tomt for. Mange er også svært kostbare. Det er en av grunnene til at en oppskrift kan endres.

Ok, der var ihvertfall veldig skuff må jeg si😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... Da har jeg mange gammle🙈😂 Er det slik om de er oppbevart mørkt og kjølig også? 

Det rare er at jeg husker første gang jeg prøvde denne på et parfymeri. Likte ikke lukta til å begynne med. Men på kvelden lukta den plutselig kjempegodt. (timesvis senere) 

Denne gangen derimot er lukta borte bare etter et par-tre timer🤷‍♀️

Men lurer på om det er skjedd noe forandringer med denne. Mener flaska var bittelitt annerledes før. Men navnet er det samme da.. 

Slik du beskriver det tror jeg du opplever ny vs gammel parfyme heller enn at den er endret :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (3 minutter siden):

Slik du beskriver det tror jeg du opplever ny vs gammel parfyme heller enn at den er endret :)

Håper du har rett. Isåfal vil jeg vel like den bedre etter hvert😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kjenner du om en parfyme er gammel foressten? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har parfymer fra 10-15 år tilbake som ikke har blitt dårlige. Står relativt kjølig men ikke mørkt. Ikke direkte sollys.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kjenner du om en parfyme er gammel foressten? 

Kjapt googlesøk så står det at en parfyme varer 2-3 år så lenge den oppbevares riktig, så jeg er nok litt fin på det.

Vanskelige å beskrive, den blir tung, kvalmende, intens på en dårlig måte. Du kjenner at den er åpnet for lenge siden.

Capazitet skrev (1 time siden):

Jeg har parfymer fra 10-15 år tilbake som ikke har blitt dårlige. Står relativt kjølig men ikke mørkt. Ikke direkte sollys.

Jo. De er garantert dårlige. Du kjenner det bare ikke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det, med en annen type parfyme. 
Skal sende den inn til produsent, så de får sjekket hva det kan være. 
Den lukter mer manneparfyme liksom. 

Anonymkode: 4a322...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Oppbevar aldri parfyme på badet. Det er altfor varmt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den siste tiden efter og i tiden covid har jeg merket meg en odør som er mer og mer vanlig. Kan ikke sette ord på hva det lukter, men nevnte dette for en venninne som jobber i parfyme butikk. Hun kunne fortelle at mange har ikke reist som tidligere og sitter inne med til dels gamle parfymer som forandrer lukt og som er slik som jeg beskrev her. Odøren/lukten er i mine øyne motbydelig. 
Andre som kanskje har opplevd det samme vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (19 timer siden):

Kjapt googlesøk så står det at en parfyme varer 2-3 år så lenge den oppbevares riktig, så jeg er nok litt fin på det.

Vanskelige å beskrive, den blir tung, kvalmende, intens på en dårlig måte. Du kjenner at den er åpnet for lenge siden.

Jo. De er garantert dårlige. Du kjenner det bare ikke selv.

Tull

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (1 time siden):

Tull

Sorry,nei.

Nå har jeg brukt Gucci sin Flora(rosa) i 7 år. nå brukte jeg den som jeg åpnet for 3 år siden etter dusj. Den er stygg på lukt. min nye er mye mer skånsom for der rundt og meg selv.

Endret av Macro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...