Gjest Betty Boop Skrevet 20. desember 2005 #21 Skrevet 20. desember 2005 Selvfølgelig fortjener alle barn to foreldre. Men når den ene svikter og ikke tar ansvar, hva da? Skal man tvinge barna på en som ikke vil ha barna hos seg? Hvilket opphold får barna da? Om faren straffer mor med og ikke ha barna så får det være hans ansvar, selv det er veldig synd for barna. Barn MÅ ikke ha to foreldre for enhver pris. Jeg ville aldri sendt barna mine til noen som ikke var innstilt på å ville ha dem hos seg. Den verste straffen jeg kunne fått var at faren ville ha ungene etter 'normalt' samvær, annenhver jul osv. ← Det er mulig jeg uttrykte meg klønete. Fordi det du skriver her, var nettopp mitt poeng også! Min eldste er nå 13 og har null interesse av noen kontakt med far. Men den yngste ringer av og til far og lurer på om de ikke kan treffes. Noen år har det klaffet med et par møter. Jeg stiller opp på de smulene som blir gitt fordi det skjer på guttungens initiativ. Han vil etter hvert selv se hva som foregår. Inntil det skjer vil jeg ikke risikere å få skylden for å ha stått i veien for kontakten med far. Miloine. Hva skal jeg si. Det må være morsinstinktene våre som tar overhånd når vi roter oss bort i denne typen menn.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2005 #22 Skrevet 20. desember 2005 Vi kan jo lure på hvordan i all verden vi klarte å rote oss bort i slike fyrer. Det er en ting jeg har dårlig samvittighet ovenfor barna for, det er mitt elendige valg av far. Men vi har klart oss bedre uten. Men nå har vi ødelagt tråden for trådstarter, hun er vel ikke noe klokere nå. Unnskyld!
Gjest Betty Boop Skrevet 20. desember 2005 #23 Skrevet 20. desember 2005 Må vel nesten henge meg på den unnskyldningen ja. Unnskyld!
Gjest Miloine Skrevet 20. desember 2005 #24 Skrevet 20. desember 2005 ...jeg henger meg på den jeg også....jeg skylder på at jeg var ung og dum, men, men....
Gjest gjest1 Skrevet 21. desember 2005 #25 Skrevet 21. desember 2005 ...jeg henger meg på den jeg også....jeg skylder på at jeg var ung og dum, men, men.... ← Det er vel fler av oss som kan passe i den kategorien... Hmmm... hvor er Far til 2 i denne tråden? Burde ikkke han vært her?
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #26 Skrevet 21. desember 2005 Det er vel fler av oss som kan passe i den kategorien... Hmmm... hvor er Far til 2 i denne tråden? Burde ikkke han vært her? ← Nå var du slem
la Flaca Skrevet 21. desember 2005 #27 Skrevet 21. desember 2005 Synes denne ordningen med mekling ikke fungerer helt som den skal. Fedre kan halse og valse med unger,mekling,barnemoren osv. Men hvis moren ikke møter opp til mekling...........ja da blir det dagsbøter og påskrevet at " mor ikke møtt" Kanskje fedrene også skulle fått dagsbøter for hver dag de ikke følger den opprinnelige planen??? Skal mor ha dagsbøter for hver dag hun ikke følger avtalen? Har jeg aldri hørt om! Det eneste jeg har hørt er at meklingsavtalen er en retningslinje for hvordan samværet skal ordnes, mens en bindende avtale kun kan ordnes i retten! Mannen min har barn med ei jente som velger å gi f i hele avtalen og aldri har hjulpet med en eneste praktisk ting ifht. samvær. Lite å gjøre med!
Gjest Gjest_marstad_* Skrevet 21. desember 2005 #28 Skrevet 21. desember 2005 hei igjen. har vel egentlig ikke blitt noe klokere nei . men skjønner jo at det er flere som har det som meg. Ja det med dagsbøter måtte jo vært en genial måte å få fedrene til å stille opp på . særlig den jeg snakker om som betaler for det første for lite i bidrag , for at jeg har vært snill og som bare MÅ jobbe for å overleve . hadde det blitt snakk om bøter hadde han nok stilt opp. for jobb og penger er jo det viktigste i livet hans.
Gjest Piper Skrevet 21. desember 2005 #29 Skrevet 21. desember 2005 hei igjen. har vel egentlig ikke blitt noe klokere nei . men skjønner jo at det er flere som har det som meg. Ja det med dagsbøter måtte jo vært en genial måte å få fedrene til å stille opp på . særlig den jeg snakker om som betaler for det første for lite i bidrag , for at jeg har vært snill og som bare MÅ jobbe for å overleve . hadde det blitt snakk om bøter hadde han nok stilt opp. for jobb og penger er jo det viktigste i livet hans. ← Så du vil levere barnet til en person som egentlig ikke ønsker å ha barnet der, men som har det for å spare penger? Og hvordan kan du si at han betaler for lite bidrag, fordi du jobber? Mener du at han skulle betalt alt for barnet?
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #30 Skrevet 21. desember 2005 Tror ikke det hjelper å dra far for retten heller. Hvordan kan en rett pålegge far å ha barnet han ikke vil ha? Det er jo det samme som å tvinge barnet å dra et sted hvor barnet ikke er velkomment. I tilfelle må retten følge opp og tvinge far til å oppføre seg pent og ta godt vare på barnet da det er hans helg. Sambotere samvær med en som virkelig vil barnets beste er pent sagt teit! Bare for å sabotere tråden enda mer kan jeg dra opp noen opplevelser barna mine har hatt. Far til mine hadde barna ganske ofte da han giftet seg, tror det kom opp i 3-5 ganger på et år. Den 'onde stemor' brukte eldste til hushjelp mens hun selv og yngste badet og tok manikyr, pedikyr og hva det heter alt sammen. Eldste måtte også gå ute og plukke hundebæsj mens yngste satt inne og spiste godteriet til eldste. Fikk kjeft hvis hun ikke hadde nok melk oppi teen og slike ting. Må innrømme at jeg holdt på å le meg ihjel da ungene fortalte disse episodene, ser de for meg. De hadde vanskelig med å le av det den gang, men de ler godt av det i dag. Og stakkars eldste som kun ble med dit fordi yngste ikke ville dra alene :grine2:
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #31 Skrevet 21. desember 2005 Far til mine hadde barna ganske ofte da han giftet seg, tror det kom opp i 3-5 ganger på et år. Den 'onde stemor' brukte eldste til hushjelp mens hun selv og yngste badet og tok manikyr, pedikyr og hva det heter alt sammen. Eldste måtte også gå ute og plukke hundebæsj mens yngste satt inne og spiste godteriet til eldste. Fikk kjeft hvis hun ikke hadde nok melk oppi teen og slike ting. Må innrømme at jeg holdt på å le meg ihjel da ungene fortalte disse episodene, ser de for meg. De hadde vanskelig med å le av det den gang, men de ler godt av det i dag. Og stakkars eldste som kun ble med dit fordi yngste ikke ville dra alene :grine2: ←
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #32 Skrevet 21. desember 2005 hei igjen. har vel egentlig ikke blitt noe klokere nei . men skjønner jo at det er flere som har det som meg. Ja det med dagsbøter måtte jo vært en genial måte å få fedrene til å stille opp på . særlig den jeg snakker om som betaler for det første for lite i bidrag , for at jeg har vært snill og som bare MÅ jobbe for å overleve . hadde det blitt snakk om bøter hadde han nok stilt opp. for jobb og penger er jo det viktigste i livet hans. ← Tror jeg heller ville prøvd å dra mer barnebidrag ut av far og samtidig forsikre meg om at han fikk minst mulig samvær siden han muligens da ikke vil ha barnet annet enn for å spare penger. Men jeg vet også at noen må påtvinges samvær for så å ville ha samvær. Samtidig ville jeg ikke gamblet med det å påtvinge samvær, det kan jo gå så ille som tilfellet til Miloine. Eller verre.
Gjest Miloine Skrevet 21. desember 2005 #33 Skrevet 21. desember 2005 Den 'onde stemor' brukte eldste til hushjelp mens hun selv og yngste badet og tok manikyr, pedikyr og hva det heter alt sammen. Eldste måtte også gå ute og plukke hundebæsj mens yngste satt inne og spiste godteriet til eldste. Fikk kjeft hvis hun ikke hadde nok melk oppi teen og slike ting. Må innrømme at jeg holdt på å le meg ihjel da ungene fortalte disse episodene, ser de for meg. De hadde vanskelig med å le av det den gang, men de ler godt av det i dag. Og stakkars eldste som kun ble med dit fordi yngste ikke ville dra alene :grine2: ← mener du virkelig at du lo av episodene det eldste barnet ditt fortalte deg at hun ble behandlet så stygt! Her ville en god mor tatt afære, og satt en stopper for det, ikke ledd det bort.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #34 Skrevet 21. desember 2005 Og hvordan kan du si at han betaler for lite bidrag, fordi du jobber? Mener du at han skulle betalt alt for barnet? Det jeg mener er at jeg og han ble enige om et tall som ligger langt under det han hadde blitt pliktig til å betale hvis TK hadde tatt saken . Noe jeg gikk med på for at det ikke skulle bli bråk ut av det også. Men det var når jeg trodde han ville stile opp for sine to barn. Så det har ikke noe med hva jeg mener er for lite , det er utifra TK sine satser han betaler for lite. Men det er ikke penger som er saken her , for dem driter jeg i . , viktigste for meg er at barna får være sammen med far , for han er en god far bare han gidder.
Gjest Miloine Skrevet 21. desember 2005 #35 Skrevet 21. desember 2005 Hvor ofte er det han har barna da? Har han dem når han har ferie? Stiller han opp på eks.foreldremøter og/eller foreldresamtaler? (antar barna dine går i barnehagen) Ringer han barna av og til, de gangene han ikke har dem?
Gjest Gjest_marstad_* Skrevet 21. desember 2005 #36 Skrevet 21. desember 2005 vi har en skriftlig avtale på 50/50 , men den holder han jo ikke , så han har de tre helger i mnd. Noen synes sikkert det er mye , men utifra avtalen og barnas ønsker så er det alt for lite. Og nei han ringer de aldrig i uka , hender den eldste ringer han , men da har han aldri tid til å prate for han jobbr. Han stiller heller ikke opp på foreldre ting i b.hagen ikke avsluttninger til jul , sommer osv. kan jo ta med litt mer som hører med til historien .... begge barna er hardt rammet av astma og matallergi , noe som gjør verdagen ekstra slitsom for en person , og det ender jo igjen med at jeg føler selv at jeg ikke strekker helt til. samtidig som jeg må "krangle 2med faren.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #37 Skrevet 21. desember 2005 Syntes det er dårlig av far å ike ringe eller stille opp på arangementer som gjelder barna, men 6 døgn i mnd. er bedre enn at han ikke stiller opp i det hele tatt! Den vanligste ordningen er 1 gng. midt i uken samt 2 helger i mnd.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #38 Skrevet 21. desember 2005 Syntes det er dårlig av far å ike ringe eller stille opp på arangementer som gjelder barna, men 6 døgn i mnd. er bedre enn at han ikke stiller opp i det hele tatt! Den vanligste ordningen er 1 gng. midt i uken samt 2 helger i mnd. ← Hvis det er en vanlig ordning vil jeg si at ordningen stinker. Burde ikke vanlig ordning være 50 / 50, eventuelt mest hos far, så fremt det er mulig geografisk? Jeg synes flest mulig barn burde være mer sammen med faren fremfor moren. Far er ofte en bedre rollefigur enn mor. Barn blir så svake av å bare være med mor..."ikke gjør ditt, ikke gjør datt"..
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #39 Skrevet 21. desember 2005 enig med siste gjest. Etter innleggene dine å dømme trodde jeg ikke han stilte opp i det hele tatt.
Gjest gjest1 Skrevet 21. desember 2005 #40 Skrevet 21. desember 2005 Nå var du slem ← Vel, slem og slem. Jeg tror at dette er mer vanlig enn at menn ikke får det samværet de ikke har krav på, som jo er hans kjepphest, og jeg synes han burde komme inn og ytre noen synspunkter når den ses fra den andre siden også. Som sagt; jeg tror det er flere som sliter med fraværende fedre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå