Gå til innhold

Tanker rundt eggdonasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, var gjennom siste ivf forsøk nå som endte i MA denne uken ❤️ neste skritt blir eggdonasjon når hodet og kroppen er på plass igjen. Kjenner jeg er redd og nervøs men vi klarer ikke se for oss et liv uten barn. Jeg er snart 40, samboer snart 41. Noen andre som er i prosessen i forhold til eggdonasjon? ❤️ På forhånd takk for svar ❤️

Anonymkode: 459bc...a64

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår ED-baby fylte nylig et år. Jeg var 39 da han ble født, samboer litt eldre. Har prøvd i over syv år, så var i utgangspunktet ikke alderen som stanset oss da vi begynte å prøve. Vi valgte til slutt ED på grunn av alder, og at vi etter mange vanlige runder med IVF ikke lengre orket flere forsøk uten at noe nytt ble prøvd, og siden vi allerede har vært gjennom ulike typer medisinering og forløp både offentlig og privat så føltes ED riktig for oss. 

Anonymkode: 38283...abe

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊

Vi skal prøve oss på ED, tror jeg. Har vært gjennom flere IVF uten én positiv test. ED skal visst være betydelig høyere suksessrate. Men jeg har blitt skuffet mange nok ganger til å ikke få forhåpningene veldig opp. Men vi håper på å få innsetning ila våren/ sommeren 2023 om vi går videre med dette. Iblant lurer jeg dog på om vi orker. Alternativet er å totalt gi opp håper om barn, og jeg vet ikke om jeg er klar for det heller.. 

Vi er i midten av 30- og 40- årsalder. 

Anonymkode: a37a7...e0c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i prosess med eggdonasjon nå. Fikk telefon på nyåret om at de har funnet donor til oss, så nå snegler dagen avgårde mens vi venter (og venter!) På telefon om at det har vært egguttak.

Mine egg som er for dårlig kvalitet her. Vi har tre vanlige IVF-forsøk bak oss, men innså at selv om jeg har bra eggreserver og det sikkert finnes et gullegg der, så har vi hverken tid, penger eller psyke til å gjennomføre et dusin forsøk for å få det til. Dermed ble det eggdonasjon 🤞

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei, var gjennom siste ivf forsøk nå som endte i MA denne uken ❤️ neste skritt blir eggdonasjon når hodet og kroppen er på plass igjen. Kjenner jeg er redd og nervøs men vi klarer ikke se for oss et liv uten barn. Jeg er snart 40, samboer snart 41. Noen andre som er i prosessen i forhold til eggdonasjon? ❤️ På forhånd takk for svar ❤️

Tanker om?

Jeg er 100% imot det. Det er menneskehandel.

Anonymkode: a9825...f02

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spritzx

Folk har bare ignorert de etiske sidene ved donering fordi de er blendet av desperasjon https://www.nrk.no/norge/_julie_-har-rundt-20-halvsosken_-_-jeg-foler-meg-masseprodusert-1.16263748

"

– Jeg mener helsetilbudet til barnløse bør styrkes slik at de får mer hjelp til å takle sorgen over å slite med infertilitet. Det er ingen menneskerett å få barn, men det er en menneskerett å kjenne til sitt biologiske opphav."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Tanker om?

Jeg er 100% imot det. Det er menneskehandel.

Anonymkode: a9825...f02

Javel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spritzx skrev (33 minutter siden):

Folk har bare ignorert de etiske sidene ved donering fordi de er blendet av desperasjon https://www.nrk.no/norge/_julie_-har-rundt-20-halvsosken_-_-jeg-foler-meg-masseprodusert-1.16263748

"

– Jeg mener helsetilbudet til barnløse bør styrkes slik at de får mer hjelp til å takle sorgen over å slite med infertilitet. Det er ingen menneskerett å få barn, men det er en menneskerett å kjenne til sitt biologiske opphav."

Så da skal mennesker som ikke kan få barn forbli barnløse? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i mot det. Men hadde jeg vært i aldersgruppen som kan donere så hadde jeg donert alt av egg. Trenger pengene. 

Anonymkode: 16c0d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er i mot det. Men hadde jeg vært i aldersgruppen som kan donere så hadde jeg donert alt av egg. Trenger pengene. 

Anonymkode: 16c0d...d88

Er ikke veldig godt betalt, er ikke 5000 pr egg, men tror det er få som gjør det pga penger. Dem gjør det for å hjelpe folk som ønsker barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så da skal mennesker som ikke kan få barn forbli barnløse? 

Ja. Barnløses behov for avkom burde ikke trumfe barnets rett til å kjenne sitt opphav.

Anonymkode: 7a39d...1ef

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Barnløses behov for avkom burde ikke trumfe barnets rett til å kjenne sitt opphav.

Barnet skal jo vite hvem som er opphav og kan og kontakte donor når barnet er 18 år 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barnet skal jo vite hvem som er opphav og kan og kontakte donor når barnet er 18 år 

Det var nettopp linket til et intervju med et donorbarn som forteller om vanskene med å ha ufattelig mange halvsøsken hun ikke vet om. Det holder ikke for barna. Nok en gang skal voksnes egoisme gå ut over uskyldige barn.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var nettopp linket til et intervju med et donorbarn som forteller om vanskene med å ha ufattelig mange halvsøsken hun ikke vet om. Det holder ikke for barna. Nok en gang skal voksnes egoisme gå ut over uskyldige barn.

Ok, du får ha dine meninger. Vi har ikke noe annet valg enn eggdonasjon 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spritzx skrev (1 time siden):

"

Opprett gjerne en ny tråd 🙂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ok, du får ha dine meninger. Vi har ikke noe annet valg enn eggdonasjon 

Jo. Det har dere. Dere kan adoptere, bli fosterhjem eller forbli barnløse. Ikke noe valg? For noe tull. Dere velger deres egne behov foran et uskyldig barn. I artikkelen beskriver donorbarnet å føle seg som en vare.

Egoismen lenge leve.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo. Det har dere. Dere kan adoptere, bli fosterhjem eller forbli barnløse. Ikke noe valg? For noe tull. Dere velger deres egne behov foran et uskyldig barn. I artikkelen beskriver donorbarnet å føle seg som en vare.

Egoismen lenge leve.

Somsagt du får ha dine meninger. Tror du virkelig det er bare å adoptere, da har du virkelig lite innsikt. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somsagt du får ha dine meninger. Tror du virkelig det er bare å adoptere, da har du virkelig lite innsikt. 

Jeg har ikke påstått det «bare» er å adoptere. Jeg har introdusert deg for alternativer når du påstår dere ikke har noe annet valg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke påstått det «bare» er å adoptere. Jeg har introdusert deg for alternativer når du påstår dere ikke har noe annet valg. 

Valget vårt blir eggdonasjon. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Valget vårt blir eggdonasjon. 

Da er det altså et valg dere har tatt. Du påstod dere ikke hadde noe valg.

Dere velger egne behov foran barnets, og dere har så absolutt flere alternative valg. Kall i det minste en spade for en spade.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...