AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #1 Del Skrevet 26. januar 2023 Trenger mann proteindrikke eller barer etter trening? Er det noe poeng i det? Var på trening her å overhørte diskusjon mellom noen på rundt 20 år ca som var veldig på at Lars trente mye men tokk jo aldri shaker eller barer eller noe som helst av proteintillskudd, noe som i følge de halverte effekten av treningen. Leser jo og at det brukes veldig mye proteiner bland de som trener. Nå er jeg godt over 20 år og har ikke som mål å få super kropp som en på 20, målet mitt er å holde meg litt i form, men er det slik at man burde ta proteiner etter trening og har det virkelig mye og si? Anonymkode: 1b60d...66c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 26. januar 2023 #2 Del Skrevet 26. januar 2023 Jeg er ingen treningsekspert, men det høres veldig rart ut. Tror slike ting i beste fall bare er aktuelt for toppidrettsutøvere og bodybuildere. Når målet ditt er å holde deg i grei form uten noen "ekstremiteter", er det ingen grunn til at du skal spise noe annet enn vanlig sunn mat. Få i deg nok drikke og spis deg mett på vanlig mat, så går dette helt fint. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 26. januar 2023 #3 Del Skrevet 26. januar 2023 Det har ikke noe å si. Tilskudd i form av shake er bare den billigste og enkleste måten å øke det daglige inntaket av protein på. Det er ikke noe magisk og trenger ikke å "times" etter trening så lenge man spiser 3 eller flere måltider om dagen. Proteinbarer er bare sjokolade med mer protein enn vanlig sjokolade. Det er også en dyr kilde til protein. Om proteinene kommer fra shaker eller barer eller mat har ingenting å si for muskelvekst, og de fleste får nok protein gjennom vanlig kosthold hvis målet bare er å holde seg i form og frisk. Så finnes det folk med mål som krever mer protein, og der kan tilskudd være nyttig. Dette temaet tas ofte til ytterkantene der den ene siden påstår null muskelvekst om ikke protein inntas intravenøst mens man trener, mens den andre siden ser på det som djevelens verk, helt uten effekt og nytteverdi, og den sanne veien til bruk av steroider og metamfetamin. Som vanlig ligger sannheten heldigvis midt mellom en plass 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #4 Del Skrevet 26. januar 2023 Det kommer vel ann på hvor lange og tøffe treningsøkter folk forsøker å kjøre, og om de eventuelt ønsker å restituere seg raskere (for å kjøre enda en økt senere på dagen, for eksempel) Anonymkode: 75a98...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå