Gå til innhold

Herlige menn. Takk for at dere gir komplimenter.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

To fremmede godt voksne menn fikk meg til å smile i dag. 

Den første var en gentleman som jeg nesten kolliderte med på vei inn på butikken. Han stanset, og gestikulerte med hånden at jeg skulle gå inn først. "Vakre kvinner skal man la gå foran", sa han, når jeg gikk.

Jeg var litt stresset, men sa tusen takk, gav mannen et stort smil, og fortet meg videre. 

Det er flere år siden noen gav meg et slik kompliment. Jeg blåser i om det var en løgn. Det fikk meg til å smile. 

Senere så måtte jeg vente ti minutter på bussen. Og der satt det en mann som ventet på en annen buss, og han smilte når han så meg, og sa at jeg var "beautiful". 

Denne snakket ikke norsk, men vi gestikulerte og snakket litt sammen likevel. Han spurte etterhvert om jeg hadde en mann, og jeg svarte "ja", men det var fordi jeg ikke har rom til å møte en frier. Jeg er ikke klar for det. Mannen snakket videre med meg, fortalte litt om seg selv og sitt liv, også måtte jeg busse videre. Vi ønsket hverandre lykke til i livet. 

To ganger på samme dag. Wow. Jeg tar imot. Og jeg gir faen i om det var en løgn. 

You made my day. You both gave me sunshine. And i'm still smiling.

Thank you. 

Anonymkode: 80a5c...45f

  • Liker 6
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig! Skulle ønske jeg og kunne oppleve noe sånt❤️

Anonymkode: f51b7...59c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

 

Så fint 😍 jeg blir også i godt humør av sånt. 

Anonymkode: a904c...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du påpeke at det er løgn? Slutt med det. Ha litt tro på at noen faktisk sier det fordi de mener det. Ha litt tro på deg selv.

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (15 minutter siden):

Hvorfor må du påpeke at det er løgn? Slutt med det. Ha litt tro på at noen faktisk sier det fordi de mener det. Ha litt tro på deg selv.

Jeg legger merke til at du til tider gir stikk til folk i flere tråder. Hvorfor gjør du det? Jeg opplever det som frekt og usaklig at du skal henge deg opp i slikt. Litt sånn nett troll vibes fra deg, etter min mening

Anonymkode: f51b7...59c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg legger merke til at du til tider gir stikk til folk i flere tråder. Hvorfor gjør du det? Jeg opplever det som frekt og usaklig at du skal henge deg opp i slikt. Litt sånn nett troll vibes fra deg, etter min mening

Anonymkode: f51b7...59c

Hvis det skjer i mange tråder kan det være så, men akkurat dette er jo ikke et stikk, men et godt tips da, hyggelig og godt ment virker som :D men mulig jeg mangler "det store bildet" her.

Anonymkode: a904c...282

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig! Og hvorfor tror du at det er løgn - ta det heller til deg. 😊

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis det skjer i mange tråder kan det være så, men akkurat dette er jo ikke et stikk, men et godt tips da, hyggelig og godt ment virker som :D men mulig jeg mangler "det store bildet" her.

Anonymkode: a904c...282

Det er godt man oppfatter det ulikt. Kanskje jeg som blir lett fornærmet. 
 

Det faller nok bare ikke meg i smak at noen skal henge seg opp i det TS skrev om løgn.

Anonymkode: f51b7...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å ha et så voldsomt stort bekreftelses behov. Men slik er samfunnet vårt i dag, preget av SoMo.

Anonymkode: 3b2f5...044

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig så hadde det vært trakassering om fyrene ikke var attraktive.

Anonymkode: 3b2f5...044

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg legger merke til at du til tider gir stikk til folk i flere tråder. Hvorfor gjør du det? Jeg opplever det som frekt og usaklig at du skal henge deg opp i slikt. Litt sånn nett troll vibes fra deg, etter min mening

Anonymkode: f51b7...59c

Jeg oppfattet det som godt ment. En påminner om å ha tro på seg selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er godt man oppfatter det ulikt. Kanskje jeg som blir lett fornærmet. 

Anonymkode: f51b7...59c

Det er på moten å bli lett fornærmet.

Anonymkode: 3e458...792

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DreamWorks
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjedelig å ha et så voldsomt stort bekreftelses behov. Men slik er samfunnet vårt i dag, preget av SoMo.

Anonymkode: 3b2f5...044

Det er vel heller hyggelig at en kan sette pris på på mennesker, noe mer ærlig og ekte enn SoMe? Jeg blir også alltid glad av slike øyeblikk, at jeg får gå først hvis vi møtes i en dør med et kort smil, et lite smil på bussen, et smil når man går forbi hverandre for andre gang i butikken og holder øyenkontakten et kvart sekund ekstra. Det er jo bare små øyeblikk hvor vi blir sett som en person heller som den store bekreftelse på at manner deilig  Å kunne se/legge merke til et annet menneske er jo en veldig fin ting. Elsker slike øyeblikk. 

Jeg går alltid i kjoler. Har fått mange hyggelige kommentarer fra ukjente damer  og mange veldig korte smilende blikk fra menn. Da blir jeg alltid veldig glad, selvsagt for at de liker det de ser men mest fordi det ble et hyggelig uforventet øyeblikk og det at noen tok seg tid til å stoppe opp i hverdagen sin for å være hyggelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kjedelig å ha et så voldsomt stort bekreftelses behov. Men slik er samfunnet vårt i dag, preget av SoMo.

Anonymkode: 3b2f5...044

Utrolig at det å bli glad for komplimenter er ensbetydende med å ha et stort bekreftelsesbehov. Kjempetrist, faktisk.

Anonymkode: a904c...282

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første var OK. Den andre var et forsøk på å sjekke deg opp på åpen gate. Bare naive norske kvinner som tar det som en kompliment.

Anonymkode: accbf...be0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (48 minutter siden):

Hvorfor må du påpeke at det er løgn? Slutt med det. Ha litt tro på at noen faktisk sier det fordi de mener det. Ha litt tro på deg selv.

Jeg blir ikke fornærmet av kommentaren din. Jeg tar den med meg. Takk. 

Om de mente det eller ikke, whatever.. Jeg følte meg som en sliten klut i dag, og de fikk meg til å smile. 

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg legger merke til at du til tider gir stikk til folk i flere tråder. Hvorfor gjør du det? Jeg opplever det som frekt og usaklig at du skal henge deg opp i slikt. Litt sånn nett troll vibes fra deg, etter min mening

Anonymkode: f51b7...59c

Det går bra. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kjedelig å ha et så voldsomt stort bekreftelses behov. Men slik er samfunnet vårt i dag, preget av SoMo.

Anonymkode: 3b2f5...044

SoMo? Hva er det? Jeg googlet det og finner en musiker(?) 

Mener du sosiale medier? Den eneste profilen jeg har i sosiale medier er en her på KG. Jeg har aldri publisert et bilde av meg på nettet, aldri vært på Facebook, insta, snap, tinder, etc. 

Jeg føler ikke at jeg har et bekreftelsesbehov. Jeg bruker ikke sminke, følger ingen mote, og jeg klipper meg selv. Jeg går ikke rundt å fisker etter komplimenter. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

For øvrig så hadde det vært trakassering om fyrene ikke var attraktive.

Anonymkode: 3b2f5...044

Det var de ikke, men de var høflige og hyggelige, og direkte, og det teller mer. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den første var OK. Den andre var et forsøk på å sjekke deg opp på åpen gate. Bare naive norske kvinner som tar det som en kompliment.

Anonymkode: accbf...be0

Og så? 

Jeg er over halveis i livet. Og mannen var like høflig etter at jeg svarte at jeg er i et forhold. 

Ja, det tar jeg som et kompliment. Og det å bli sjekket opp på en slik måte, det syns jeg burde applauderes. 

Anonymkode: 80a5c...45f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg blir ikke fornærmet av kommentaren din. Jeg tar den med meg. Takk. 

Om de mente det eller ikke, whatever.. Jeg følte meg som en sliten klut i dag, og de fikk meg til å smile. 

Det går bra. 

SoMo? Hva er det? Jeg googlet det og finner en musiker(?) 

Mener du sosiale medier? Den eneste profilen jeg har i sosiale medier er en her på KG. Jeg har aldri publisert et bilde av meg på nettet, aldri vært på Facebook, insta, snap, tinder, etc. 

Jeg føler ikke at jeg har et bekreftelsesbehov. Jeg bruker ikke sminke, følger ingen mote, og jeg klipper meg selv. Jeg går ikke rundt å fisker etter komplimenter. 

Det var de ikke, men de var høflige og hyggelige, og direkte, og det teller mer. 

Og så? 

Jeg er over halveis i livet. Og mannen var like høflig etter at jeg svarte at jeg er i et forhold. 

Ja, det tar jeg som et kompliment. Og det å bli sjekket opp på en slik måte, det syns jeg burde applauderes. 

Anonymkode: 80a5c...45f

Ikke for å være diskriminerende, men min erfaring med afrikanske menn på bussholdeplasser etc er at de sjekker deg opp/ starter en invaderende samtale bare du ser på dem. 

Anonymkode: a6332...b01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke for å være diskriminerende, men min erfaring med afrikanske menn på bussholdeplasser etc er at de sjekker deg opp/ starter en invaderende samtale bare du ser på dem. 

Anonymkode: a6332...b01

Denne var en hvit europeer. Og det ble ikke oppfattet som invaderende. 

Anonymkode: 80a5c...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For øvrig så hadde det vært trakassering om fyrene ikke var attraktive.

Anonymkode: 3b2f5...044

🤣

Anonymkode: 6c863...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror slike tråder er litt viktige. For jeg hører fra flere menn at de knapt tør kaste et blikk på kvinner på offentlige steder lenger og langt mindre ta kontakt med dem. Det har vært flere kvinner her som sier de synes det er skremmende, trakasserende huleboeradferd.

Og så har du andre kvinner, som meg selv, som synes dette er greit, er jo ikke sånn at man blir aldeles nedrent på gata heller, men om det skulle komme et tilfeldig kompliment på en cafe eller et gatehjørne, så går det BRA liksom, men trenger ikke løpe hjem i krampegråt av den grunn.

Opplever i andre land, til og med Sverige og Danmark, at det er mer interaksjon mellom kjønnene, at man kan bli bedt om en date på butikken osv. Jeg forstår ikke at man må bli FORNÆRMET over det. Kan man ikke i det minste legge det bak seg og fortsette handleturen?

Anonymkode: a904c...282

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...