Gå til innhold

Trenger solskinnshistorier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I det siste har det dukket opp en del tråder om folk som sier de er for stygge for å få barn, eller at barnet har arvet deres stygge utseende. Jeg blir kjemperedd. Barnet mitt er ikke verdens søteste (bare i mine øyne). Hun har vært litt uheldig og arvet det verste fra meg og mannen min og det har blitt en litt «rar» blanding. For meg betyr det ingenting. Hun er morsom, snill og smart. Små barn er jo alltid søte, men kjenner på en bekymring når jeg tenker på fremtiden. Er redd samfunnet har blitt så utseendefokusert at hun blir venneløs, kjæresteløs og barnløs. Er det virkelig umulig å klare seg gjennom livet om man er så uheldig med utseende som enkelte her inne sier?

Anonymkode: f02f2...2ae

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mennesker som er vakre inni blir vakre også utenpå. Hun kommer til å få venner, oppleve kjærlighet og mestring i livet sitt også uten et utseende folk sikler etter.

Forresten vet du jo ikke hvordan trekkene hennes vil utvikle seg med årene. Tipper hun blir mer enn søt nok 😘

Anonymkode: 90571...840

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm… Jeg vil si jeg er uheldig med utseendet. Sikkert en 5/10. Ble mye mobbet i barndommen. Men ble litt bedre i ungdomsårene. Jeg har en morsom og tilbakelent personlighet som reddet meg mye. Endte opp med mann og noe som føles som en hau med barn. Ikke bekymre deg 😊

Anonymkode: 04edc...ec0

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hmm… Jeg vil si jeg er uheldig med utseendet. Sikkert en 5/10. Ble mye mobbet i barndommen. Men ble litt bedre i ungdomsårene. Jeg har en morsom og tilbakelent personlighet som reddet meg mye. Endte opp med mann og noe som føles som en hau med barn. Ikke bekymre deg 😊

Anonymkode: 04edc...ec0

Trist å høre at du ble mobbet, men glad for å høre at du har det fint nå. Er vel den mobbingen på grunn av utseende jeg gjerne skulle sett vi mennesker sluttet med.

Anonymkode: f02f2...2ae

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært lærer i 15 år på barneskolen. Har dessverre vært vitne til mobbing, men det har ikke vært på grunn av noens utseende alle de årene. 

Anonymkode: 6b88d...de6

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vært lærer i 15 år på barneskolen. Har dessverre vært vitne til mobbing, men det har ikke vært på grunn av noens utseende alle de årene. 

Anonymkode: 6b88d...de6

Ser på svaret mitt over at mobbing på grunn av utseende er ok, det mente jeg absolutt IKKE! Føler bare det er så utrolig utseendefokusert om dagen. Jeg tenkte ikke så mye over dette da jeg vokste opp.

Anonymkode: f02f2...2ae

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler meg fæl som forteller denne historien, men om det hjelper deg…

min venninne er det man kan kalle mindre pen, veldig uheldig med utseendet sitt på alle måter, men jeg vil ikke beskrive det. Uff, jeg føler meg fryktelig slem nå, men hun sliter med utseendet, og har kjent på det hele livet. Hun har dog verdens vakreste og nydeligste personlighet❤️ hun er omsorgsfull, morsom, full av optimisme, mot og kjærlighet. Hun er knalltøff, spontan, står støtt og trygt i alle stormer, har et enormt pågangsmot og tar alle utfordringer på strak arm. Hun er fantastisk🤩🤩

dessverre har utseendet hennes hindret henne i alle forhold. Hun hadde aldri vært i noe forhold, eller hatt noe som helst kontakt med menn til hun var over 30 år. 
 

på et tidspunkt engasjerte hun seg veldig i et tema og oppsøkte nettforum for denne interessen. Her snakket hun med mange, men det var spesielt en mann hun fikk god kontakt med. Han bodde i USA. De snakket mer og mer, også privat. Han sa han fikk følelser for henne. Hun var ærlig å sa hun var forvirret fordi hun aldri hadde kjent på noe lignende følelser selv. Hun trodde også hun var forelsket, men hun var livredd. Hun visste hvordan han så ut kontra henne selv. Han jobbet som undertøysmodell ved siden av vanlig jobb, og gjorde andre oppdrag der utseendet er viktig. Det var ca 70 kilo i vekt mellom dem i hennes disfavør. Han levde av et vakkert utseende, mens hun har et lite flatterende utseende. 
 

de møttes. For han var hun verdens vakreste fordi han elsker personligheten hennes. De giftet seg raskt for at hun skulle flytte til USA. Dette er mange, mange år siden. De har nå to barn og en egen business i USA. Han fortsatte med sin modelljobb, og han ble ofte konfrontert med hvorfor han var sammen med henne. Folk forstod ikke. Han forsvarte henne alltid. Sa at han var vakker, hun var alt han trengte, hun var perfekt for ham. 
 

de legger lite ut offentlig på sosiale medier fordi de får så mange stygge kommentarer, men de sender meg masse private bilder av at de lever livet, reiser og nyter hverandre og dagene. Deres kjærlighet er den vakreste historien jeg vet om❤️

 

ps

jeg føler meg slem som beskriver min venninne som en med et negativt utseende. For meg er hun vakker, og jeg er ufattelig heldig som har henne i livet mitt❤️

Anonymkode: ad120...8f9

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig å huske på at er at det finnes ingen universell regel om hva som er pent og vakkert. Folk er forskjellige og har forskjellig smak. Du har sikkert sett på andre kvinner og menn og tenkt at du synes de var mindre pene, men jeg kan garantere dere at kjæresten deres synes de er flotte og vakre. Det har ingenting å si om man kanskje ikke er "modellpen" for det finnes mange der ute som kommer til å synes at hun er vakker som hun er. Jeg er for øvrig ikke spesielt pen selv og har aldri hatt det minste problem med å finne kjærester og er nå meget godt gift. 

Anonymkode: 6be81...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Selvfølgelig er det ikke umulig. Har sett/hørt flere jeg som kanskje er «mindre populær utseendemessig» som har både kjærester/koner/mann og barn. Kjenner de ikke men virker som de har ett supert liv. Det virker som om de oftere har/får kjæreste enn folk som er veldig vakre. Hva hjelper det å være vakker/sexy når man for eksempel sliter med noe som gjør at forhold ikke varer?😞 

Må også huske at de noen ikke synes er så pen er nydelig i andres øyner. Så ja alle kan klare seg bra når det gjelder utseende (så lenge folk steller seg, har god hygiene og tar vare på seg selv) men det finnes andre ting i livet som er viktigere enn utseende som gjør at en ikke klarer seg så bra. 

Man ser jo også lett på folk om de har dårlig selvbilde. Det er mer grunn til at noen sliter med å få seg kjæreste enn utseende. Bra selvbilde er viktig å ha. 

AnonymBruker skrev (På 26.1.2023 den 19.40):

eller at barnet har arvet deres stygge utseende.

Hvis folk sier det der om egne barn så bør de skamme seg. Man kaller ikke barn stygge. Å si at egne barn har arvet deres stygge utseende er så stygt sagt at jeg har ikke ord.

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det vil affektere henne så mye som du er redd for. Ja, det er en mulighet for å bli ertet/ mobbet i ungdomsårene hvis hun er litt sårbar i tillegg, men de fleste klarer seg godt allikevel og får seg både familie og venner ❤️. Tenårene er vanskelig for de fleste, for noen ganske ille, men tenårene varer ikke for alltid. I voksen alder er ikke utseende så prioritert som folk tror, og så lenge hun har en fin personlighet vil den skinne gjennom. 

Anonymkode: 355f4...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/28/2023 at 10:56 AM, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke det vil affektere henne så mye som du er redd for. Ja, det er en mulighet for å bli ertet/ mobbet i ungdomsårene hvis hun er litt sårbar i tillegg, men de fleste klarer seg godt allikevel og får seg både familie og venner ❤️. Tenårene er vanskelig for de fleste, for noen ganske ille, men tenårene varer ikke for alltid. I voksen alder er ikke utseende så prioritert som folk tror, og så lenge hun har en fin personlighet vil den skinne gjennom. 

Anonymkode: 355f4...bdb

Takk for fint innspill. Håper jeg klarer å gi henne god selvfølelse, trygghet og at hun vet at jeg syns hun er verdens beste. Krysser fingre for at hun får det hun ønsker seg i livet.

Anonymkode: f02f2...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/28/2023 at 9:59 AM, AnonymBruker said:

Jeg føler meg fæl som forteller denne historien, men om det hjelper deg…

min venninne er det man kan kalle mindre pen, veldig uheldig med utseendet sitt på alle måter, men jeg vil ikke beskrive det. Uff, jeg føler meg fryktelig slem nå, men hun sliter med utseendet, og har kjent på det hele livet. Hun har dog verdens vakreste og nydeligste personlighet❤️ hun er omsorgsfull, morsom, full av optimisme, mot og kjærlighet. Hun er knalltøff, spontan, står støtt og trygt i alle stormer, har et enormt pågangsmot og tar alle utfordringer på strak arm. Hun er fantastisk🤩🤩

dessverre har utseendet hennes hindret henne i alle forhold. Hun hadde aldri vært i noe forhold, eller hatt noe som helst kontakt med menn til hun var over 30 år. 
 

på et tidspunkt engasjerte hun seg veldig i et tema og oppsøkte nettforum for denne interessen. Her snakket hun med mange, men det var spesielt en mann hun fikk god kontakt med. Han bodde i USA. De snakket mer og mer, også privat. Han sa han fikk følelser for henne. Hun var ærlig å sa hun var forvirret fordi hun aldri hadde kjent på noe lignende følelser selv. Hun trodde også hun var forelsket, men hun var livredd. Hun visste hvordan han så ut kontra henne selv. Han jobbet som undertøysmodell ved siden av vanlig jobb, og gjorde andre oppdrag der utseendet er viktig. Det var ca 70 kilo i vekt mellom dem i hennes disfavør. Han levde av et vakkert utseende, mens hun har et lite flatterende utseende. 
 

de møttes. For han var hun verdens vakreste fordi han elsker personligheten hennes. De giftet seg raskt for at hun skulle flytte til USA. Dette er mange, mange år siden. De har nå to barn og en egen business i USA. Han fortsatte med sin modelljobb, og han ble ofte konfrontert med hvorfor han var sammen med henne. Folk forstod ikke. Han forsvarte henne alltid. Sa at han var vakker, hun var alt han trengte, hun var perfekt for ham. 
 

de legger lite ut offentlig på sosiale medier fordi de får så mange stygge kommentarer, men de sender meg masse private bilder av at de lever livet, reiser og nyter hverandre og dagene. Deres kjærlighet er den vakreste historien jeg vet om❤️

 

ps

jeg føler meg slem som beskriver min venninne som en med et negativt utseende. For meg er hun vakker, og jeg er ufattelig heldig som har henne i livet mitt❤️

Anonymkode: ad120...8f9

Denne historien er jo helt utrolig. Det viser at mennesker som er engasjerte i ting blir mer interresante. Kjenner også en dame som har kapret en mann «over hennes liga» utseendemessig. De deler en felles interesse.

Anonymkode: f02f2...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...