Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Anbefaler å bruke en dagkrem (uten parfyme) med solfaktor året rundt (ikke kun på sommeren). På kveldstid kan du bruke f.eks. Cerave moisturizing lotion. Fuktighetskrem tilfører huden fukt (og andre gode ingredienser, alt ettersom hvilken krem man bruker) som er viktig for hudens barriere og gjør også at huden ser bedre ut. 

Anonymkode: 73bde...266

Solfaktor? Er ikke det samme som solkrem, at det føles seigt og klissete? Det vil jeg ikke. Men takk for råd😊

Anonymkode: 85452...399

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvis du er vant til å ikke bruke noe, så ville jeg brukt kun organiske produkter uten parfyme og lignende. Det er mer og mer studier som tyder på hvor farlig kosmetikkingredienser kan være, og personlig har huden min blitt MYE bedre etter at jeg byttet til kun organisk. Mindre rynker nå enn jeg hadde for to år siden feks... Og jeg brukte alltid gode, kjente, dyre øroduktlinjer. 

Anonymkode: c3c01...67f

Har et par venninner som bruker disse, og de er fornøyde. Kunne jeg brukt noe slikt? Er det safe? Eller vil du anbefale meg noe annet? Gjør gjerne det 🌸

https://herligheter.no/produkt/decrusto-superduo-blue-gel-liposome/

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Solfaktor? Er ikke det samme som solkrem, at det føles seigt og klissete? Det vil jeg ikke. Men takk for råd😊

Det er derfor det lages egen spf for ansiktshud. 

• Nyttig 1
Skrevet

Begynte i 30-årene da jeg begynte få hudplager.

Anonymkode: 61f43...d2d

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, ser ikke ut som huden min er tørr.🤷‍♀️ Jeg tenkte kanskje å prøve å starte med en krem, basic kanskje? Men føler det blir slitsom å smøre ansiktet hver dag🙈

Sæ flott at huden ikke er tørr. Jeg synes den blir tørr etter å ha vasket meg med vann.

Hvor gammel er du? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hei🌸

Bruker alle damer å smøre seg hver dag i ansiktet med krem? Jeg lurer på det, oppriktig. Jeg er 40 år og aldri pleid å smøre ansiktet med krem, bortsett fra sommeren når jeg har fått farge, men ikke ellers. Leser inne her jevnlig, og ser at mange bruker det end og det andre. Både morgen og nattkrem.

Bør jeg begynne med det? Jeg har ikke peiling så derfor jeg spør, og håper noen kan svare meg.

Hei jeg er 40. Jeg bruker mest ansiktsoljer, og så har jeg vent meg til gua sha hver kveld. Føler gua sha fjerner pløsighet i huden. Om vår, sommer og høst bruker jeg solfaktor i ansiktet. 

Anonymkode: 4a95a...a0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Solfaktor på huden vil forsinke aldringsprosessen. De feks på de bildene av folk som har jobbet som taxi sjåfører hele livet. Men du velger selv. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Bruker sminke veldig sjeldent. Har rynker, men plager meg ikke, de viser at jeg har levd :)  Bruker solkrem alltid om sommeren, ikke ellers.

Hehe. Er 40 og har bare et par rynker under øynene når jeg smiler jeg. Ellers lite. 🤭

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvis du skal bruke noe i det hele tatt, så er det faktisk solkrem/solbeskyttelse. UV-stråling er den viktigste faktoren når det gjelder for tidlig hudaldring - den kronologiske hudaldringen (den som skyldes alder) begynner egentlig ikke før i 60-årsalderen. I tillegg kommer risikoen for hudkreft. Som @CrazyCatLady2500 sier, så finnes det egne solkremer for ansiktet, finner du rett type til din hud, vil den ikke oppleves som klissete.

Endret av Roci
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er 40 og bruker krem i ansiktet kanskje tre ganger i året. I tillegg til solkrem når jeg skal mye ut i sola på sommeren. Krem på resten av kroppen er kanskje 52 ganger i året, oftest blir det på hendene. Jeg vasker ansiktet oftest med bare vann og bruker sjeldent sminke på mer enn bare øynene, sminke på huden kanskje 12 ganger i året. Jeg bruker litt såpe på kroppen i dusjen, men ikke hele kroppen hver gang.

Jeg har litt rynker rundt øynene og i panna når jeg hever øyebryna, men litt mindre enn min mor hadde på min alder. Jeg fikk noen strekkmerker på puppene under en graviditet (eller tre), men ikke noen andre steder. Jeg liker å tro at huden min klarer seg ganske bra selv hvis jeg ikke forstyrrer med for mye såpe, og synes jeg er heldig. 

Anonymkode: fa8b0...3c4

Skrevet

Jeg bruker det kun når jeg merker at jeg får tørr hud. 

Nå om vinteren må jeg bruke både nattkrem og dagkrem, og gjerne et serum i tillegg. Ellers blir jeg så tørr at jeg flasser i kinnene. 

Men om jeg ikke er tørr, ser jeg heller ikke vitsen i å smøre meg inn med ting. 

Anonymkode: 15ddc...8de

Skrevet

Jeg er 45 år og har aldri brukt ansiktskrem. Jeg bruker fuktighetskrem på hendene om vinteren fordi da blir jeg tørr også bruker jeg solfaktor i ansiktet om sommeren, that's it.

Anonymkode: 38668...bae

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Solfaktor er ikke det samme som solkrem. Solfaktor er en beskrivelse av hvor godt noe beskytter mot solen. 

Solkremer er kremer som beskytter mot solen, og har solfaktor skrevet på pakken for å indikere hvor godt de beskytter. 

Men også andre produkter kan ha solfaktor, som pudder, ansiktskremer, osv. 

De lager også egne solkremer for ansiktet, som ikke er klissete - men til gjengjeld da mye dyrere enn de ment for hele kroppen. 

Anonymkode: 15ddc...8de

Skrevet

Bruker fuktighetskrem til ansiktet før jeg sminker meg, hvis jeg ser at huden er litt tørr. De dagene den ikke er det, bruker jeg det ikke. Ikke begynn om du ikke er tørr! Det er bare tull.

Skrevet
exictence skrev (4 timer siden):

Sæ flott at huden ikke er tørr. Jeg synes den blir tørr etter å ha vasket meg med vann.

Hvor gammel er du? 

Jeg er 40.

Skrevet
Roci skrev (4 timer siden):

Hvis du skal bruke noe i det hele tatt, så er det faktisk solkrem/solbeskyttelse. UV-stråling er den viktigste faktoren når det gjelder for tidlig hudaldring - den kronologiske hudaldringen (den som skyldes alder) begynner egentlig ikke før i 60-årsalderen. I tillegg kommer risikoen for hudkreft. Som @CrazyCatLady2500 sier, så finnes det egne solkremer for ansiktet, finner du rett type til din hud, vil den ikke oppleves som klissete.

Som sagt, bruker solkrem i ansiktet på sommeren bare. Aldri ellers. 

Men dette var nyttig å lese 🌸 Hvordan finner jeg ut hvilken type solkrem passer til min hud i ansiktet, hvor henvender jeg meg?

Skrevet

Nei, alle bruker ikke fuktighetskrem i ansiktet, deriblant meg. Jeg har normal hud, så ser ikke poenget. Både moren min og faren min har lite rynker, og de har heller aldri brukt noe ekstra fuktighetskrem i ansiktet, så tror det skal gå fint i fht. rynker for min del også. Jeg bruker solfaktor selvsagt, når det er nødvendig. 

Skrevet

Jeg er 45 år og smører meg når jeg er tørr. Det er sjelden. Kanskje et par ganger i måneden. Jeg ser 10 år yngre ut enn jeg er, med fin hud og lite rynker. Et par sjarmerende smilerynker. Bruker ikke foundation, og slipper dermed å gnikke ansiktet rent hver kveld. Bare lett vask. Innbiller meg at det er bra. Men har også gode gener når jeg ser på moren min og andre kvinner i familien.

Anonymkode: 90c66...335

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som sagt, bruker solkrem i ansiktet på sommeren bare. Aldri ellers. 

Men dette var nyttig å lese 🌸 Hvordan finner jeg ut hvilken type solkrem passer til min hud i ansiktet, hvor henvender jeg meg?

Hvis du vet hvilken hudtype du har, kan du google solkrem for ansiktet for din hudtype. Du kan også få hjelp på apoteket eller i et parfymeri. SkinCity har gratis online hudanalyse uten kjøpetvang. Koreanske (K-Beauty) solkremer er ofte "lettere" i konsistensen enn typiske vestlige merker. Nettbutikker som forhandler K-beauty er bl.a. skinsecret.no, skinup.no og utseende.no. 

Her og her finner du nyttige og informative solkremtester. 

• Nyttig 1
Skrevet
Roci skrev (11 minutter siden):

Hvis du vet hvilken hudtype du har, kan du google solkrem for ansiktet for din hudtype. Du kan også få hjelp på apoteket eller i et parfymeri. SkinCity har gratis online hudanalyse uten kjøpetvang. Koreanske (K-Beauty) solkremer er ofte "lettere" i konsistensen enn typiske vestlige merker. Nettbutikker som forhandler K-beauty er bl.a. skinsecret.no, skinup.no og utseende.no. 

Her og her finner du nyttige og informative solkremtester. 

Så mye nyttig info, tusen takk snille deg 🌸🌸

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...