Gå til innhold

Hvordan forholde seg til folk som ikke liker deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spesielt på jobb, der man faktisk må omgås uansett. 

Og hvordan merker du at folk ikke liker deg?

Jeg er en sånn som mange misliker, spesielt kvinner 55+. Jeg vet egentlig ikke hvorfor, jeg er stille og introvert, ganske grå mus/usynlig. Men sånn er det. Synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal forholde meg til folk som ikke liker meg. 

Anonymkode: e0e17...173

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merket det godt når kollega var stille rundt meg, men var så blid og livlig når det kom andre folk innom.. så vi satt ofte på hver vår pc og sa ingenting til hverandre.
 

Jeg prøvde ofte å ta initativ på samtaler, men ga tilslutt opp. Hun hadde ikke tid til å snakke fordi vi måtte jobbe. Noe man selvfølgelig skal når man er på jobb, men veldig rart at det ikke var så viktig når det kom andre innom. Når du har tre Mail og svare på i løpet av 3 timer så har man tid til å være litt sosial også. 
 

Heldigvis jobber hun ikke med oss lenger, og det merker jeg godt på miljøet. 
 

Har kommet til et sted i livet at jeg ikke orker å bruke tiden på folk som «ikke liker meg». Man kommer ikke overens med alle, sånn er det bare. På jobb er jeg blid og hyggelig, snakker med folk om ting jeg må. Ellers lar jeg det ligge bare! 

Anonymkode: 020f7...339

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (1 time siden):

Bare lat som ingenting? 

Ja? Synes det er litt vanskelig, for hun ene truer med å blande inn sjefen hele tiden. 

Anonymkode: e0e17...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja? Synes det er litt vanskelig, for hun ene truer med å blande inn sjefen hele tiden. 

Anonymkode: e0e17...173

Akkurat som min kollega. Og da stresser jeg og føler at jeg MÅ være venn med henne :( 

Anonymkode: 925ea...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på jobb for å få lønn, ikke venner. Hvis folk ikke liker meg er det helt greit så lenge det ikke går utover arbeidet jeg skal gjøre. 

Anonymkode: a9e14...39e

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja? Synes det er litt vanskelig, for hun ene truer med å blande inn sjefen hele tiden. 

Anonymkode: e0e17...173

Men i hvilke senarioer det slike trusler kommer? Noe må jo ha skjedd?

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Akkurat som min kollega. Og da stresser jeg og føler at jeg MÅ være venn med henne :( 

Anonymkode: 925ea...e92

Min kollega gjør det for å vise avstand og låne autoritet. Hun er sekretær, så når jeg for eksempel spør henne hvordan noe fungerer, så vil hun ikke svare ordentlig, fordi hun ikke liker meg. Hun avbryter meg i alle setninger jeg sier og hører ikke etter. Hun sier at jeg har tatt opp nok av tiden hennes. Hun sier at hun vil videresende alle spørsmål til sjefen. 

Men andre er hun hyggelig mot. 

Anonymkode: e0e17...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (1 minutt siden):

Men i hvilke senarioer det slike trusler kommer? Noe må jo ha skjedd?

Ingenting jeg vet om. Hun bare liker meg ikke. 

Anonymkode: e0e17...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min kollega gjør det for å vise avstand og låne autoritet. Hun er sekretær, så når jeg for eksempel spør henne hvordan noe fungerer, så vil hun ikke svare ordentlig, fordi hun ikke liker meg. Hun avbryter meg i alle setninger jeg sier og hører ikke etter. Hun sier at jeg har tatt opp nok av tiden hennes. Hun sier at hun vil videresende alle spørsmål til sjefen. 

Men andre er hun hyggelig mot. 

Anonymkode: e0e17...173

Vet du hvorfor hun ikke liker deg? Har det skjedd noe før? 

Anonymkode: 925ea...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er på jobb for å få lønn, ikke venner. Hvis folk ikke liker meg er det helt greit så lenge det ikke går utover arbeidet jeg skal gjøre. 

Anonymkode: a9e14...39e

Enig i det, men det er forskjell på å ikke være venner og på å ha en fiendtlig tone. Jeg er avhengig av at hun kan hjelpe meg for at jeg skal kunne gjøre min jobb, men hun er ikke interessert i det. Da blir det vanSkelig å gjøre min jobb. 

Anonymkode: e0e17...173

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingenting jeg vet om. Hun bare liker meg ikke. 

Anonymkode: e0e17...173

Ser at du har svart på mitt spørsmål. Har du noengang snakket med sjefen om dette? Denne dama er jo en typisk narsissist. Hun valgte et «offer» (deg) og er hyggelig mot alle andre. Typisk narsissist oppførsel. 

Anonymkode: 925ea...e92

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingenting jeg vet om. Hun bare liker meg ikke. 

Anonymkode: e0e17...173

Veldig merkelig. Føler med deg 😔 Kanskje du burde gå til sjefen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er på jobb for å få lønn, ikke venner. Hvis folk ikke liker meg er det helt greit så lenge det ikke går utover arbeidet jeg skal gjøre. 

Anonymkode: a9e14...39e

Tja….noen av dem kan ødelegge såpass mye at man plutselig står uten lønn. 

Anonymkode: 925ea...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet du hvorfor hun ikke liker deg? Har det skjedd noe før? 

Anonymkode: 925ea...e92

Nei, aner ikke. Det har ikke skjedd noe som jeg vet om. Hun har «alltid» vært sånn mot meg. 

Anonymkode: e0e17...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser at du har svart på mitt spørsmål. Har du noengang snakket med sjefen om dette? Denne dama er jo en typisk narsissist. Hun valgte et «offer» (deg) og er hyggelig mot alle andre. Typisk narsissist oppførsel. 

Anonymkode: 925ea...e92

Har ikke tenkt sånn på det før. Det gir faktisk litt mening. Nei, har ikke snakket med sjefen om det, det er for lite konkret, på en måte. 

Rosakatt skrev (1 minutt siden):

Veldig merkelig. Føler med deg 😔 Kanskje du burde gå til sjefen? 

Har faktisk tenkt på det, men vet ikke hva jeg skal si. Kan jo ikke si «hun liker meg ikke». Tenker det bare blir verre/mer drama da. 

 

Anonymkode: e0e17...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tøvftta skrev (1 minutt siden):

Det er bare med å gi faen det.

Man går ikke overens med alle, sånn er det bare.

Hvis jeg slapp å ha noe med henne å gjøre, hadde nok det gått fint. Men jeg trenger en form for samarbeid for å kunne gjøre min jobb. 

Anonymkode: e0e17...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis jeg slapp å ha noe med henne å gjøre, hadde nok det gått fint. Men jeg trenger en form for samarbeid for å kunne gjøre min jobb. 

Anonymkode: e0e17...173

Du må faktisk ingenting.

Er vedkommende så vanskelig så gi beskjed til sjefen og arbeid på egenhånd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke tenkt sånn på det før. Det gir faktisk litt mening. Nei, har ikke snakket med sjefen om det, det er for lite konkret, på en måte. 

Har faktisk tenkt på det, men vet ikke hva jeg skal si. Kan jo ikke si «hun liker meg ikke». Tenker det bare blir verre/mer drama da. 

 

Anonymkode: e0e17...173

Forstår du er redd for mer drama, men sånn som du har det nå trives du ikke, å en arbeidsplass burde alle trives og behandles bra

Hva med noe sånnt? 

Det er en dame på jobben, navn, som skaper konflikt med meg, uten at jeg vet hvorfor. Syns det er ukonfortabelt, vil jo ikke ha dårlig stemning med verken henne eller noen andre. Har hun nevnt noe for deg? Eller er det noe du tror kan gjøres for å unngå dette? Begynner å mistrives på jobb

Du kan egentlig si hva du vil, sjefen er noen du skal kunne gå til om det er noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...