Gå til innhold

Trege sædceller. Hvordan øke sjansen for graviditet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har prøvd å bli gravide i 15 frustrerende måneder, og min samboer har nettopp fått svar på sin sædprøve.

Han fikk beskjed om at alt er bra, bortsett fra at sædcellene sliter med å svømme fordi de holdes igjen av væsken (eller noe sånt). Dermed kan de slite med å nå frem til egget, selv om at antallet er bra og kvaliteten er god.

(Han fikk ikke med seg alt som ble sagt i telefonen, så han skal ringe opp igjen over helga for å be om å få tilsendt verdiene og stille noen spørsmål, sånn at vi kan gjøre litt mer research. Siden vi gjør dette gjennom privat gynekolog, koster hver eneste telefonsamtale ganske mye, så vi ønsker å gjøre så mye research og samle så mange gode spørsmål vi kan på forhånd. Tips oss gjerne om hva vi bør spørre/be om informasjon om)

Det er jo mange prøvere her inne, og mange har sikkert gjort en god dose research og har erfaringer, så jeg håper på noen råd 😇 ❤️

👉 Er det noe vi kan gjøre for å optimalisere sjansene våre for graviditet kommende syklus? Er det noe han kan gjøre for å "frigjøre" eller få fart på sine svømmere?

Har du for eksempel erfaringer med slike kosttilskudd for mannlig fertilitet?

Vi har de siste gangene brukt Concieve Plus glidemiddel, men det har likevel ikke sendt spermiene i mål.

Min samboer er 37 år, spiller en del fotball, er godt trent og har normal kroppsvekt, har de siste par månedene kuttet drastisk ned på alkohol, han røyker ikke, men snuser. Han har dårlig søvnkvalitet, og har hatt det i mange år.

(Hvis det har noe å si, er jeg snart 32 år, har normal syklus, og alle tester og undersøkelser viser at alt er i orden med meg).

Anonymkode: e1ab1...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest at noen har hell med å bruke en sprøyte for å få sæden mye nærmere der den skal. Dere kan jo evt høre om det er et alternativ at du blir inseminert med hans sperm hos gynekologen? 

Anonymkode: c1d15...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper han har veldig viskøs prøve. Altså slimete. Det hinder spermiene i å svømme ut av væsken. Dere kan teste ut:

Be han ta sædprøve i en kopp når du har eggløsning. Vipp prøven frem og tilbake i 10 min. Kjøp en sprøyte med spiss. Altså nålespiss. Sug prøven inn og ut av sprøyta flere gang. Dette skal løse opp proteinene som er i sædvæsken. Når prøven er litt mer flytende konsistens, finn frem ei annen pipette . Feks plastpipette og inseminer deg selv.  Lite sexy ja, men det kan funke! Jeg jobber med ivf, så kan en del om dette. Kan også være værd å sjekke it iui før dere går over på evt ivf. Lykke til! 

Anonymkode: daea9...eb5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...