AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #21 Skrevet 28. januar 2023 Ts her. Fint om ikke denne tråden blir en diskusjon rundt oppvarming av vann. Jeg følger anbefalingene og har alltid blandet i 70 grader, samt nedkjølt kokt vann. Derfor har vi ikke kjøp babybrezza fordi den ikke anbefales. Det tar betraktelig lengre tid å blande sammen enn å helle over ferdigblandet fra termos. Må skru på lys, ta frem vekt, helle riktig mengde (gjør ofte feil på natten) og riste sammen. Alt mens babyen hyler intenst ved siden av. Når en barnelege sier man kan gjøre det på en enklere måte fristet det selvsagt, men da skal jeg være helt sikker på at det er trygt. Anonymkode: 6631b...4b7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #22 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her. Fint om ikke denne tråden blir en diskusjon rundt oppvarming av vann. Jeg følger anbefalingene og har alltid blandet i 70 grader, samt nedkjølt kokt vann. Derfor har vi ikke kjøp babybrezza fordi den ikke anbefales. Det tar betraktelig lengre tid å blande sammen enn å helle over ferdigblandet fra termos. Må skru på lys, ta frem vekt, helle riktig mengde (gjør ofte feil på natten) og riste sammen. Alt mens babyen hyler intenst ved siden av. Når en barnelege sier man kan gjøre det på en enklere måte fristet det selvsagt, men da skal jeg være helt sikker på at det er trygt. Anonymkode: 6631b...4b7 Men barnelegen følger jo ikke FHI sin anbefaling og vet antakeligvis ingenting om hva hn snakker om 😂 Anonymkode: 4b965...70d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #23 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men barnelegen følger jo ikke FHI sin anbefaling og vet antakeligvis ingenting om hva hn snakker om 😂 Anonymkode: 4b965...70d Kan ikke huske å ha sett at det står spesifikt, men er en stund siden jeg leste meg opp. Problematisk hvis en barnelege ikke kan det hun jobber med. Og hvis det stemmer at de gjør det sånn på barneavdeling på sykehuset til tross for risikoen bør det bli tatt tak i. Anonymkode: 6631b...4b7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #24 Skrevet 28. januar 2023 Fikk du beskjed om å blande ferdig blandingen, og så helle den varme blandingen over på termos? Anonymkode: 777b1...e00
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #25 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ts her. Fint om ikke denne tråden blir en diskusjon rundt oppvarming av vann. Jeg følger anbefalingene og har alltid blandet i 70 grader, samt nedkjølt kokt vann. Derfor har vi ikke kjøp babybrezza fordi den ikke anbefales. Det tar betraktelig lengre tid å blande sammen enn å helle over ferdigblandet fra termos. Må skru på lys, ta frem vekt, helle riktig mengde (gjør ofte feil på natten) og riste sammen. Alt mens babyen hyler intenst ved siden av. Når en barnelege sier man kan gjøre det på en enklere måte fristet det selvsagt, men da skal jeg være helt sikker på at det er trygt. Anonymkode: 6631b...4b7 Ha ferdig oppmålt pulver i flaskenene. Ha en målekopp med en mørk strek/tape hvor du ønsker vannet skal måles til. Jeg pleide å helle 70% kokt varmt vann, ristet godt, så 30% kaldt vann. Sikkert ikke lov lenger det heller, men vertfall lettere om du har alt målt opp på forhånd. Anonymkode: 001a9...998 1
Hensatt Skrevet 28. januar 2023 #26 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ts her. Fint om ikke denne tråden blir en diskusjon rundt oppvarming av vann. Jeg følger anbefalingene og har alltid blandet i 70 grader, samt nedkjølt kokt vann. Derfor har vi ikke kjøp babybrezza fordi den ikke anbefales. Det tar betraktelig lengre tid å blande sammen enn å helle over ferdigblandet fra termos. Må skru på lys, ta frem vekt, helle riktig mengde (gjør ofte feil på natten) og riste sammen. Alt mens babyen hyler intenst ved siden av. Når en barnelege sier man kan gjøre det på en enklere måte fristet det selvsagt, men da skal jeg være helt sikker på at det er trygt. Anonymkode: 6631b...4b7 Pulveret kan du måle opp og ha i boks på forhånd. Det er mye styr og sløsing med mme å blande i termos på forhånd. Husk at da må også termos vaskes og steriliseres. Enkel løsning: termos med varmt vann, ferdigmålt pulver i boks, kaldt vann på flaske. Med litt øving får du passe temperatur hver gang og det tar noen sekunder å blande sammen. 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #27 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fikk du beskjed om å blande ferdig blandingen, og så helle den varme blandingen over på termos? Anonymkode: 777b1...e00 Ja, eller blande i termos. Anonymkode: 6631b...4b7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #28 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ha ferdig oppmålt pulver i flaskenene. Ha en målekopp med en mørk strek/tape hvor du ønsker vannet skal måles til. Jeg pleide å helle 70% kokt varmt vann, ristet godt, så 30% kaldt vann. Sikkert ikke lov lenger det heller, men vertfall lettere om du har alt målt opp på forhånd. Anonymkode: 001a9...998 Ja pulveret skal visst blandes i ALT det kokte vannet 😅 vanvittig mange regler å følge. Anonymkode: b7b8a...52f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #29 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, eller blande i termos. Anonymkode: 6631b...4b7 Jeg hadde ikke gjort det. Mme skal kjøles ned umiddelbart hvis det skal oppbevares (feks i kjøleskap i intill 24 t) eller drikkes så snart det er riktig temp (innen 1 time). Anonymkode: b7b8a...52f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #30 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, eller blande i termos. Anonymkode: 6631b...4b7 Jeg hadde ikke gjort det. Det jeg vet blir gjort på sykehus, er at det blir blandet for et døgn. Men da er det veldig viktig med rask avkjøling, og at det blir oppbevart i kjøleskap. Så varmes opp når den skal brukes. Blir den ikke kjølt ned, så skal blandingen brukes innen 1 t. Har du prøvd ferdig pakker? Det er dyrt, men veldig praktisk på natt. Anonymkode: 777b1...e00
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #31 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde ikke gjort det. Det jeg vet blir gjort på sykehus, er at det blir blandet for et døgn. Men da er det veldig viktig med rask avkjøling, og at det blir oppbevart i kjøleskap. Så varmes opp når den skal brukes. Blir den ikke kjølt ned, så skal blandingen brukes innen 1 t. Har du prøvd ferdig pakker? Det er dyrt, men veldig praktisk på natt. Anonymkode: 777b1...e00 Bor man i nærheten av sverige så tror jeg de ferdigblandede koster 10 kr der 🤔 Anonymkode: b7b8a...52f 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #32 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bor man i nærheten av sverige så tror jeg de ferdigblandede koster 10 kr der 🤔 Anonymkode: b7b8a...52f Jeg bor rett ved grensa. Har kostet 79,- for 6 flasker med Hipp i lang tid. Nå sist hadde det gått opp til 109. Men fortsatt mye billigere enn Norge. Anonymkode: 777b1...e00
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #33 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg bor rett ved grensa. Har kostet 79,- for 6 flasker med Hipp i lang tid. Nå sist hadde det gått opp til 109. Men fortsatt mye billigere enn Norge. Anonymkode: 777b1...e00 Vi bruker nan, den er rimeligere mener jeg, men ja, i norge er prisene hinsides. Anonymkode: b7b8a...52f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #34 Skrevet 28. januar 2023 Tror faktisk jeg ville hørt på legen, eller annet helsepersonell over mamma politiet. Eventuelt tatt meg råd til ferdig kartong. Anonymkode: 001a9...998 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #35 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror faktisk jeg ville hørt på legen, eller annet helsepersonell over mamma politiet. Eventuelt tatt meg råd til ferdig kartong. Anonymkode: 001a9...998 Ja da må du gjerne ta en titt på ammehjelpen, helsenorge, who og andre sider som bruker oppdatert informasjon. Be my guest. Det står det samme der. Anonymkode: b7b8a...52f 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #36 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror faktisk jeg ville hørt på legen, eller annet helsepersonell over mamma politiet. Eventuelt tatt meg råd til ferdig kartong. Anonymkode: 001a9...998 Nei i det tilfellet der så kan man faktisk ikke høre på legen. Ganske alvorlig hvis en lege anbefaler å ikke kjøle ned mme raskt etter blanding. Et eller annet sted har det skjedd en glipp i info. Anonymkode: 777b1...e00
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #37 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei i det tilfellet der så kan man faktisk ikke høre på legen. Ganske alvorlig hvis en lege anbefaler å ikke kjøle ned mme raskt etter blanding. Et eller annet sted har det skjedd en glipp i info. Anonymkode: 777b1...e00 Dette. Det kan være farlig. Anonymkode: cc79c...0f4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #38 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg hadde ikke gjort det. Det jeg vet blir gjort på sykehus, er at det blir blandet for et døgn. Men da er det veldig viktig med rask avkjøling, og at det blir oppbevart i kjøleskap. Så varmes opp når den skal brukes. Blir den ikke kjølt ned, så skal blandingen brukes innen 1 t. Har du prøvd ferdig pakker? Det er dyrt, men veldig praktisk på natt. Anonymkode: 777b1...e00 Hun sa at de hadde det oppvarmet, men mulig hun tok feil. I så fall veldig kritikkverdig. Brukte ferdigblandet Nan før, men han har fått påvist melkeproteinallergi (derfor vi var hos barnelege) og så vidt jeg vet finnes det ikke ferdigblandet mme uten melk. Anonymkode: 6631b...4b7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #39 Skrevet 28. januar 2023 Ts her. Skjønner at det hun anbefalte ikke er greit. Mister litt tiltro til helsevesenet når leger kan komme med såpass misvisende informasjon. Skal be legen min om å få henvisning til en annen barnelege. Vi trenger jo videre oppfølging av sønnen vår grunnet allergi og hvem vet hva mer hun har gitt oss feil informasjon om.. Takk for alle svar. Anonymkode: 6631b...4b7 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #40 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun sa at de hadde det oppvarmet, men mulig hun tok feil. I så fall veldig kritikkverdig. Brukte ferdigblandet Nan før, men han har fått påvist melkeproteinallergi (derfor vi var hos barnelege) og så vidt jeg vet finnes det ikke ferdigblandet mme uten melk. Anonymkode: 6631b...4b7 Å ha mme varmt lenge er en yngleplass for bakterier. Anonymkode: b7b8a...52f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå