AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #61 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så bra du lyktes ❤️ er dessverre eggene mine som har vært problemet, er 39 nå så er ikke lenger noe håp lenger med ivf så da blir det eggdonasjon ❤️ Anonymkode: 459bc...a64 Håper du finner en donor. En venninne av meg hadde helt tomme eggreserver omtrent og fikk det til med bokstavelig talt siste egget hun hadde. Husker godt desperasjonen hennes. Det var før eggdonasjon ble lovlig i Norge og vi sjekker ut mulighetene i utlandet. Krysser fingrene for at ett donoregg blir deres løsning og at babyen deres er rett rundt hjørnet. Anonymkode: 1a8a8...6b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #62 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg lurer på hvem som stiller seg selv som eggdonorer. Hvem som gir bort et barn. Som risikerer å møte er barn på gaten som ser ut som en egens. Det må være rart. Anonymkode: e6cb1...440 Mennesker som vil hjelpe barnløse. Anonymkode: 1a8a8...6b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #63 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Håper du finner en donor. En venninne av meg hadde helt tomme eggreserver omtrent og fikk det til med bokstavelig talt siste egget hun hadde. Husker godt desperasjonen hennes. Det var før eggdonasjon ble lovlig i Norge og vi sjekker ut mulighetene i utlandet. Krysser fingrene for at ett donoregg blir deres løsning og at babyen deres er rett rundt hjørnet. Anonymkode: 1a8a8...6b4 Tusen takk❤️ jeg har veldig mye egg, men det hjelper dessverre ikke når dem er dårlige ❤️ Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #64 Del Skrevet 2. februar 2023 Heier på dere, TS! Lett å mene noe om ting man ikke forstår seg på (ønsket om barn). Skulle virkelig ønske det var lettere å adoptere. Ikke ta deg nær av KG, en del ytterliggående personer her, meg selv inkludert😅 Har fått min fair share av pes for alt fra livsstil til arbeid og barn. Hilsen en vegansk lærer som har fått to flotte jenter gjennom IVF (geriatrisk mor på 35 år til og med, fy-fy)😉 Anonymkode: ccba5...aa1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #65 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Heier på dere, TS! Lett å mene noe om ting man ikke forstår seg på (ønsket om barn). Skulle virkelig ønske det var lettere å adoptere. Ikke ta deg nær av KG, en del ytterliggående personer her, meg selv inkludert😅 Har fått min fair share av pes for alt fra livsstil til arbeid og barn. Hilsen en vegansk lærer som har fått to flotte jenter gjennom IVF (geriatrisk mor på 35 år til og med, fy-fy)😉 Anonymkode: ccba5...aa1 Hva vet du om de som svarer her og barnløshet? Jeg som svarte over at keg ikle forstod de som var eggdonorer. Jeg er 38, vi prøver å få nr to men har plutselig fått veldig lave eggreserver. Og har vært gravid 5 ganger på et år. Uten å lykkes. Mulig eggene mine er for dårlige og vi bare må gi opp. Så ikke ilegg folk du ikke kjenner meninger og bakgrunn. Anonymkode: e6cb1...440 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #66 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva vet du om de som svarer her og barnløshet? Jeg som svarte over at keg ikle forstod de som var eggdonorer. Jeg er 38, vi prøver å få nr to men har plutselig fått veldig lave eggreserver. Og har vært gravid 5 ganger på et år. Uten å lykkes. Mulig eggene mine er for dårlige og vi bare må gi opp. Så ikke ilegg folk du ikke kjenner meninger og bakgrunn. Anonymkode: e6cb1...440 Hvis det var deg som. Skrev at det må være rart å gi bort et barn så er det ikke et barn, men ett egg, derav egg donor, det blir mitt og min samboers barn Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #67 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis det var deg som. Skrev at det må være rart å gi bort et barn så er det ikke et barn, men ett egg, derav egg donor, det blir mitt og min samboers barn Anonymkode: 459bc...a64 Likevel vil en kunne møte barnet på gaten og se sine andre barn i det. Likevel vet en ikke hvilke vilkår barnet får, om det hadde hatt det bedre med halvsøskene sine og hos sin biologiske mor. Jeg sier jeg forstår ikke helt de som donerer. Men jeg antar de har tenkt dette godt igjennom. Og da er det ikke noe problem. Så lenge barnet ikke ender opp med å føle seg gitt bort. Anonymkode: e6cb1...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #68 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Likevel vil en kunne møte barnet på gaten og se sine andre barn i det. Likevel vet en ikke hvilke vilkår barnet får, om det hadde hatt det bedre med halvsøskene sine og hos sin biologiske mor. Jeg sier jeg forstår ikke helt de som donerer. Men jeg antar de har tenkt dette godt igjennom. Og da er det ikke noe problem. Så lenge barnet ikke ender opp med å føle seg gitt bort. Anonymkode: e6cb1...440 Føle seg gitt bort? Det er ikke adopsjon, det er ett egg Anonymkode: 459bc...a64 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #69 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er ikke surrogati, det er ett egg, ikke ett barn, barnet blir uansett mitt og samboeren sitt. Anonymkode: 459bc...a64 Ville du ha valgt en eggdonor fra Asia eller Afrika? Anonymkode: e5704...694 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #70 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville du ha valgt en eggdonor fra Asia eller Afrika? Anonymkode: e5704...694 Det er jo ikke ett alternativ uansett, klinikken finner en donor som ligner meg og det gjør man til alle Så skjønner ikke hvorfor du skriver det engang. Anonymkode: 459bc...a64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #71 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo ikke ett alternativ uansett, klinikken finner en donor som ligner meg og det gjør man til alle Så skjønner ikke hvorfor du skriver det engang. Anonymkode: 459bc...a64 Trodde det viktigste var å få en unge....? Men donor som ikke er hvit vil vel minne deg for mye på at det ikke er ditt genetisk. Anonymkode: e5704...694 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #72 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trodde det viktigste var å få en unge....? Men donor som ikke er hvit vil vel minne deg for mye på at det ikke er ditt genetisk. Anonymkode: e5704...694 Lykke til videre med deg og ditt Anonymkode: 459bc...a64 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #73 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lykke til videre med deg og ditt Anonymkode: 459bc...a64 Ubehagelig å tenke på? Anonymkode: e5704...694 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #74 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ubehagelig å tenke på? Anonymkode: e5704...694 Hva vil du egentlig? Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #75 Del Skrevet 2. februar 2023 Spritzx skrev (På 31.1.2023 den 22.54): Selv om det går utover andre. Fordi deres behov går foran et potensielt barns rettigheter. Det der er jo bare din mening. Og så bruker du en historie i et spesielt eksempel for å dramatisere. Du viser ingen tegn til å forstå hva barnløshet er og hvordan det påvirker dem det gjelder. Når det gjelder adopsjon er det mange flere problematiske sider knyttet til menneskehandel. Det er nesten ingen land som tillater adopsjon ut av landet lengre på grunn av det. Barn som trenger fosterhjem trenger spesiell oppfølging som alle som har riktige ressurser og egenskaper har et ansvar for å bidra med. Det er ikke en god ide å kombinere tung sorg med å følge opp andre barn med store behov for oppfølging. Det er ikke for alle å adoptere eller å være fosterhjem. Barn har vokst opp i andre familier enn sine fødeforeldre i årtusener. Tanken på at barn bare kan leve med biologiske foreldre gir meg frysninger på ryggen - det er mange nok eksempler på at biologisk foreldre ikke er det beste for et barn. Så hva har du da igjen av argumenter? Ukjente halvsøsken er heller ikke noe nytt. Det som er nytt er at det er et ordentlig system hvor donorbarn blir sikret å få vite hvem som er deres biologiske opphav om de skulle ønske det. Mens det tidligere var opp til foreldre å fortelle om det var flere der ute, er det nå lovfestet. Anonymkode: 9062a...1f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #76 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Føle seg gitt bort? Det er ikke adopsjon, det er ett egg Anonymkode: 459bc...a64 Alle barn starter med ett egg. Barnet kunne blitt født inn i en annen familie. Det må da føles rart. Dersom du ikke evner å se disse følelsene hvordan skal du da følge opp barnet som kan slite med disse tankene? Anonymkode: e6cb1...440 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spritzx Skrevet 2. februar 2023 #77 Del Skrevet 2. februar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det der er jo bare din mening. Og så bruker du en historie i et spesielt eksempel for å dramatisere. Du viser ingen tegn til å forstå hva barnløshet er og hvordan det påvirker dem det gjelder. Når det gjelder adopsjon er det mange flere problematiske sider knyttet til menneskehandel. Det er nesten ingen land som tillater adopsjon ut av landet lengre på grunn av det. Barn som trenger fosterhjem trenger spesiell oppfølging som alle som har riktige ressurser og egenskaper har et ansvar for å bidra med. Det er ikke en god ide å kombinere tung sorg med å følge opp andre barn med store behov for oppfølging. Det er ikke for alle å adoptere eller å være fosterhjem. Barn har vokst opp i andre familier enn sine fødeforeldre i årtusener. Tanken på at barn bare kan leve med biologiske foreldre gir meg frysninger på ryggen - det er mange nok eksempler på at biologisk foreldre ikke er det beste for et barn. Så hva har du da igjen av argumenter? Ukjente halvsøsken er heller ikke noe nytt. Det som er nytt er at det er et ordentlig system hvor donorbarn blir sikret å få vite hvem som er deres biologiske opphav om de skulle ønske det. Mens det tidligere var opp til foreldre å fortelle om det var flere der ute, er det nå lovfestet. Anonymkode: 9062a...1f4 Problemet er at man aktivt VELGER bort noe for barna. De som får barn alene velger bort en far eller mor for barnet, og de som bruker donor velger bort barnets biologiske opphav. Jeg fryser på ryggen over at folk i sin desperasjon aktivt velger bort barns rettigheter fordi de selv ikke klarer å godta realitetene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #78 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva vil du egentlig? Anonymkode: 459bc...a64 Få deg til å tenke 20 år frem når ungen kanskje begynner å lete etter opphavet sitt. Jeg har ikke barn og kan aldri få, men dette ville jeg ikke utsatt noen for. Anonymkode: e5704...694 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #79 Del Skrevet 2. februar 2023 Hvem er jeg egentlig. Hvem ligner jeg på. Hvor er jeg fra, hvordan hadde der vært å bo og vokse opp sammen med søskene mine? dette er spørsmål man må være forberedt på at barn som har blitt til ved donasjon vil sitte med. Anonymkode: e6cb1...440 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #80 Del Skrevet 2. februar 2023 Spritzx skrev (På 30.1.2023 den 8.03): Folk har bare ignorert de etiske sidene ved donering fordi de er blendet av desperasjon https://www.nrk.no/norge/_julie_-har-rundt-20-halvsosken_-_-jeg-foler-meg-masseprodusert-1.16263748 " – Jeg mener helsetilbudet til barnløse bør styrkes slik at de får mer hjelp til å takle sorgen over å slite med infertilitet. Det er ingen menneskerett å få barn, men det er en menneskerett å kjenne til sitt biologiske opphav." Det er jo strengt tatt lett å si for henne, da, som kun ser ting fra sin side (sin egen). Det å ikke få barn når man har et sterkt barneønske er jo ikke akkurat noe helsevesenet kan tilby så mye hjelp for. Hva ser hun for seg, samtalegrupper en gang i måneden i en periode og så er det liksom greit? Det er godt mulig hun ville tenkt annerledes hvis hun var ufrivillig barnløs selv. Det er sikkert ikke alle donorbarn som deler hennes mening, heller. Anonymkode: 0abf7...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå