Gå til innhold

Mulig med festeblødning 10 dpo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heihei 

Jeg er 10 dpo, og i kveld når jeg skulle tørke meg var det lyyyserosa blod i utfloden min. Spotter aldri før menstruasjon (skal ha den om 3-4 dager). Og når mensen kommer er det aldri lyserosa, men mørk rødt og mengdevis. Kan for all del være at jeg har fått en rift, og at det bare er det som blør. Hører så forskjellig, eksperter til og med strides om når implantasjonen skjer. Noen sier 5-7 dager, andre sier liksom 8-10. Spørsmålet mitt blir vel om noen andre har opplevd det samme, og da med at de har hatt negativ (tidligtest) dagen før - for så å få blødning, og dermed fått positiv i etterkant. 

Anonymkode: 73b2f...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel mulig. Implantasjonen kan jo skje på dag 10 f.eks.

Anonymkode: 6e857...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tidligtest :)Kan være hormonelt også. Hatt lys rosa utflod av og på siden jeg fant ut jeg var gravid. Uke 10 nå. Og alt fint 😅😄

Anonymkode: 0fc68...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning finner ikke noe grunnlag/belegg for at vi blør ved implantasjon, men at det derimot kan forekomme hormonelt betingede blødninger, særlig helt i starten av svangerskapet. Så du kan ta det helt med ro, dette er normalt både 10, 12 og 17 dpo. 😊

kilde: https://www.researchgate.net/publication/10610308_Vaginal_bleeding_in_very_early_pregnancy

Endret av Silisium
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg testet positivt spottet jeg først 5 dpo, og så fra 11 dpo og fram til 15 dpo når jeg testet positivt. Har pleid å spotte litt noen dager før mensen også, så merket ikke noen forskjell på det og at jeg var gravid.

Anonymkode: cda98...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...