AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Del Skrevet 29. januar 2023 Er det noen som har erfaring med blodtrykksmedisin og trening? Jeg har begynt med blodtrykkssenkende medisin som forebyggende mot migrene. Blodtrykket var 118/78 dagen jeg begynte, så det er helt fint. Men... jeg blir jeg så svimmel. Spesielt ved tunge løft og det er litt skummelt. Er det en bivirkning i starten eller vil det fortsette? Jeg er i god gang med styrketreningen, ser fremgang på kroppen, øker på vekten, men svimmelheten skremmer meg og jeg tør ikke gi alt for er redd for å gå i bakken. Erfaringer? Anonymkode: a49e3...2a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 30. januar 2023 #2 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er det noen som har erfaring med blodtrykksmedisin og trening? Jeg har begynt med blodtrykkssenkende medisin som forebyggende mot migrene. Blodtrykket var 118/78 dagen jeg begynte, så det er helt fint. Men... jeg blir jeg så svimmel. Spesielt ved tunge løft og det er litt skummelt. Er det en bivirkning i starten eller vil det fortsette? Jeg er i god gang med styrketreningen, ser fremgang på kroppen, øker på vekten, men svimmelheten skremmer meg og jeg tør ikke gi alt for er redd for å gå i bakken. Erfaringer? Anonymkode: a49e3...2a3 Høres ut som noe du burde diskutere med legen, kanskje dosen kan justeres eller noe? Jeg vet ikke da, for er ikke lege 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #3 Del Skrevet 31. januar 2023 Ta det opp med legen din. Men det høres likevel naturlig ut at du blir svimmel (ofte et tegn på lavt blodtrykk) når du går på blaodtrykkssenkende medisiner som betablokkere. Selv om du bruker de i migrenebehandling. Anonymkode: 1116c...250 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #4 Del Skrevet 31. januar 2023 Kan være en bivirkning av medisinene. Hvor lenge har du brukt dem? Noen ganger trenger kroppen litt tid til å venne seg på medikamenter. På den andre siden kan det være at du har for stor dose. Har du noe mulighet for å måle blodtrykket når du blir svimmel? Anonymkode: 5d6c3...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #5 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan være en bivirkning av medisinene. Hvor lenge har du brukt dem? Noen ganger trenger kroppen litt tid til å venne seg på medikamenter. På den andre siden kan det være at du har for stor dose. Har du noe mulighet for å måle blodtrykket når du blir svimmel? Anonymkode: 5d6c3...c4f Virkning... Redusert blodtrykk (slik medisinen sin virkning er) kan føre til svimmelhet ved for lavt blodtrykk. Anonymkode: 2ddf3...965 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mizzy Skrevet 31. januar 2023 #6 Del Skrevet 31. januar 2023 Det er vanlig bivirkning ved oppstart. Det går som regel over når kroppen har «vendt seg til» det nye blodtrykket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #7 Del Skrevet 31. januar 2023 Det gikk seg til for min del. Etter et par uker så er svimmelheten over. Har nettopp økt dosen hos meg og er nå på ny runde med svimmelhet når jeg reiser meg opp. Jeg er jo klar over det så jeg er bare forsiktig. Husker ikke hvor mange uker det tar før man venner seg til det, men kanskje to-tre uker. Jeg vil si det er verdt det! Har gått fra omtrent daglig migrene til nå kun episodisk utløst av hormoner. Anonymkode: be88d...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #8 Del Skrevet 31. januar 2023 Det gikk seg til hos meg også. Anonymkode: fda49...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 31. januar 2023 #9 Del Skrevet 31. januar 2023 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Tråden er også ryddet for innlegg signert av helsepersonell, medisindiskusjon og svar til dette. Med vennlig hilsen, Matas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg