Gå til innhold

Liv etter døden/dødsangst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lengr vært redd for å dø, har veldig helse og dødsangst. Men i det sisste så har jeg blitt bedre, fordi jeg tror ikke lenger at alt blir svart når man dør. For det finnes jo ånder? Jeg har med mine egne to øyne og ører sett og hørt døde familirmedlemmer, så noe må jo finnes. Jeg har ingen form for kristen tro som ber osv, men vil tørre å påstå at noe fint skjer etter døden❤️ Hva tenker andre? Noen som har opplevd?

Anonymkode: 56384...ec7

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg kan varmt anbefale å søke på Dolores Cannon på youtube. Hun var hypnoterapeut. Jeg kjenner at jeg ønsker å tro på det hun forteller❤ klem til deg💝

Anonymkode: 22926...3c6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det samme som før man ble født, altså ingenting.

Finnes heller ingen bevis som sier noe annet, er heller ingen beviser for at det finnes ånder heller.

Anonymkode: 10fb6...e6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har lengr vært redd for å dø, har veldig helse og dødsangst. Men i det sisste så har jeg blitt bedre, fordi jeg tror ikke lenger at alt blir svart når man dør. For det finnes jo ånder? Jeg har med mine egne to øyne og ører sett og hørt døde familirmedlemmer, så noe må jo finnes. Jeg har ingen form for kristen tro som ber osv, men vil tørre å påstå at noe fint skjer etter døden❤️ Hva tenker andre? Noen som har opplevd?

Anonymkode: 56384...ec7

På hvilken måte har du sett de? Kan det ha vært innbilning? Jeg bare lurer for det er jo et interessant tema. 

Jeg har vanskelig for å tro på noe etter døden. Men jeg tror hjernen vår er laget litt sånn for å gjøre døden lettere å takle. Vi tror, for tanken på at det blir helt svart kan være for tøff for mange. Men håper jeg tar feil og at det finnes noe 😅🙏 Har dødsangst selv. 

Anonymkode: bb94a...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er nok det samme som før man ble født, altså ingenting.

Finnes heller ingen bevis som sier noe annet, er heller ingen beviser for at det finnes ånder heller.

Anonymkode: 10fb6...e6f

Det er jo en helt grusom tanke :(

Anonymkode: 13088...8ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har lengr vært redd for å dø, har veldig helse og dødsangst. Men i det sisste så har jeg blitt bedre, fordi jeg tror ikke lenger at alt blir svart når man dør. For det finnes jo ånder? Jeg har med mine egne to øyne og ører sett og hørt døde familirmedlemmer, så noe må jo finnes. Jeg har ingen form for kristen tro som ber osv, men vil tørre å påstå at noe fint skjer etter døden❤️ Hva tenker andre? Noen som har opplevd?

Anonymkode: 56384...ec7

Hvor har du bevis for ånder? All informasjon vi har tilsier at når vi dør, så er vi borte, Det er ikke noe mørke eller evig venterom. Du og alt du er, er borte.
Å kjøpe banale religiøse argumenter fordi du er redd for å dø er rett og slett en barnslig måte å håndtere realitetene på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nok det samme som før man ble født, altså ingenting.

Finnes heller ingen bevis som sier noe annet, er heller ingen beviser for at det finnes ånder heller.

Anonymkode: 10fb6...e6f

Det er kun din påstand, vitenskapen er uenig med deg og tyder på at det er noe mer. 

Anonymkode: 270ba...a7b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er jo en helt grusom tanke :(

Anonymkode: 13088...8ba

Hvorfor er det en grusom tanke, var tilværelsen før du ble født grusom?.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er kun din påstand, vitenskapen er uenig med deg og tyder på at det er noe mer. 

Anonymkode: 270ba...a7b

Hvis du påstår at vitenskapen er uenig med meg så regner jeg med at du har dokumentasjon fra en seriøs kilde å komme med.

Anonymkode: 10fb6...e6f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ingenting etter man  er død. Men det har ikke noe å si. Man er jo død så man merker ingenting. Du vet det jo ikke

Anonymkode: 92a74...498

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å følge med på "Organisten" på Facebook, og Presten Per og Presten Thor på Instagram. De støtter min enkle barnetro ❤️ "Plussord" er også fint 🙂

Anonymkode: d6934...f37

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Det er kun din påstand, vitenskapen er uenig med deg og tyder på at det er noe mer. 

Anonymkode: 270ba...a7b

Ingen med god forståelse for vitenskap mener det.

Anonymkode: 6453f...218

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er et liv etter døden. Jeg har opplevd det selv da jeg holdt på å drukne som 8-åring. Husker det som den dag i dag at jeg så mormor. Og at det var lyst og rolig. Men mormor sa jeg måtte gå tilbake. Min tid i himmelen var ikke kommet. 

Du skal ikke være redd. Det er ikke slutten. Men jeg vet jo ikke mer enn det lille jeg så. Men jeg er iallefall 100% sikker på at det er noe mer. Men først må vi ha vår tildelte tid på jorden. ❤️

Anonymkode: 91de1...131

  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært veldig frem og tilbake på dette, fra å tro på noe mer til å tenke at det er så veldig rart og lite sannsynlig at det skal være noe mer etter døden, men så har jo jeg også opplevd spøkelser så veldig tydelig (og da ikke noe jeg har opplevd alene slik at det har bare vært umulig å avskrive det som en hallusinasjon eller en annen forklaring) at jeg møter meg selv i døra igjen og igjen på den tankegangen om at det er rart at man har sjel, når det er så tydelig at noe ikke-kroppslig har en tenkende bevissthet. Det er rart og uforklarlig for meg at alle levende vesener har en sjel, men jeg har på en måte innsett at det stemmer. Jeg synes faktisk det også var en skremmende tanke at man skal leve evig ogsånt, men så har jeg jo satt meg inn i det og funnet ut at tid ikke eksisterer utenfor universet slik at det ikke oppleves slik som livet her, og at jeg blir en del av "modersjelen" etterhvert når jeg går opp i frekvens og bevissthetsgrad slik jeg har skjønt det. Modersjelen har veldig mange liv på denne jorden, så det er på en måte mange deler av meg som har levd, lever nå og lever i fremtiden både her på jord og andre steder. Jeg har bestemt før jeg ble født hvordan livet mitt skulle være denne gangen og det var nok allerede bestemt at jeg skulle oppleve de åndene jeg har opplevd for å kunne åpne opp for det. Mennesker som ikke tror på noe har på samme måte bestemt før de ble født at de ikke skulle oppleve noe sånt eller åpne opp for at det er noe mer i dette livet, og derfor er det også helt greit at de tenker som de gjør :) Men de dør med en lav frekvens og det har en betydning i alle fall i "starten" på etterlivet (ut i fra min lineære forståelse som da ikke blir helt rett, men jeg er begrenset av hjernen min som tenker lineært). Det er min tro ut i fra mine erfaringer med det åndelige :)

Jeg skulle bare ønske at de som ikke tror på noe kunne forstå at det også er en tro og ikke prøve å overbevise andre om at deres tro er den store sannheten. 

Anonymkode: 0da76...608

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, det er et liv etter døden. Jeg har opplevd det selv da jeg holdt på å drukne som 8-åring. Husker det som den dag i dag at jeg så mormor. Og at det var lyst og rolig. Men mormor sa jeg måtte gå tilbake. Min tid i himmelen var ikke kommet. 

Du skal ikke være redd. Det er ikke slutten. Men jeg vet jo ikke mer enn det lille jeg så. Men jeg er iallefall 100% sikker på at det er noe mer. Men først må vi ha vår tildelte tid på jorden. ❤️

Anonymkode: 91de1...131

Samme her. Jeg har hatt to nær døden-opplevelser. I tillegg til slektninger, så kan vi bli møtt av andre vi er glade i. Får fortsatt tårer i øynene når jeg tenker på min elskede hund som står klar og logrer så hele kroppen rister når jeg en gang krysser over for godt :)

At noen ikke tror på det har jeg sluttet å bry meg om. Jeg så det jeg så og jeg vet det jeg vet.

Anonymkode: f6e02...dbc

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har lengr vært redd for å dø, har veldig helse og dødsangst. Men i det sisste så har jeg blitt bedre, fordi jeg tror ikke lenger at alt blir svart når man dør. For det finnes jo ånder? Jeg har med mine egne to øyne og ører sett og hørt døde familirmedlemmer, så noe må jo finnes. Jeg har ingen form for kristen tro som ber osv, men vil tørre å påstå at noe fint skjer etter døden❤️ Hva tenker andre? Noen som har opplevd?

Anonymkode: 56384...ec7

Har du Netflix, TS? I såfall vil eg anbefale ein dokumentarserie som heiter "Livet etter døden". Veldig fin ❤️ 

Anonymkode: 892d8...3ee

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er jo en helt grusom tanke :(

Anonymkode: 13088...8ba

Hvorfor det? Da er det jo slutt på absolutt alle sorger og bekymringer.

Anonymkode: 60063...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett ting, kjent på kroppen og hørt ting  sammen med andre som derfor ikke kan avskrives med galskap eller innbilning. Jeg har også sammen med en annen ved to anledninger hørt lyder fra et levende menneske som ikke var der akkurat da. Derfor har jeg konkludert med at energier er usynlige og de finnes rundt oss hele tiden. Det er også sjeler som passer på oss eller oppsøker oss. Jeg støtte fra meg pappa da han døde, en dag kjente jeg han på kroppen, luktet han og følte jeg ble varm. Så jeg vet han er her. Og jeg er ikke sint på han lenger.

Jeg er ikke redd for døden fordi jeg er sikker på at vi trer over til en annen side der man møter sine kjære og alt er lyst varmt og godt. 
 

Det eneste er at jeg ikke vil dø fra barna mine. Det er jeg redd for. Jeg vil være med de, de trenger meg og jeg trenger dem. 
 

Det at du TS har begynt å få denne tanken om noe mer er jo kjempefint. Noen her inne har et veldig pessimistisk syn på det. Du kan velge å ha et positivt syn på det. Det er ditt valg. Og det virker som du har begynt å utvikle deg i en god retning. 

Anonymkode: e6580...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ikke er redd ❤️❤️ Et spørsmål å stille seg, er kanskje hvorvidt du husker noe fra før du ble født? Hvis svaret er nei, tenker jeg det kan sidestilles med samme type undring. Man vet ikke hva som venter, så det kan fullt mulig være noe fint, når den tiden er inne ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...