Gå til innhold

Hvorfor ble du uføretrygdet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Angioødem

Som viste seg å være verre. Kan ikke spise noen mat nesten, har vondt hele tiden. reagerer på alt jeg spiser.

Anonymkode: c6832...a97

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Ms Baxter
Skrevet

Kom under aap pga. mye fravær og arbeidskonflikt… fikk diagnosene fibromyalgi og Asperger under utredning via nav. 60% ufør og 40% tilrettelagt jobb… mer behagelig jobbsituasjon enn 100% som sykepleier😅 søknads prosessen tok bare 3mnd.

Skrevet

Sliter med med post traumatisk stress lidelse så mye at før jeg sluttet å jobbe så dissasosierte jeg besvimte og kastet opp og greide ikke å sove på3 dager pga av masse folk rundt meg trigget dette hver gang på jobb og det ble bare verre og verre. Jeg ble uføretrygdet sånn jeg kan slappe av hente meg inn igjenn å ta meg en utdannelse sånn jeg kan jobbe med noe alene dette var veldig viktig siden jeg er alenemor og trenger å være oppegående nok for barna.

Anonymkode: d7160...470

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vil gjerne høre ifra folk om hvorfor de ble uføre, hva grunnen som lå bak var? 

Anonymkode: 5dfc2...95d

Kommunen ville ha tilbake sosialutgifyene , fra Nav stat.. etter at jeg ble uføretrygdet og kommunen ble fornøyd , ja så mener alle at jeg bør komme meg i arbeid .. Mvh Nav Årstad Bergen kommune.

Skrevet

Bergen kommune sender jo sikkert også en hjertlig takk til de eksterne samarbeidende psykologene , for pengene , mener jeg.

Skrevet

Hjertestans litt utenom det vanlige. Legen min sa at nå er det stopp!!!

• Hjerte 1
Skrevet

Psykisk sykdom, som følge av omsorgssvikt under oppveksten med traume etter traume, samt grov mobbing daglig gjennom hele grunnskolen. 

Anonymkode: bb595...359

• Hjerte 1
Skrevet

Sammensatte greier. 

• Hjerte 1
Skrevet

Komplikasjoner etter hjertestans, har diagnose  "Gjenoppliving med positivt resultat"

Fikk hj.stans v/57, har jobbet og betalt skatt siden jeg var 16. Så jeg har ikke dårlig samvittighet, for de som vil babble om snylting på felleskapet.

Anonymkode: f62fa...304

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Kompleks PTSD, senvirkninger etter kreftbehandling, ADHD, fibromyalgi. Ville jobbe, men ble utslitt av å stå i 100 % jobb. Så nå er jeg 50 % ufør, og har en helt annen livskvalitet. 

Anonymkode: 244b4...d33

• Hjerte 1
Skrevet

For at du skal ha noe å spørre om.

Anonymkode: a6615...b14

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Senskader etter kreftbehandling 

Anonymkode: 303e5...2c3

Samme her. Og jeg er så lei av at folk insinuerer at man må være psykisk syk for å få innvilget varig ufør. Ganske mange uføre som har svært sterk psyke for å kunne holde ut fysiske plager og livstruende sykdom. Så skal det sies at de som sliter psykisk neppe har det enkelt og folk bør forstå at vurdering av arbeidsevne gjøres individuelt hos ulike personer. Ikke rart folk er skeptiske til uføre så mye vranglære som spres rundt forbi.

Anonymkode: 1a550...e4d

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sykdom / tilstander som leger og spesialister påsto ikke kunne kureres. Men jeg er blitt gradvis bedre likevel, så de hadde ikke rett. 

Anonymkode: 5b811...cb8

Så da er du tilbake i jobb?

Anonymkode: 12074...8a7

• Liker 1
Skrevet

Bipolar lidelse 2, Asperger syndrom, emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse og rusavhengighet. Fører til mye depresjon, utmattelse, sykehusinnleggelser osv. 

Jobber litt som frivillig. Vurderer å ta et samlingsbasert årsstudium. 

• Hjerte 2
Skrevet

Kompleks dissosiativ lidelse inkl KPTSD og div personlighetsforstyrrelser og "alle" angstlidelser.

Anonymkode: ff8d2...36c

• Hjerte 2
Skrevet

Langvarig tarmproblematikk+ bipolar lidelse.  er 60 prosent ufør. 

Anonymkode: 1f2fc...e7c

• Hjerte 1
Skrevet

Autisme 

Anonymkode: 677cc...857

• Hjerte 1
Skrevet

Psykisk sykdom. Kjempet i 10 år for å unngå uføretrygd. Tilslutt satte NAV foten ned og ba meg søke uføretrygd.

Nå 6 år senere er jeg på vei tilbake til arbeidslivet sakte men sikkert. 

Spørs du meg burde det vært noe som het midlertidig ufør. Men med mulighet til å få startlån til bolig gjennom husbanken sånn at livet ikke blir satt på vent. Etter kanskje 10 år blir man vurdert igjen. Har en mistanke om at enkelt bare trenger litt tid på seg uten det evige presset fra nav om utprøving og behandling, og usikkerheten rundt det økonomiske som også er en veldig stressende faktor når man går på AAP/sosialstønad. 

For min del fikk jeg tid til å puste. Jeg fikk tid til å «hele» sykdommen i mitt eget tempo, på mine premisser.

Anonymkode: c0401...c47

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Psykisk sykdom. Kjempet i 10 år for å unngå uføretrygd. Tilslutt satte NAV foten ned og ba meg søke uføretrygd.

Nå 6 år senere er jeg på vei tilbake til arbeidslivet sakte men sikkert. 

Spørs du meg burde det vært noe som het midlertidig ufør. Men med mulighet til å få startlån til bolig gjennom husbanken sånn at livet ikke blir satt på vent. Etter kanskje 10 år blir man vurdert igjen. Har en mistanke om at enkelt bare trenger litt tid på seg uten det evige presset fra nav om utprøving og behandling, og usikkerheten rundt det økonomiske som også er en veldig stressende faktor når man går på AAP/sosialstønad. 

For min del fikk jeg tid til å puste. Jeg fikk tid til å «hele» sykdommen i mitt eget tempo, på mine premisser.

Anonymkode: c0401...c47

Det fantes før,men forsvant når AAP ble innført. Men man hadde ikke samme rettigheter som varig ufør

Anonymkode: 23469...9d6

• Nyttig 1
Skrevet

Psykiske problemer, samt at jeg har lav belastningstoleranse. Dvs at selv om man har godt av å komme seg ut, være sosial, gå i arbeid etc - så blir jeg dårlig og psyk av stress, press, krav og forventninger. Dette skyldes nok mye av min oppvekst, tenker jeg. Jeg har gått til psykolog i flere år og hatt tett oppfølging fra Nav, og de på Nav sa at «greit, du kommer deg nok ikke ut i noe jobb noen gang og dette blir ikke bedre. Du bes søke om 100% ufør». DOG har jeg blitt litt bedre så hvem vet om 5-10år. 

Anonymkode: e2889...c9a

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...