AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #21 Del Skrevet 27. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvem er alle andre? Anonymkode: 8d1c5...493 60 % blir visst gravide innen 3 måneder. I min vennegjeng har alle blitt det innen 6 måneder. Anonymkode: 0a1f8...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #22 Del Skrevet 27. januar 2023 Vi har prøvd i 6 måneder. Vi er i starten av 30-årene. Har skjønt at det kan ta litt tid, særlig når man planlegger det - det er vel fordi det er da man legger merke til at det faktisk tar litt tid. 90 og noe % blir gravid innen ett år. Det er ingen vits å stresse med det nå så tidlig. Særlig når du er så ung. Jeg velger å ikke stresse... Kroppen må være klar. Alle andre blir ikke gravide så kjapt - det bare kan virke sånn noen ganger. Jeg har en masse venninner som har vært åpne om sin prøveprosess, og det har tatt tid for dem også. Anonymkode: decc0...9d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente98Bfo Skrevet 27. januar 2023 Forfatter #23 Del Skrevet 27. januar 2023 Tusen takk for svar, alle sammen❤️ Det beroliger å høre fra dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #24 Del Skrevet 28. januar 2023 Jente98Bfo skrev (På 25.1.2023 den 21.06): Hei! Jeg er en jente på 24 år, som sluttet på p-piller i august (5mnd siden). Har prøvd siden det. Fikk regelmessig menstruasjon og klokkeklar syklus tilbake med én gang etter pilleslutt. Har også vært hos gynekolog, alt ser fint ut. Mannen min har ikke tatt spermanalyse enda, men tenker vi får bestille time. Er det vanskeligere å bli gravid med første barnet..? Blir fortvilet av at det skal ta så lang tid, har 3stk venninner rundt meg, og for den så satt den på 1-2. forsøk. Hvor mange forsøk brukte dere - OG hvilken dpo testet dere positivt/svakt positivt? Med vennlig hilsen frustrert 24åring!!! Det kan dessverre ta unødvendig lang tid. Det er utrolig mye tilfeldigheter som skal klaffe for at det skal gå. 5 måneder er ikke veldig lenge Hilsen frustrert 30 åring som har prøvd i 24 måneder Anonymkode: 6e270...f8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #25 Del Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvem er alle andre? Anonymkode: 8d1c5...493 Venner og familie.. Anonymkode: ff6bb...e2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haapefull Skrevet 28. januar 2023 #26 Del Skrevet 28. januar 2023 (endret) Jeg anbefaler eggløsningstester. Jeg hvertfall overrasket over at eggløsningen ikke var når jeg trodde i forhold til symptomer 😊 Til meg gikk det på 7.prøveperioden. Jeg har pcos da, men har regelmessig syklus og få cyster på eggstokken 😊Jeg er 7+6 nå, og den sterke følelsen av at det aldri kommer til å gå, sitter sterkt i minnet enda. Vi begynte med utvidet utredning rundt 4-5 prøveperiode, med sjekk av eggledere og spermprøve. Alt var helt fint, og det hjalp veldig i den psykiske prosessen ved å prøve. Så om du tenker en tidlig utredning vil hjelpe dere med å holde roen, så kjør på. Jeg synes ikke det er hysterisk 😊 Lykke til! ❤️ Endret 28. januar 2023 av Haapefull 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emily14 Skrevet 29. januar 2023 #27 Del Skrevet 29. januar 2023 Jeg er også 24 år gammel og har det samme tankene og følelsene som deg, TS. Jeg har akkurat vært hos privat gynekolog som skal hjelpe meg i gang ettersom at EL har vært vanskelig å finne etter SA i juli. Jeg tenker at hvis man ønsker å bruke penger på privat gynekolog så er det helt lov, uavhengig av hvor lenge man har prøvd. Ønsker deg masse lykke til 🥰Håper det klaffer for oss begge snart!! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 29. januar 2023 #28 Del Skrevet 29. januar 2023 Vi har prøvd ganske mye lengre enn dere, og jeg dro til lege etter fire måneder og privat gynekolog etter seks måneder. Jeg spurte om de syntes jeg var overivrig/hysterisk som ville undersøke før det var gått et år (som er den nasjonale anbefalingen). Begge sa at det aldri er galt å sjekke helsa, og om alt er som det skal med den. Nå er jeg over 30, og ønsker to - tre barn før jeg blir infertil, så jeg er kanskje litt mer stressa enn deg Men sjekk gjerne deg selv og samboer, selv om at det ennå er tidlig. Hvis det er noe "galt", kan dere fikse på det med én gang, i stedet for å vente sju måneder til for å få greie på det 😊 Hvis alt er i orden, trenger du ikke bekymre deg mer. Jeg vet forresten alt om hvor frustrerende det er når alle rundt deg får det til, mens det tar lang tid med en selv. Og enda mer frustrerende er det når folk sier at du er hysterisk og må roe ned, fordi "det er normalt at det tar tid". Ja, det er normalt, men det føles likevel ikke bra. Lykke til! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 29. januar 2023 #29 Del Skrevet 29. januar 2023 Sjekk det ut, og ta en sædprøve av mannen! Det tar ofte lang tid å bli gravid, helt uten at det er noe feil, men om det er noe feil er det veldig bra å vite på et tidlig tidspunkt, og hvis det ikke er noe feil får dere en trygghet i det også. Vi er 10 år eldre enn dere, og jeg skjønte egentlig at det var noe feil ganske fort - jeg følte meg fryktelig fruktbar og hadde fått høre at jeg hadde masse gode egg av gynekologer tidligere så var overrasket over at det ikke skjedde noe første halve året - vi brukte også eggløsningstester. Tok en privat utredning og mannen hadde svært lav sædkvalitet. Videre behandling har vi tatt via det offentlige fordi det er så veldig dyrt privat, men har dere råd til å avse 4-5000 kroner for en privat utredning kan det være verdt det da det går veldig mye fortere, og de kan henvise dere videre til det offentlige hvis dere ikke vil ta behandlingen (hvis det er nødvendig) hos dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #30 Del Skrevet 30. januar 2023 Jeg tenker at så lenge du klarer å forholde deg litt nøkternt til det, er ikke informasjon noe galt. F eks helt ok å sjekke sædkvalitet og om du faktisk har eggløsning 😊 Anonymkode: 77a35...960 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente98Bfo Skrevet 21. februar 2023 Forfatter #31 Del Skrevet 21. februar 2023 Hei igjen! Bare innom her med en liten oppdatering. Var på fertilitetssjekk i dag med partner, hvorpå det kom frem at hans sædkvalitet var dårlig. 4 millioner sædceller per ml - normal sædkvalitet er 40 millioner per ml. Vi ble presentert IVF som løsning, da det var liten sannsynlighet for å bli gravide på egenhånd. Han anslo 10% sjanse for å bli gravide selv innen 5(!) år, så nå starter en helt ny, skremmende og spennende prosess. Ville bare innom å si det, da jeg tydeligvis ikke var "fullstendig hysterisk" som noen her inne påsto. Legen sa faktisk at 6 mnd uten hell i vår alder var LENGE, og at det som oftest da var et problem. Gikk til Klinikk Hausken, som er ledende på området i hele landet. 1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandalorian Skrevet 21. februar 2023 #32 Del Skrevet 21. februar 2023 Jente98Bfo skrev (1 time siden): Hei igjen! Bare innom her med en liten oppdatering. Var på fertilitetssjekk i dag med partner, hvorpå det kom frem at hans sædkvalitet var dårlig. 4 millioner sædceller per ml - normal sædkvalitet er 40 millioner per ml. Vi ble presentert IVF som løsning, da det var liten sannsynlighet for å bli gravide på egenhånd. Han anslo 10% sjanse for å bli gravide selv innen 5(!) år, så nå starter en helt ny, skremmende og spennende prosess. Ville bare innom å si det, da jeg tydeligvis ikke var "fullstendig hysterisk" som noen her inne påsto. Legen sa faktisk at 6 mnd uten hell i vår alder var LENGE, og at det som oftest da var et problem. Gikk til Klinikk Hausken, som er ledende på området i hele landet. Bra dere sjekket og bra at dere får hjelp❤️🤗 Spennende!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #33 Del Skrevet 22. februar 2023 Jente98Bfo skrev (12 timer siden): Hei igjen! Bare innom her med en liten oppdatering. Var på fertilitetssjekk i dag med partner, hvorpå det kom frem at hans sædkvalitet var dårlig. 4 millioner sædceller per ml - normal sædkvalitet er 40 millioner per ml. Vi ble presentert IVF som løsning, da det var liten sannsynlighet for å bli gravide på egenhånd. Han anslo 10% sjanse for å bli gravide selv innen 5(!) år, så nå starter en helt ny, skremmende og spennende prosess. Ville bare innom å si det, da jeg tydeligvis ikke var "fullstendig hysterisk" som noen her inne påsto. Legen sa faktisk at 6 mnd uten hell i vår alder var LENGE, og at det som oftest da var et problem. Gikk til Klinikk Hausken, som er ledende på området i hele landet. er det mobiltelefonen som har skylda? Anonymkode: f5f99...73f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #34 Del Skrevet 22. februar 2023 Så bra du fulgte magefølelsen, det var jo helt rett! Jeg er en av de her inne som støttet at det er lurt å sjekke seg hvis man føler det har gått lang tid. Vi skal selv sjekke sæd nå etter 8 måneders forsøk. Mye bedre å vite enn å føle at man prøver i blinde. Anonymkode: 0a1f8...7f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 22. februar 2023 #35 Del Skrevet 22. februar 2023 Jente98Bfo skrev (På 21.2.2023 den 18.52): Hei igjen! Bare innom her med en liten oppdatering. Var på fertilitetssjekk i dag med partner, hvorpå det kom frem at hans sædkvalitet var dårlig. 4 millioner sædceller per ml - normal sædkvalitet er 40 millioner per ml. Vi ble presentert IVF som løsning, da det var liten sannsynlighet for å bli gravide på egenhånd. Han anslo 10% sjanse for å bli gravide selv innen 5(!) år, så nå starter en helt ny, skremmende og spennende prosess. Ville bare innom å si det, da jeg tydeligvis ikke var "fullstendig hysterisk" som noen her inne påsto. Legen sa faktisk at 6 mnd uten hell i vår alder var LENGE, og at det som oftest da var et problem. Gikk til Klinikk Hausken, som er ledende på området i hele landet. Så og si samme som oss da! Bra dere undersøkte det. Ikke noe grunn til å vente som jeg skrev litt ovenfor. For meg var det en lettelse å få en klarhet i hva det var, og da vet jeg også hva jrg kan forvente og ikke forvente i større grad 🙏 Masse, masse lykke til videre!! Vi er som sagt 10 år eldre, men det det er ganske lik situasjon. Håper vi begge får det til om ikke lenge ❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 22. februar 2023 #36 Del Skrevet 22. februar 2023 (endret) Kjenner jeg må legge til et innlegg om dette ned å være hysterisk. Du er ikke hysterisk, du kjente på kroppen at det var noe som ikke var riktig. Fremover kommer du nok til å bli møtt med x antall innlegg/utsagn om at "bare on du slapper av", "det kommer nok", "bla bla bla". Jeg har fått så mange råd om å slappe av at jeg er helt koko 🤯 Mannen min har enda lavere sædkvalit enn din, og det er så og si umulig for oss å bli gravid uten icsi. Allikevel er det veldig mange som mener at det vil gå bare jeg slapper av 🙄🙄 Nå svarer jeg veldig ærlig hvis noen kommer med utsagn om at jeg bare må slappe av. Spør du må du regne med svar! 😅 Håper det går så fort for dere at dette ikke blir et problem/frustrasjon 🙏🙏 Endret 22. februar 2023 av pop up bruker 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente98Bfo Skrevet 23. februar 2023 Forfatter #37 Del Skrevet 23. februar 2023 Tusen takk alle❤️❤️ Dere er fine!! Krysser fingrene for hele gjengen!!! Ref. spørsmål om mobiltelefon - nei. Fikk i svar at det i aller fleste tilfeller så er det genetisk, noe som har skjedd i mors mage. Feks. at hun har hatt mye østrogen. Sjelden det er miljøpåvirket, med mindre det er for eksempel rus eller en svææært dårlig og usinn livsstil (som kan legges om og resultere i en bedre sædprøve). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #38 Del Skrevet 23. februar 2023 pop up bruker skrev (5 timer siden): Kjenner jeg må legge til et innlegg om dette ned å være hysterisk. Du er ikke hysterisk, du kjente på kroppen at det var noe som ikke var riktig. Fremover kommer du nok til å bli møtt med x antall innlegg/utsagn om at "bare on du slapper av", "det kommer nok", "bla bla bla". Jeg har fått så mange råd om å slappe av at jeg er helt koko 🤯 Mannen min har enda lavere sædkvalit enn din, og det er så og si umulig for oss å bli gravid uten icsi. Allikevel er det veldig mange som mener at det vil gå bare jeg slapper av 🙄🙄 Nå svarer jeg veldig ærlig hvis noen kommer med utsagn om at jeg bare må slappe av. Spør du må du regne med svar! 😅 Håper det går så fort for dere at dette ikke blir et problem/frustrasjon 🙏🙏 Altså, folk gir råd på de rareste tingene. Hadde lav eggreserve, og fikk beskjed vi kunne ikke naturlig bli gravide, men folk sa likevel «bare slapp av, så blir man gravid». Anonymkode: 8d1c5...493 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #39 Del Skrevet 23. februar 2023 Ett vennepar av oss fikk beskjed om at de ikke kunne få barn. 11 år etter på kom det to barn på rappen, uten hjelp. Anonymkode: a1ed4...ae1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #40 Del Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 22.2.2023 den 6.53): er det mobiltelefonen som har skylda? Anonymkode: f5f99...73f Det er generelt sterkt synkende sædkvalitet i verden, dessverre. Mange årsaker, som eksponering for miljøgifter, livsstil, etc. Anonymkode: d5c6f...b90 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå