AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #21 Skrevet 26. januar 2023 Det kan godt være noe i dette med at menn knytter seg gjennom nærhet og sex og kvinner gjennom trygghet etc., men i så fall høres det jo ut som det vil gi utslag i at kvinner har lettere for å skille følelser og sex mens menn ikke har det. Jeg har et stort behov for trygghet, men nå er jeg også en kvinne med utrygg tilknytning, som for øvrig også gjerne puler på første date hvis jeg er tiltrukket av vedkommende. Anonymkode: 06ff1...c21 1
ESFP Skrevet 26. januar 2023 #22 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan godt være noe i dette med at menn knytter seg gjennom nærhet og sex og kvinner gjennom trygghet etc., men i så fall høres det jo ut som det vil gi utslag i at kvinner har lettere for å skille følelser og sex mens menn ikke har det. Jeg har et stort behov for trygghet, men nå er jeg også en kvinne med utrygg tilknytning, som for øvrig også gjerne puler på første date hvis jeg er tiltrukket av vedkommende. Anonymkode: 06ff1...c21 Hvis du har utrygg tilknytning er det forholdsvis vanlig å ha sex tidlig. Da gjerne fordi man tenker at sex gir en trygghet på at man er ønsket. Dessverre er dette ofte en falsk trygghet. 3 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #23 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan godt være noe i dette med at menn knytter seg gjennom nærhet og sex og kvinner gjennom trygghet etc., men i så fall høres det jo ut som det vil gi utslag i at kvinner har lettere for å skille følelser og sex mens menn ikke har det. Jeg har et stort behov for trygghet, men nå er jeg også en kvinne med utrygg tilknytning, som for øvrig også gjerne puler på første date hvis jeg er tiltrukket av vedkommende. Anonymkode: 06ff1...c21 Det er nok dessverre en sammenheng der. Å pule på første date er vel ikke oppskriften på en trygg tilknytning. Forkastelig å gi spalteplass til psykologer og sexologer som underkjenner sammenhengen mellom sex og tilknytning etter min mening og i stedet drar inn likestilling Anonymkode: 551ee...f3c 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #24 Skrevet 26. januar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Forkastelig å gi spalteplass til psykologer og sexologer som underkjenner sammenhengen mellom sex og tilknytning etter min mening og i stedet drar inn likestilling Anonymkode: 551ee...f3c Dette forstod jeg ikke. Tror ikke du finner mange psykologer som fokuserer på likestilling fremfor emosjonell tilknytning i sexuell sammenheng. Likestilling er relevant i denne sammenhengen kun i den grad den bidrar til å lage rettferdige normative forhold for menn og kvinner. Anonymkode: 0ffbd...eb8
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #25 Skrevet 26. januar 2023 ESFP skrev (15 minutter siden): Hvis du har utrygg tilknytning er det forholdsvis vanlig å ha sex tidlig. Da gjerne fordi man tenker at sex gir en trygghet på at man er ønsket. Dessverre er dette ofte en falsk trygghet. Nei, jeg har i utgangspunktet sex fordi jeg er kåt. Gir det meg en type trygghet også? Nja, jeg føler meg ikke utrygg i senga, for øvrig. Jeg føler meg ikke nødvendigvis ønsket som annet enn sengepartner. Men jeg føler meg faktisk tryggere med en fyr etter jeg har hatt sex med ham. Det føles enklere å være seg selv. Men mitt forhold til mannen blir det ikke nødvendigvis noe mer av med mindre sexen er veldig god. Anonymkode: 06ff1...c21
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #26 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er nok dessverre en sammenheng der. Å pule på første date er vel ikke oppskriften på en trygg tilknytning. Forkastelig å gi spalteplass til psykologer og sexologer som underkjenner sammenhengen mellom sex og tilknytning etter min mening og i stedet drar inn likestilling Anonymkode: 551ee...f3c Gjelder vel menn også? At menn som er ukritiske og lette på tråden sliter litt med psyken/tilknytningsevnen? Det er nå i hvert fall min erfaring. Likt for menn og kvinner, det der. Anonymkode: 06e5c...950 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #27 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Gjelder vel menn også? At menn som er ukritiske og lette på tråden sliter litt med psyken/tilknytningsevnen? Det er nå i hvert fall min erfaring. Likt for menn og kvinner, det der. Anonymkode: 06e5c...950 Er dette liksom et faktum nå da? Selv om jeg gjerne har sex på første date har jeg ikke bikket tredve partnere. Folk her inne skriver at de er har hatt 100-150 partnere, så jeg ser ikke på det som særlig høyt. Jeg ser heller ikke på at jeg har høy sexlyst og kan ha sex med noen jeg er tiltrukket av som et utslag av noe psykt. Man kan ikke bruke dette som eventuelt forklarende faktor på et individuelt liv. Anonymkode: 06ff1...c21
Gjest Paramount Skrevet 26. januar 2023 #28 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Finnes det flere av dere som ønsker å vente med sex til dere kjenner personen bedre? Har så og si kun vært borti de som vil ha sex med en gang, så lever i håpet om å møte en som ønsker å bli kjent med meg som person, og ikke underlivet mitt😅 Anonymkode: 4fc86...d02 Alle menn ønsker å ligge med deg med en gang. Det finnes ingen unntak av betydning i denne sammenhengen. Men poenget er at det er du selv som bestemmer om det blir slik eller ikke. De som virkelig vil ligge med deg, venter så lenge du vil. Dette burde aldri være et problem, heller en mulighet til å skille ut de som ikke egner seg for deg. Til dere som vil prøve ut underlivet så tidlig som mulig: det er hodet til kvinnen som styrer underlivet hennes. Jeg ville satset på hodet framfor underlivet. Det er kvinnens hode som må utforskes og tilfredsstilles først og fremst, skal hun gi deg noen stor glede. Å prioritere underlivet er pur hedonisme, i tillegg til egoisme.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #29 Skrevet 26. januar 2023 Paramount skrev (6 minutter siden): Alle menn ønsker å ligge med deg med en gang. Det finnes ingen unntak av betydning i denne sammenhengen. Men Hvorfor er generaliseringen av deres eget kjønn å foretrekke for menn? Kvinner forsøker å komme seg ut av generalisering, dere inn. Hvorfor? Hvorfor skal dere ha et bilde som gjelder for alle av et kjønn? Anonymkode: 06ff1...c21 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #30 Skrevet 26. januar 2023 ESFP skrev (55 minutter siden): Menn ønsker og knytter seg mest til kvinner gjennom sex og nærhet. Kvinner ønsker og knytter seg til en mann gjennom trygghet og følelsen av å bli sett. Hvem får sine behov oppfylt først? En moden mann vet dette, og vet at sexen blir bedre dess bedre den følelsesmessige tilknytningen er. En moden mann vet også at kvinnen sine behov for trygghet og føle seg sett er like vikitg som sine egne behov for nærhet og sex, og klarer derfor å vente til tryggheten er på plass. Det er jo veldig "korrekt" det du skriver. Jeg er en venter, men tenker etterhvert på at det like gjerne er en skade, eller umodenhet hos meg. Jeg har vært i et langvarig forhold med mye håp og venting, og jeg har ventet lenge på noen som ikke gikk. Jeg begynner å se at det er et mønster der, når jeg har datet i tre-fire måneder, uten at det eskalerer i noen retning. Jeg har rett og slett ikke evnen til å sette meg selv først, og avslutte det som er uhensiktsmessig. Infp-a Anonymkode: 23a0f...a5e
Gjest Paramount Skrevet 26. januar 2023 #31 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor er generaliseringen av deres eget kjønn å foretrekke for menn? Kvinner forsøker å komme seg ut av generalisering, dere inn. Hvorfor? Hvorfor skal dere ha et bilde som gjelder for alle av et kjønn? Anonymkode: 06ff1...c21 Nå er det du som generaliserer om generalisering på bakgrunn av min ene uttalelse. Kanskje er det noen flere, har ikke lest tråden, bare HI. Men akkurat dette temaet egner seg spesielt til å forenkle ved generalisering. Dersom du har rett likevel så har jeg ikke annet svar enn at vi menn foretrekker raske og enkle løsninger. I hvert fall i en diskusjon som foregår i et åpent rom.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #32 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kvinner forsøker å komme seg ut av generalisering, dere inn. Hvorfor? Innlegget ditt er en parodi. Du svarer en enkeltpersons forsøk på å generalisere eget kjønn, med å generalisere kvinners ønske om det motsatte. Jeg ser daglig kvinner her inne, som skriver "vi kvinner", uten å få så mye motbør. Anonymkode: 23a0f...a5e 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #33 Skrevet 26. januar 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er generaliseringen av deres eget kjønn å foretrekke for menn? Kvinner forsøker å komme seg ut av generalisering, dere inn. Hvorfor? Hvorfor skal dere ha et bilde som gjelder for alle av et kjønn? Anonymkode: 06ff1...c21 Mennesker har en hang til generalisering. Mange kvinner generaliserer også over sitt eget kjønn, noe flere eksempler i denne tråden også viser. Anonymkode: 0ffbd...eb8
norw Skrevet 26. januar 2023 #34 Skrevet 26. januar 2023 Har ikke noe behov eller ønske om å vente, men haster ikke heller og jeg er ikke veldig på, hinter, klår osv. Greit å treffes noen ganger først, hvis hun ikke vil kaste seg ut i det. Hvis dama mener at man skal date i månedsvis først blir jeg mer betenkt, lurer på hva slags bagasje hun har osv. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #35 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette forstod jeg ikke. Tror ikke du finner mange psykologer som fokuserer på likestilling fremfor emosjonell tilknytning i sexuell sammenheng. Likestilling er relevant i denne sammenhengen kun i den grad den bidrar til å lage rettferdige normative forhold for menn og kvinner. Anonymkode: 0ffbd...eb8 Jeg tror noen forveksler skam med andre følelser, og det er vel denne skammen psykologene jeg tenker på vil til livs. Det er i og for seg greit. Man har ingen grunn til å skamme seg som kvinne for å ha sex… Skam er vel en slags frykt for å bli avvist eller tap av status? Ligger man med en kollega blir man mindre attraktiv for en annen kollega/partner. Så lenge ingen vet er det ikke problem. Men da er det vel egetæntlig angst for å bli oppdaget snarere enn skam som er følelsen. At man angrer/skammer seg på et ONS trenger ikke nødvendigvis være «skam» i form av samfunnets fordømmelse…. Det kan være en reell frykt for avvisning eller reduserte muligheter på sjekkemarkedet eller et ødelagt forhold. Ble gjerne litt komplisert… Anonymkode: 551ee...f3c
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #36 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser den. Jeg for min del bryr meg overhode ikke om hvor mange mine partnere har ligget med eller hvor mange jeg ender opp med å ligge med selv, så da er det en ikke-sak. Heldigvis har kvinnefrigjøringen gjort at de fleste ikke skammer seg over å akkumulere mange sexpartnere, hvis de ønsker det, på tross av enkelte høylytte menn og kvinner med reaksjonær seksualmoral. Anonymkode: 0ffbd...eb8 Ja, man har ulikt syn på sex kanskje. Så har man dette med smitte og risiko, for eksempel noen typer kreftrisiko som øker med antall partnere. Noen av oss frykter nok negativ reaksjon fra potensielle partnere, ja. Anonymkode: b7b96...973 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #37 Skrevet 26. januar 2023 Jeg og min kone ventet til ekteskapet, så ja vi finnes. 🙂 Anonymkode: 3ad78...410 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #38 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Innlegget ditt er en parodi. Du svarer en enkeltpersons forsøk på å generalisere eget kjønn, med å generalisere kvinners ønske om det motsatte. Jeg ser daglig kvinner her inne, som skriver "vi kvinner", uten å få så mye motbør. Anonymkode: 23a0f...a5e Ja, såvisst, det ser jeg. Men betyr det at jeg dreit meg ut at jeg ikke har et poeng? Anonymkode: 06ff1...c21 1
BobTheNoob Skrevet 26. januar 2023 #39 Skrevet 26. januar 2023 Tror det blir litt situasjons/tilfeldighetsstyrt. Det høres fint ut hvis den seksuelle tiltrekningen er der og det faller seg sånn. Ville nok ikke strittet i mot. Men utgangspunktet mitt er at jeg ikke er typen til å ha tilfeldig sex, så hadde ikke hatt noe i mot å vente til forholdet er mer relasjonsmessig og romantisk etablert. Kan ikke sette noe tall på akkurat når det måtte være. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #40 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Finnes det flere av dere som ønsker å vente med sex til dere kjenner personen bedre? Har så og si kun vært borti de som vil ha sex med en gang, så lever i håpet om å møte en som ønsker å bli kjent med meg som person, og ikke underlivet mitt😅 Anonymkode: 4fc86...d02 Det er da ingen motsetning? Jeg ønsker å bli kjent med begge😀 Har aldri ventet lenger enn til date 2 med å ha sex, og det skyldes faktisk ikke med at jeg er useriøs eller bare er ute etter sex. Det er fordi sex er en viktig del av forholdet, og tenningen må være der før man vet at det er verdt å gå videre. Anonymkode: fc633...288 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå