Gå til innhold

Herlige menn. Takk for at dere gir komplimenter.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg er det veldig stor forskjell på å få et kompliment og at noen følger etter meg når jeg avviser dem på en høflig måte. Jeg er ikke ekspert på hva alle kvinner liker, men jeg har ikke noe problem med at noen – verken kvinner eller menn sier noe fint til meg i det offentlige rom. Om det handler om kroppen min, synes jeg ikke det er passende i en jobbsituasjon (herav #meetoo) Da setter jeg mye mer pris på at de sier at jeg er flink i jobben min. (det er ok å si: så fin du var på håret, eller så fin jakke du har)

Jeg kan synes det er hyggelig å få et kompliment, men om jeg går videre, eller ser ut av vinduet og unngår øyekontakt etterpå, betyr det at jeg ikke ønsker videre kontakt. Årsaken til det kan være alt fra at jeg er sliten, til at jeg ikke ønsker en samtale med den som tar kontakt. Det er når vedkommende ikke leser disse signalene, at jeg opplever det som invaderende. Om personen er full eller ruset, kan jeg også bli redd, om de ikke forstår et høflig avslag.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det faller nok bare ikke meg i smak at noen skal henge seg opp i det TS skrev om løgn.

Anonymkode: f51b7...59c

Poenget er jo at kanskje ts faktisk ER vakker, minimum i disses øyne. 

Anonymkode: db582...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes sånt er så stas, TS, så burde du ta deg en tur til Italia eller Frankrike. Der blir kvinner tilsnakket på gaten i ett sett. Har aldri tenkt at det skulle være en kompliment, men men. Du er kanskje ikke så godt vant?

Anonymkode: accbf...be0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Den første var OK. Den andre var et forsøk på å sjekke deg opp på åpen gate. Bare naive norske kvinner som tar det som en kompliment.

Anonymkode: accbf...be0

Jeg trodde det var typisk norsk å se på sjekkeforsøk som en fornærmelse.

Litt som hvis en vanlig bonde i middelaldren prøvde seg på en dronning. En uhørt frekkhet! En fornærmelse!

Anonymkode: bbd87...682

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du synes sånt er så stas, TS, så burde du ta deg en tur til Italia eller Frankrike. Der blir kvinner tilsnakket på gaten i ett sett. Har aldri tenkt at det skulle være en kompliment, men men. Du er kanskje ikke så godt vant?

Anonymkode: accbf...be0

Du har aldri tenkt på at "du er pen" er et kompliment?

Men seriøst: Jeg skjønner at det kan være slitsomt og plagsomt hvis det blir for mye.

Anonymkode: bbd87...682

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Den første var OK. Den andre var et forsøk på å sjekke deg opp på åpen gate. Bare naive norske kvinner som tar det som en kompliment.

Anonymkode: accbf...be0

Er det ok eller ikke å sjekke opp noen på åpen gate? Er det ok om man er hvit? Er det ok å si beautiful om man synes at en kvinne er vakker, selv om man ikke nødvendigvis ønsker å gifte seg med henne? Hvem utnevnte deg til komplimentpolitiet? Hva er galt med å si hyggelige ting til et annet menneske på et trikkestopp?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg trodde det var typisk norsk å se på sjekkeforsøk som en fornærmelse.

Litt som hvis en vanlig bonde i middelaldren prøvde seg på en dronning. En uhørt frekkhet! En fornærmelse!

Anonymkode: bbd87...682

En slik fornærmelse om at vi blir fornærmet, fornærmer meg dypt 👸

 

Til ts: Så koselig 😊💖 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (5 timer siden):

Er det ok eller ikke å sjekke opp noen på åpen gate? Er det ok om man er hvit? Er det ok å si beautiful om man synes at en kvinne er vakker, selv om man ikke nødvendigvis ønsker å gifte seg med henne? Hvem utnevnte deg til komplimentpolitiet? Hva er galt med å si hyggelige ting til et annet menneske på et trikkestopp?

Det er invaderende. Om det ikke er andre folk der, og det feks er kveld, kan man bli redd for å bli voldtatt

Anonymkode: a6332...b01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er invaderende. Om det ikke er andre folk der, og det feks er kveld, kan man bli redd for å bli voldtatt

Anonymkode: a6332...b01

Spørsmålet var om det er mer invaderende om han er afrikansk. Om man er alene på kveldstid, er jeg enig i at det er skummelt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 time siden):

Spørsmålet var om det er mer invaderende om han er afrikansk. Om man er alene på kveldstid, er jeg enig i at det er skummelt uansett.

Mulig mer invaderende om han er afrikansk fordi de henvender seg til «hvem som helst» mens europeere er mer selektive. 

Anonymkode: a6332...b01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Mulig mer invaderende om han er afrikansk fordi de henvender seg til «hvem som helst» mens europeere er mer selektive. 

Anonymkode: a6332...b01

Jeg er ikke med på at det å gi komplimenter til flere er negativt, eller mindre verdt. Om du skal inngå et forhold med noen, ja, men å si en hyggelig ting til en fremmed uten å forvente noe tilbake er alltid en fin gest. Italienere og spanjoler kan av og til t feil av unge, blonde jenter og løshunder, så de er ikke så selektive.

Endret av Helene1982
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (7 timer siden):

Er det ok eller ikke å sjekke opp noen på åpen gate? Er det ok om man er hvit? Er det ok å si beautiful om man synes at en kvinne er vakker, selv om man ikke nødvendigvis ønsker å gifte seg med henne? Hvem utnevnte deg til komplimentpolitiet? Hva er galt med å si hyggelige ting til et annet menneske på et trikkestopp?

Hvis du går på gata i Roma eller Paris så vi du som norsk dame bli oppsøkt minst 10 ganger på en dag. Da kan man ikke bli smigret og stoppe for å prate. Man ignorerer og går videre. Ja da, det går an å bli kjent med fremmede både på butikken og på gata. Men da begynner samtalen med noe annet enn «hi beautiful». Jeg må vel si at hvis du faller for noe sånt så er du veldig veldig naiv og uerfaren.

Anonymkode: accbf...be0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg trodde det var typisk norsk å se på sjekkeforsøk som en fornærmelse.

Litt som hvis en vanlig bonde i middelaldren prøvde seg på en dronning. En uhørt frekkhet! En fornærmelse!

Anonymkode: bbd87...682

Jeg vil heller si motsatt. Norske kvinner tar slike henvendelser for seriøst.

Anonymkode: accbf...be0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis du går på gata i Roma eller Paris så vi du som norsk dame bli oppsøkt minst 10 ganger på en dag. Da kan man ikke bli smigret og stoppe for å prate. Man ignorerer og går videre. Ja da, det går an å bli kjent med fremmede både på butikken og på gata. Men da begynner samtalen med noe annet enn «hi beautiful». Jeg må vel si at hvis du faller for noe sånt så er du veldig veldig naiv og uerfaren.

Anonymkode: accbf...be0

Jeg er over 40 år. Ingen roper etter meg på gata. Det å falle for noe og ta til seg et kompliment er to veldig ulike ting. Selv i min alder er det mange som svarer: den var på salg! om du sier at de har en fin kjole. Mange kan øve på å si takk og ta det til seg. Det spiller ingen rolle om vedkommende har gitt 100 komplimenter den dagen. Er det så viktig?

Endret av Helene1982
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

 

Ja, det tar jeg som et kompliment. Og det å bli sjekket opp på en slik måte, det syns jeg burde applauderes. 

Anonymkode: 80a5c...45f

Synes det var hyggelig lesning og du avviste pent også, men med en nødløgn da. For du hadde ingen mann, eller har jeg tolket innlegget feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helene1982 skrev (13 minutter siden):

Jeg er over 40 år. Ingen roper etter meg på gata. Det å falle for noe og ta til seg et kompliment er to veldig ulike ting. Selv i min alder er det mange som svarer: den var på salg! om du sier at de har en fin kjole. Mange kan øve på å si takk og ta det til seg. Det spiller ingen rolle om vedkommende har gitt 100 komplimenter den dagen. Er det så viktig?

Jeg er over 50 år.  Snart er jeg usynlig for menn.  Det synes jeg er helt ok. 

Det dummeste jeg hører menn si, er :  Du holder deg godt til å være over 50 år!   De sier det som et kompliment, fordi de tror at vi kvinner aller helst ønsker å se yngre ut enn vi er. Da sier jeg ikke takk, men svarer at jeg synes det er fint å være 50+    
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (5 minutter siden):

Jeg er over 50 år.  Snart er jeg usynlig for menn.  Det synes jeg er helt ok. 

Det dummeste jeg hører menn si, er :  Du holder deg godt til å være over 50 år!   De sier det som et kompliment, fordi de tror at vi kvinner aller helst ønsker å se yngre ut enn vi er. Da sier jeg ikke takk, men svarer at jeg synes det er fint å være 50+    
 

Enig. Spreeeek? jeg er ikke 80. jeg har en del yngre gutteevenner i 30-årene og det har hendt at de lyver på alderen min til fremmede, som om de gjør meg en tjeneste. Jeg vil da ikke være 29. Jeg er  41, som gir meg mye mer cred.

Endret av Helene1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...