MajaAlaska Skrevet 28. januar 2023 #1 Del Skrevet 28. januar 2023 Hei, Da har jeg prøvd meg på strikking av den såkalte Tromsø Hoodie, men av en eller annen grunn ble den skeiv.. jeg følte at det gikk så bra, og den så så fin og god ut, men neida, her har jeg klart å gjøre noe veldig feil. Er det noen som vet, eller har tips til hva jeg gjorde? Tenker å lage en til, jeg gir ikke opp før jeg får en balaklava!! Har jeg økt maskene på feil måte så den blir ugjevn? Den stemmer ikke overens med midten, og sømmen på toppen ender opp med å bli hengende på siden.. Også; menes det at jeg skal felle 4 masker, eller 8 masker, altså 4 ganger med 2 fellinger? I oppskriften står det "fell 1 maske på hver sin side av markøren, på hver andre omgang, totalt 4 ganger". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 28. januar 2023 #2 Del Skrevet 28. januar 2023 Det er enklere å hjelpe deg hvis du legger ut bilde av hva du har gjort. Da ser vi hva som er gjort feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 28. januar 2023 #3 Del Skrevet 28. januar 2023 MajaAlaska skrev (7 minutter siden): Også; menes det at jeg skal felle 4 masker, eller 8 masker, altså 4 ganger med 2 fellinger? I oppskriften står det "fell 1 maske på hver sin side av markøren, på hver andre omgang, totalt 4 ganger". Ja, det blir til sammen 8 masker. har du gjort feil, kan du jo bare rekke opp ned til der det gikk galt, og prøve på nytt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #4 Del Skrevet 28. januar 2023 "Fell en maske på hver side av markøren, på hver andre omgang, totalt 4 ganger". Hvis du har en markør, så blir det slik: 1 omgang, fell av en maske på hver side. =2 masker. 2 omgang, ingen felling. 3 omgang, samme som første omgang. (=2 masker) 4 omgang, ingen felling. 5 omgang, samme som første omgang. (=2 masker) 6 omgang, ingen felling. 7 omgang, samme som første omgang. (=2 masker) 8 omgang, ingen felling. Anonymkode: 0aafe...f5e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MajaAlaska Skrevet 28. januar 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 28. januar 2023 42 minutter siden, ti10 said: Det er enklere å hjelpe deg hvis du legger ut bilde av hva du har gjort. Da ser vi hva som er gjort feil. Jeg fant ikke ut hvordan å gjøre det 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MajaAlaska Skrevet 28. januar 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 28. januar 2023 44 minutter siden, Boetica said: Ja, det blir til sammen 8 masker. har du gjort feil, kan du jo bare rekke opp ned til der det gikk galt, og prøve på nytt. Problemet er at jeg ikke vet hva jeg har gjort feil 😅, jeg har hvertfall forstått både øking og felling riktig! 👏🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 28. januar 2023 #7 Del Skrevet 28. januar 2023 MajaAlaska skrev (10 minutter siden): Jeg fant ikke ut hvordan å gjøre det 😅 Ta bilde av strikketøyet og lagre det på pc eller i onedrive eller noe, så siterer du innlegget mitt og velger "velg filer" nederst i "sitatfeltet". Så velger du strikkebildet du har lagret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #8 Del Skrevet 28. januar 2023 Hvis den har blitt skeiv så er det mest sannsynlig for mange masker et sted. Anonymkode: a0e9b...487 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 28. januar 2023 #9 Del Skrevet 28. januar 2023 Boetica skrev (1 time siden): Ja, det blir til sammen 8 masker. har du gjort feil, kan du jo bare rekke opp ned til der det gikk galt, og prøve på nytt. Så flinke dere er 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MajaAlaska Skrevet 28. januar 2023 Forfatter #10 Del Skrevet 28. januar 2023 39 minutter siden, ti10 said: Ta bilde av strikketøyet og lagre det på pc eller i onedrive eller noe, så siterer du innlegget mitt og velger "velg filer" nederst i "sitatfeltet". Så velger du strikkebildet du har lagret. Mulig jeg får opp annen løsning på pc, så prøver når jeg kommer hjem. På mobilen får jeg bare opp "image from URL" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #11 Del Skrevet 28. januar 2023 https://www.slowknitwear.com/products/hoodie?variant=36926311923870 Her er oppskriften (gratis) om flere ønsker, i allefall Anonymkode: d0e78...e2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MajaAlaska Skrevet 29. januar 2023 Forfatter #12 Del Skrevet 29. januar 2023 (endret) På det første bildet ligger den helt rett, kant i kant på toppen. Den har fått en mye lenger venstre siden av en eller annen grunn.. Endret 29. januar 2023 av MajaAlaska Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #13 Del Skrevet 31. januar 2023 Det er ikke bare at du har sydd den sammen skjevt i toppen da? Den er jo strikket frem og tilbake, så må du tilpasse syingen? Kunne se litt sånn ut hvertfall. Anonymkode: 41797...c2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 31. januar 2023 #14 Del Skrevet 31. januar 2023 Siden den er strikket frem og tilbake så er det lite sannsynlig at den ene siden er lengre enn den andre, med mindre du har glemt noen økninger på den ene siden sånn at den andre faktisk er lengre Holder en knapp på at noe har skjedd da du sydde den sammen. Brukte du maskesting? Personlig synes jeg maskesting er litt vanskelig og foretrekker heller å felle av/strikke kantene sammen fra baksiden med en tredje strikkepinne. Da får du helt jevn kant og det vises ikke på fremsiden Til å være fersk strikker så synes jeg du strikker jevnt og fint 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MajaAlaska Skrevet 1. februar 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 1. februar 2023 Da tror jeg at jeg fant ut hva jeg gjorde feil! Jeg har enten økt eller felt for mange masker på en side... Jeg flyttet ikke markøren etter at jeg økte masker, og felte av etter hvordan den var før jeg økte 🥴 men takk for hjelpen! Har startet på nytt, håper den blir bedre nå 🤞🏼 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MajaAlaska Skrevet 1. februar 2023 Forfatter #16 Del Skrevet 1. februar 2023 DA FIKK JEG DET TIL! Den ble så rett og fin 😍 Mangler bare I-cord kant, så er den ferdig. Takk for tipset om å strikke sammen toppen og felle av, den ble mye mer pen enn hva jeg fikk til med å sy den sammen. Hadde ærlig talt ikke peiling på hva jeg gjorde når jeg sydde den sammen. Viste ikke at teknikken var så lett.. Takk for hjelpen alle sammen! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #17 Del Skrevet 2. februar 2023 Har ikke svart i tråden, men så fint du strikker! Skulle ikke tro du er nybegynner Og så ga du heller ikke opp da første ble skjev - bra jobba! Fin ble den Anonymkode: d5114...cea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MajaAlaska Skrevet 2. februar 2023 Forfatter #18 Del Skrevet 2. februar 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Har ikke svart i tråden, men så fint du strikker! Skulle ikke tro du er nybegynner Og så ga du heller ikke opp da første ble skjev - bra jobba! Fin ble den Anonymkode: d5114...cea Takk! Har øvd litt smått med skjerf, men aldri strikket noe helt, nå vet jeg at jeg kan, må bare følge med 🥴🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå