Gå til innhold

Tanker rundt eggdonasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva skal de som ikke får barn men ønsker barn gjøre da? 

Anonymkode: 459bc...a64

Adoptere, bli fosterhjem eller lære seg å leve uten barn.

Anonymkode: 7a39d...1ef

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tar 5 år å adoptere, men vi har tatt vårt valg 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Så da skal mennesker som ikke kan få barn forbli barnløse? 

Å få barn er ingen menneskerett selv om mange tror det i dag.

Anonymkode: 7b720...aa8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å få barn er ingen menneskerett selv om mange tror det i dag.

Anonymkode: 7b720...aa8

Men vi vil prøve det vi kan før vi gir oss. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hva skal de som ikke får barn men ønsker barn gjøre da? 

Forbli barnløse. Rettighetene til barnet bør stå sterkere enn ønsket om barn. 

Anonymkode: 17080...e95

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbli barnløse. Rettighetene til barnet bør stå sterkere enn ønsket om barn. 

Ok, men vi har nå valgt eggdonasjon 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, men vi har nå valgt eggdonasjon 

Jeg skjønner at dere ønsker barn, men da har dere satt deres egne ønsker foran det fremtidige barnets rettigheter. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner at dere ønsker barn, men da har dere satt deres egne ønsker foran det fremtidige barnets rettigheter. 

Javel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel 

Om du ikke vil høre andres tanker rundt eggdonasjon så anbefaler jeg deg å ikke starte en tråd om det på KG. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke vil høre andres tanker rundt eggdonasjon så anbefaler jeg deg å ikke starte en tråd om det på KG. 

Skulle hatt en annen overskrift, men sier meg ferdig nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spritzx
14 hours ago, AnonymBruker said:

Men vi vil prøve det vi kan før vi gir oss. 

Selv om det går utover andre. Fordi deres behov går foran et potensielt barns rettigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spritzx skrev (1 minutt siden):

Selv om det går utover andre. Fordi deres behov går foran et potensielt barns rettigheter. 

Er ferdig med dette nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvem som stiller seg selv som eggdonorer. Hvem som gir bort et barn. Som risikerer å møte er barn på gaten som ser ut som en egens. Det må være rart. 

Anonymkode: e6cb1...440

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lurer på hvem som stiller seg selv som eggdonorer. Hvem som gir bort et barn. Som risikerer å møte er barn på gaten som ser ut som en egens. Det må være rart. 

Anonymkode: e6cb1...440

Det er ikke surrogati, det er ett egg, ikke ett barn, barnet blir uansett mitt og samboeren sitt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke surrogati, det er ett egg, ikke ett barn, barnet blir uansett mitt og samboeren sitt. 

Både eggdonasjon og sæddonasjon burde vært forbudt. Jeg har selv vært ufrivillig barnløs, og fått hjelp via icsi og har nå et barn. Det gikk heldigvis med egne egg og egen sæd. Barn er noe jeg har ønsket meg over alt i verden, men hadde jeg ikke kunnet fått mine egne barn, så hadde jeg heller akseptert det og nytt godene av å leve et barnløst liv. Nei, man gir kanskje ikke bort et barn per se ved donasjon, men man gir jo bort det som skal bli et barn, og selv om noen andre føder det barnet, så er det giveren sine gener og trekk som vises i det barnet, og giver er biologisk mor. Samme måte ved sæddonasjon. At man da ikke forstår at det er andre som er far og mor til de barna som fødes da er jo helt gal i huet. Et papir endrer ikke biologien. 

Anonymkode: 17a93...6d8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både eggdonasjon og sæddonasjon burde vært forbudt. Jeg har selv vært ufrivillig barnløs, og fått hjelp via icsi og har nå et barn. Det gikk heldigvis med egne egg og egen sæd. Barn er noe jeg har ønsket meg over alt i verden, men hadde jeg ikke kunnet fått mine egne barn, så hadde jeg heller akseptert det og nytt godene av å leve et barnløst liv. Nei, man gir kanskje ikke bort et barn per se ved donasjon, men man gir jo bort det som skal bli et barn, og selv om noen andre føder det barnet, så er det giveren sine gener og trekk som vises i det barnet, og giver er biologisk mor. Samme måte ved sæddonasjon. At man da ikke forstår at det er andre som er far og mor til de barna som fødes da er jo helt gal i huet. Et papir endrer ikke biologien. 

Du sier selv du har vært ufrivillig barnløs, og mulig du hadde akseptert å ikke kunne fått barn, men vi har ingen annen mulighet enn eggdonasjon nå. Ja det blir ett egg fra en annen kvinne men vi blir foreldrene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gladelig donert eggene mine om jeg ikke var for gammel, er blitt 41.

Prøvde selv i 4 år med ivf før jeg fikk første. Så vet hvor fælt det er å være ufrivillig barnløs. 

Eggene mine var aldri problemet og jeg hadde gitt bort alle jeg har igjen om jeg hadde kunnet. 

Anonymkode: 1a8a8...6b4

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor skal grensa gå. Endel ville sagt at IVF er altfor unaturlig.  Jeg tror mange ufrivillig barnløse skyver på grensa i desperasjon over å ikke få barn.  Jeg har ingen fasit. Syns rent personlig at det er mye annet man kan bruke helsevesenet til enn fertilitetsbehandling uansett type.

Anonymkode: bf7dd...f9d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gladelig donert eggene mine om jeg ikke var for gammel, er blitt 41.

Prøvde selv i 4 år med ivf før jeg fikk første. Så vet hvor fælt det er å være ufrivillig barnløs. 

Eggene mine var aldri problemet og jeg hadde gitt bort alle jeg har igjen om jeg hadde kunnet. 

Anonymkode: 1a8a8...6b4

Så bra du lyktes ❤️ er dessverre eggene mine som har vært problemet, er 39 nå så er ikke lenger noe håp lenger med ivf så da blir det eggdonasjon ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor skal grensa gå. Endel ville sagt at IVF er altfor unaturlig.  Jeg tror mange ufrivillig barnløse skyver på grensa i desperasjon over å ikke få barn.  Jeg har ingen fasit. Syns rent personlig at det er mye annet man kan bruke helsevesenet til enn fertilitetsbehandling uansett type.

Anonymkode: bf7dd...f9d

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...