Gå til innhold

Barna sier de hater far

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har 3 barn, vi gikk i fra hverandre for 6 mnd siden. Når jeg sa til BF at han måtte flytte, gikk han til alle barna å sa at de måtte si hvor de ville bo, for jeg hadde kastet han ut. Jeg rakk aldri å snakke med barna først for å forberede de på situasjonen. Yngste å mellomste ønsket da å bo hos meg. Eldste ønsker ikke noe med far å gjøre, han er 16 og kommer aldri til å dra til far uansett hva jeg sier. pga situasjonen er vi nødt til å bo sammen med far, til mitt hus er klart, og han viser en så skummel side av seg. Han kjefter på barna, slår hunden, sparker meg, samtidig som han sier alt er uhell, jeg kan sitte i sofaen, han sier han skal forbi, sparker meg og sier det er så trangt så han kommer borti meg, selv om det er nesten 1 meter mellom meg og bordet, Barna snakker ikke med faren sin og hunden møter han ikke døren når han kommer inn. Når vi alle er hjemme nekter barna å være i stua. går far på jobb samles alle i stua. Far ønsker omsorg for barna, siden han ikke jobber og jeg tjener bra. i perioden vi har vært fra hverandre har jeg betalt alt til barna. han flyttet hjem  etter nyttår, han har da brukt alle penger på egenpleie og koset seg, samtidig som all min lønn har gått til tannregulering, kontigenter til barna mat, lån og regninger. Han ønsker alle nye ting vi har i huset når jeg flytter, og han vil gi meg alle slitte ting. Alt står i mitt nvn i butikkene. Kan jeg motsi han på noe?

Anonymkode: e3b7e...4a7

Dette må være utrolig vanskelig for dere alle. Kan du plassere hunden et annet sted, midlertidig? 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

går far på jobb samles alle i stua. Far ønsker omsorg for barna, siden han ikke jobber

?

Anonymkode: fa32b...91e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Er dette sant? Du skriver i ein setning at når far går på jobb….. og i linja under, far jobber ikke….. 

• Liker 6
Skrevet

Du kan ringe politi og anmelde for vold og dyreplageri. Kanskje lurt mtp at barna skal slippe å være hos han alene.

Anonymkode: 9920f...68b

• Liker 3
Skrevet

Du setter hunden i bilen og leverer den hos dine foreldre, en venn, FOD-gården, kennel... ALT er bedre for hunden enn å leve med å bli sparket hver dag! I verste fall sender du meg PM og vi møtes ett sted, så hunden kan være her!

Deretter tar du barna, og dere reiser på krisesenteret, og du anmelder denne mannen for dyreplageri, vold og trusler. 

Hvis ikke dette blir gjort i løpet av denne søndagen, håper jeg virkelig noen i deres nærhet ringer politiet og barnevernet på deres vegne. Barna skal IKKE måtte leve i sånt, og du er en elendig mor som lar barna dine leve i dette.

Anonymkode: a80fc...6f3

Ingen kan sende deg PM når du bruker Anonymbruker. 

Skrevet

Så sterk du er TS!

jeg har selv kommet meg ut av et tilsvarende forhold. 
det tar tid og dere har alt stått lenge i det.

pass på å dokumentere mest mulig av dette, om det så er skrevet ned i en bok med dato. 
mang møbler og inventar har han ikke mer rett på noe enn deg, men få barna og hunden ut før den diskusjonen.

vet altfor godt hvor isolert man blir i et slikt forhold, samt hvordan det kan være på bygda. Men er du helt sikker ingen ville stilt opp for dere om det virkelig trengtes?

lykke til, ønsker dere alle godt

Anonymkode: 09a5e...8c1

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Jobber far eller jobber han ikke?

Anonymkode: c0e76...cc4

• Liker 2
Skrevet

Det er så deprimerende å se folk forsøke å hevde seg selv ved å kjefte på en som skriver om en vanskelig situasjon. Skjønner de ikke at det skinner gjennom at de har et unyansert og lite reflektert syn på ting. 

Ts har selvfølgelig skjønt for lengst at de som gjør det har sine demoner å stri med  

Men jeg ble provosert likevel tydeligvis. 

Anonymkode: 48b96...b3f

• Liker 5
Skrevet

For en fortvilt situasjon. Eldste kan kanskje  bo hos en kompis? De to yngste og du kan bo på hotell, evt Airbnb eller vandrerhjem? Når det er snakk om en uke kan du se om du har mulighet til å ta deg råd til dette. Flott at du setter barna først, men prøv å se om det er mulig å være et annet sted den korte tiden. Du skriver at eksen din er skummel. Ikke nøl, men bo et annet sted.

Anonymkode: 331ae...9b4

• Liker 2
Skrevet

Tja. Fått ett barn til siden sist, Krokrygga?

Anonymkode: d5ca5...96e

Skrevet

Hvorfor fikk far flytte hjem igjen over nyttår? Det er uansett bare noen få dager til dere flytter, så da er det å holde ut og holde avstand for å ikke nøre opp noe.

Samværsavtale skal barna høres på. De skal ha fast bosted hos deg. Dere får ta en runde på familievernkontoret etter dere har flyttet. Jeg hadde personlig ikke tvunget barna til samvær med en slik far. Så far hadde ikke fått høyt samvær for høyt bidrag.

Hvis dere er samboere, så deler dere vel inventar etter hvem som har kjøpt det. Så du tar med ditt, og lar hans stå igjen.

Anonymkode: 3ce6b...146

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har 3 barn, vi gikk i fra hverandre for 6 mnd siden. Når jeg sa til BF at han måtte flytte, gikk han til alle barna å sa at de måtte si hvor de ville bo, for jeg hadde kastet han ut. Jeg rakk aldri å snakke med barna først for å forberede de på situasjonen. Yngste å mellomste ønsket da å bo hos meg. Eldste ønsker ikke noe med far å gjøre, han er 16 og kommer aldri til å dra til far uansett hva jeg sier. pga situasjonen er vi nødt til å bo sammen med far, til mitt hus er klart, og han viser en så skummel side av seg. Han kjefter på barna, slår hunden, sparker meg, samtidig som han sier alt er uhell, jeg kan sitte i sofaen, han sier han skal forbi, sparker meg og sier det er så trangt så han kommer borti meg, selv om det er nesten 1 meter mellom meg og bordet, Barna snakker ikke med faren sin og hunden møter han ikke døren når han kommer inn. Når vi alle er hjemme nekter barna å være i stua. går far på jobb samles alle i stua. Far ønsker omsorg for barna, siden han ikke jobber og jeg tjener bra. i perioden vi har vært fra hverandre har jeg betalt alt til barna. han flyttet hjem  etter nyttår, han har da brukt alle penger på egenpleie og koset seg, samtidig som all min lønn har gått til tannregulering, kontigenter til barna mat, lån og regninger. Han ønsker alle nye ting vi har i huset når jeg flytter, og han vil gi meg alle slitte ting. Alt står i mitt nvn i butikkene. Kan jeg motsi han på noe?

Som alltid i slike tråder mangler det dessverre noe vesentlig og det er hva som har ført til denne situasjonen, hvorfor BF er hjemme osv. Men han høres overhodet ikke ut som en hyggelig fyr, det blir dessverre få i en slik situasjon. Brudd blir fort slik om det gjøres feil, og det er lite hjelp å få noe sted. Men dette er familievernets området. Ikke misforstå, han kan være en skiskkelig drittsekk for alt jeg vet.

Av erfaring kan jeg si at ingenting av det du beskriver om hunden og å kjefte på barna vil i seg selv få innvirkning på hans samvær. Men barna skal bli hørt. Hvor hardt han sparker til deg forbi sofaen er jeg mer usikker på, og så lenge det er rettet mot deg og evt «bare» i denne situasjonen du har satt dere i. Begge foreldre har rett til å være med barna så lenge disse også vil, og begge har plikt til å forsørge dem. Det gjelder både når man bor sammen og ikke. Du kunne ha tvunget ham til å jobbe like mye juridisk sett som du kunne ha kastet ham ut…

Men dette høres fælt ut…. Og det er ofte samlivsbrudd, særlig når det ikke er en felles gjennomtenkt beslutning

Anonymkode: 38b99...718

Skrevet

Om den hunden må leve med den usikkerheten han gjør nå stort lenger kan det ende med at han lar frustrasjonen gå utover ett av barna. Eller kanskje har hunden vondt et sted ungene klapper ham, så i ren refleks glefser han etter de. Og den som da risikerer å bøte med livet er den stakkars hunden, som til slutt fikk nok 

Anonymkode: 18531...b8b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om den hunden må leve med den usikkerheten han gjør nå stort lenger kan det ende med at han lar frustrasjonen gå utover ett av barna. Eller kanskje har hunden vondt et sted ungene klapper ham, så i ren refleks glefser han etter de. Og den som da risikerer å bøte med livet er den stakkars hunden, som til slutt fikk nok 

Anonymkode: 18531...b8b

Det skjer ofte mye fælt i slike situasjoner som du er i. Det kan være grunn nok til å  oppsøke hjelp - det bør du absolutt gjøre!!. Du har satt ham i en vanskelig situasjon hvor det er normalt å reagere med sinne og frykt. Særlig hos menn. De snilleste lam kan bli sinte okser da. Når det vedvarer må du virkelig vurdere om det er lurt å bo der videre. Å bo 6 mnd slik høres fryktelig ut både for deg og han. Han har heller ikke valgt denne situasjonen selv. Hvorvidt barna skal bli med må de kanskje bestemme selv, men det høres jo ut som de vil være med deg. Skaff deg hjelp i selve utflyttingen. Svært vonde følelser kan oppstå da.

Anonymkode: 38b99...718

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 4.58):

Bortforklaringer!

Du bor ikke i indre langtvekkistan uten NOEN form for tilbud! Det finnes kennel og krisesenter i hvert eneste fylke. Og det finnes politi. Og taxi. 

Hva er din neste bortforklaring for å sitte stille å se på at noen mishandler ett uskyldig dyr og lar sitt sinne gå utover uskyldige barn?

Anonymkode: a80fc...6f3

ikke alle fylker er sentrale, jo lenger nord du kommer jo lenger bortifraalt er ting, selv om det heter seg fint at du har tilbud i Alta, så er det iallefall 1 dagsreise å komme seg mellom, å det er i sommermnd når fjell ikke er stengt. Å nei sommer mnd er ikke mars til november, her er det fra juli og frem til snøen kommer som kan være i auguset om du er uheldig...

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 8.36):

?

Anonymkode: fa32b...91e

påtvungen job siden han har gått ledig så lenge, han har gjort dette over lang tid, NAV plasserer han på arbeid, å han slutter like fort, derfor ingen inntekt

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 11.03):

Tja eller så er det en katt? Jeg har noe mellom 1 og 6 barn for nå

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 11.03):

Hun hadde fire barn der. Nå har hun kun tre. Forsvunnet et barn på veien, her. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 5.05):

Hunden har det jo ikke bra om den blir utsatt for vold.

Hvor lenge har du tenkt å bo sammen med mannen? Er det en uke eller noen dager så skjønner jeg at det kan virke unødvendig å involvere kennel, krisesenter osv. 

Anonymkode: cedfc...fcd

Hunden er ikke hovedproblemet her, hold dere til HI og slutt å tråkk på ei mor med 3 barn som er i krise! Skjerp dere

Anonymkode: 8a9bd...846

Skrevet
Hannah80 skrev (1 time siden):

Hun hadde fire barn der. Nå har hun kun tre. Forsvunnet et barn på veien, her. 

De fleste skriver litt om på hvor mange barn, katt eller hund o.l for å anonymisere innlegget sitt mest mulig. Folk henger seg opp i detaljer framfor å hjelpe ts med støttende ord, råd og varme. 
KG er og blir et psykiatrisk forum for stakkarslige folk som ikke har noe mer spennende i livet sitt enn å få et kick av å skape drama og trykke ned de som sliter. Tragisk fra ende til annen

Anonymkode: 8a9bd...846

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...