AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #1 Del Skrevet 26. januar 2023 Hei, Etter flere år som prøver kom vi endelig i gang med IVF offentlig. Det føltes som en lettelse å endelig være inne i systemet. Det er ikke påvist feil på noen av oss. Jeg hadde mitt første uttak forrige uke, og fikk ut 10 egg der 7 ble befruktet. Jeg fikk satt inn et tre-dagers egg på fredag (20.01). De sa at eggene hadde delt seg fint og at de skulle dyrke de 6 resterende eggene til blasto før de evt. Gikk i fryseren. De skulle ringe innen 6 dager dersom det ble noen på frys. Har sett på mobilen hele tiden den siste uken og håpet så inderlig at de skulle ringe. Dessverre har det nå gått 6 dager og jeg har ikke hørt noe:( Jeg har derfor mistet helt håp for egget som er satt inn også. Jeg har aldri hørt om noen som ikke har fått egg på frys; 1. Er det noen her som ikke har fått egg på frys? 2. Setter de inn et 3 dagers i stedet for blasto fordi de ser at egget ikke er av god kvalitet og sannsynligvis ikke vil overleve til dag 5? 3. Når ingen av eggene overlevde de 5 første dagene vil det da si at alle er egg er av dårlig kvalitet? 4. Kan man få medisiner for å få bedre eggkvalitet? Er bare skikkelig lei meg nå, og visste ikke at det psykiske i prosessen skulle bli så vanskelig. Var så optimistisk da vi startet. Anonymkode: 51d92...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #2 Del Skrevet 26. januar 2023 Hei. Så spennende å være i gang! Sa de ikke noe om å ringe uansett om eggene overlever eller ikke? Det er normalt på St Olavs i alle fall. Ville ringt de i morgen Ikke mist motet!! Lykke til. Anonymkode: 28566...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #3 Del Skrevet 26. januar 2023 Takk❤️ dette var på Riksen og de presiserte to ganger at de bare ringer hvis de fryser. Jeg håper at jeg har misforstått/at de er overarbeidet. Men er veldig sikker på at jeg ikke misforstod. Prøver bare å lage logiske forklaringer på det. Anonymkode: 51d92...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #4 Del Skrevet 26. januar 2023 Det kan være de har glemt deg av. Ikke for å være negativ, men de er overarbeidet der og går glipp av mye. Man må selv holde styr på medisinering, datoer og hva som blir sagt. Skriv ned alt er mitt tips. Og ikke vær redd for å spørre. Send melding via helsenorge, ikke ring. Har de ikke åpnet opp for kontakt med deg kan du ringe samme nummer men velge sentralbord, det er ikke ventetid som til sykepleierne og de åpner for elektronisk kommunikasjon til deg. Anonymkode: c9de2...46d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #5 Del Skrevet 26. januar 2023 De fleste som jobber der er skjønne, ikke misforstå, men de har for mye å gjøre og det går mye i surr der. Anonymkode: c9de2...46d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #6 Del Skrevet 26. januar 2023 Takk som sier det❤️ jeg har vært veldig fornøyd hittil og blitt positivt overrasket over det offentlige helsevesenet. Jeg spør på helsenorge 😊 Anonymkode: 51d92...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Achr Skrevet 27. januar 2023 #7 Del Skrevet 27. januar 2023 Jeg fikk brev i posten nå med hvor mange egg som er fryst. En enorm lettelse. Så da vet dere det til fremtiden at det kommer per post og at de ikke ringer (selvom jeg fikk beskjed om det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #8 Del Skrevet 27. januar 2023 Achr skrev (1 time siden): Jeg fikk brev i posten nå med hvor mange egg som er fryst. En enorm lettelse. Så da vet dere det til fremtiden at det kommer per post og at de ikke ringer (selvom jeg fikk beskjed om det) Hvor mange ble det? Gratulerer! Og lykke til! ❤️ Anonymkode: c9de2...46d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #9 Del Skrevet 27. januar 2023 Takk❤️ det ble 4 stykker. Anonymkode: 51d92...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #10 Del Skrevet 27. januar 2023 Fire egg på frys er et flott resultat! Lykke til ❤️ Jeg har bare lyst til å kommentere i tilfelle andre leser og er bekymret, det er vanlig å ikke få egg på frys også. Jeg husker ikke prosentandelen mer, men mener det er vanligere å ikke få det enn å få. Vi fikk aldri egg på frys, men endte likevel opp med to barn. Vi satte inn det som så best ut på dag to fordi legen mente det kunne være en ørliten mulighet for at embryoet utviklet seg bedre i livmoren enn på lab'en (de lærde strides visst i om det er noe i dette). Det var altså ingen av de andre som ble bra nok til frys selv om vi fikk satt inn egg som ble baby. Anonymkode: a71ef...22e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå