Gå til innhold

Tanker rundt eggdonasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvem er jeg egentlig. Hvem ligner jeg på. Hvor er jeg fra, hvordan hadde der vært å bo og vokse opp sammen med søskene mine? 

dette er spørsmål man må være forberedt på at barn som har blitt til ved donasjon vil sitte med. 

Anonymkode: e6cb1...440

Det er ikke sikkert barnet kommer til å stille spørsmål en gang, men når barnet er 18 så skal barnet få vite hvis han /hun ønsker 

Anonymkode: 459bc...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alle barn starter med ett egg. Barnet kunne blitt født inn i en annen familie. Det må da føles rart. Dersom du ikke evner å se disse følelsene hvordan skal du da følge opp barnet som kan slite med disse tankene?

Hva synes du om sædonasjon da? 

Anonymkode: 1a8a8...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spritzx
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er jo strengt tatt lett å si for henne, da, som kun ser ting fra sin side (sin egen). Det å ikke få barn når man har et sterkt barneønske er jo ikke akkurat noe helsevesenet kan tilby så mye hjelp for. Hva ser hun for seg, samtalegrupper en gang i måneden i en periode og så er det liksom greit? Det er godt mulig hun ville tenkt annerledes hvis hun var ufrivillig barnløs selv. Det er sikkert ikke alle donorbarn som deler hennes mening, heller. 

Anonymkode: 0abf7...641

Mange som har psykiske lidelser får hjelp for de, om man er i "sorg" over å ikke få barn så er man nok ikke mentalt skikket til å få de i utgangspunktet tenker jeg. Man kan få god hjelp gjennom terapi og medisin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo strengt tatt lett å si for henne, da, som kun ser ting fra sin side (sin egen). Det å ikke få barn når man har et sterkt barneønske er jo ikke akkurat noe helsevesenet kan tilby så mye hjelp for. Hva ser hun for seg, samtalegrupper en gang i måneden i en periode og så er det liksom greit? Det er godt mulig hun ville tenkt annerledes hvis hun var ufrivillig barnløs selv. Det er sikkert ikke alle donorbarn som deler hennes mening, heller. 

Anonymkode: 0abf7...641

Det er kun barnets side som teller. KUN

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg til å tenke 20 år frem når ungen kanskje begynner å lete etter opphavet sitt.

Jeg har ikke barn og kan aldri få, men dette ville jeg ikke utsatt noen for.

Anonymkode: e5704...694

Dette er jo bare en kreasjon fra ditt hodet. Som antiabortere bruker "tenk om du aborterer bort den som kurerer kreft". Tenk om, tenk om. 

Hva med å heller tenke det mest sannsynlige? at det kommer en unge som er glad i foreldrene sine og har ett fint liv med det den trenger fra foreldrene sine. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke sikkert barnet kommer til å stille spørsmål en gang, men når barnet er 18 så skal barnet få vite hvis han /hun ønsker 

Klart barnet kommer til å stille spørsmål. Jeg antar dere skal fortelle dette til barnet så snart det er gammel nok til å forstå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kun barnets side som teller. KUN

OG du kan ikke legge dine egne traume opplevelser på potensielle barn i en tenkt fremtid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

OG du kan ikke legge dine egne traume opplevelser på potensielle barn i en tenkt fremtid. 

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart barnet kommer til å stille spørsmål. Jeg antar dere skal fortelle dette til barnet så snart det er gammel nok til å forstå

Det er jo ikke noe klart. Mine barn har aldri stilt spørsmål. Så argumentet ditt faller. Det er ingen selvfølgelighet at ungen kommer til å stille spørsmål. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal barnet plutselig begynne stille spørsmål????, barnet skal få vite når barnet er 18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe klart. Mine barn har aldri stilt spørsmål. Så argumentet ditt faller. Det er ingen selvfølgelighet at ungen kommer til å stille spørsmål. 

Dine barn er til ved eggdonasjon og vet det?  Kanskje de ikke tør å spørre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?

Du lager deg ett tenkt scenario i ditt eget hode som ikke har noen rot i virkeligheten. Fordi disse ungene har ikke din oppvekst og personlighet, så du kan derfor heller ikke ilegge dem dine opplevelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lager deg ett tenkt scenario i ditt eget hode som ikke har noen rot i virkeligheten. Fordi disse ungene har ikke din oppvekst og personlighet, så du kan derfor heller ikke ilegge dem dine opplevelser. 

Jeg forstår virkelig ikke. Dette var basert på utsagnene i artikkelen til et donorbarn. En kan ikke se bort i fra det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dine barn er til ved eggdonasjon og vet det?  Kanskje de ikke tør å spørre da?

Nei det er de ikke. Men de er ivf barn. 

Hvorfor i alle dager mener du at barn skal stille spørsmål om hvordan de kom inn i mammas mage? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager mener du at barn skal stille spørsmål om hvordan de kom inn i mammas mage? 

Men ivf barn er jo ikke det samme? Da kjenner de begge biologiske foreldre? Eller kjenner de ikke far?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at barn med et annet bilogisk opphav stiller spørsmål ved hvor de kommer fra, hvem de ligner på etc etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår virkelig ikke. Dette var basert på utsagnene i artikkelen til et donorbarn. En kan ikke se bort i fra det

Ett donorbarn. Av milioner. 

Du kan ikke hevde en sannhet med ett så tynt grunnlag. Skal du komme med påstand om sannhet må det være ett forventer resultat som sannsynlig skjer. Feks om ball A treffer B så skjer C. Det hjelper ikke når A en gang treffer B, så treffer den E, neste gang treffer den G også fremdeles hevde at resultatet alltid er C. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ivf barn er jo ikke det samme? Da kjenner de begge biologiske foreldre? Eller kjenner de ikke far?

Anngår det deg tenker du? 

Du kom med en påstand at barnet garantert kommer til å spørre spørsmål. Jeg svarte at det er feil fordi mange andre barn ikke stiller spørsmål. Det er det jeg diskuterer. 

Du påstår at noe er en sannhet, uten å ha ett grunnlag til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er helt normalt at barn med et annet bilogisk opphav stiller spørsmål ved hvor de kommer fra, hvem de ligner på etc etterhvert

Ja absolutt en normal reaksjon. Men ikke en garantert reaksjon. Det er like normalt å ikke stille spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anngår det deg tenker du? 

Du kom med en påstand at barnet garantert kommer til å spørre spørsmål. Jeg svarte at det er feil fordi mange andre barn ikke stiller spørsmål. Det er det jeg diskuterer. 

Du påstår at noe er en sannhet, uten å ha ett grunnlag til det. 

Du bruker dine egne barn som eksempel så da er det jo relevant å vite om dine barn i det hele tatt kan brukes som eksempel. Altså at de er donorbarn. det er og relevant hvor gamle de er. Der var du som blandet de inn. Ikke jeg. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...