Gå til innhold

Butikk repesentater hva er det?

AnonymBruker
 Del

Anbefalte innlegg

Hva er repesentater sine oppgaver i butikk? 
har fått beskjed om å snakke med de, og jeg vet ikke grunn? 

Anonymkode: 96d4d...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt usikker, men tror det er en som er valgt ut til å snakke på vegne av butikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må snakke med representantene sånn at du skal vite hvor mange mye leie du skal ta neste måned.

(Du gir ingen kontekst, så jeg velger å anta at du er en kjøpesentereier.)

Anonymkode: ef162...53b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Catalina. skrev (1 time siden):

Litt usikker, men tror det er en som er valgt ut til å snakke på vegne av butikken. 

Jeg er bare ansatt, så hvorfor skal jeg snakke med de? Har hatt problemer med en tidligere butikk

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må snakke med representantene sånn at du skal vite hvor mange mye leie du skal ta neste måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har opplevd å måtte ha en møte med de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Siden jeg ikke er butikkeier men butikkmedarbeider, jeg er bare ansatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da lurer jeg på hva makten til de er? Hvorfor skal de snakke med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Da lurer jeg på hva makten til de er? Hvorfor skal de snakke med meg

Hvorfor skal du snakke med de, hva er konteksten her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (31 minutter siden):

Jeg vet ikke? Fikk bare beskjed om at repesentanter fra REMA ønsker å snakke med deg. Kan du komme innom jobb for å føre en samtale med de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (37 minutter siden):

Var sjefen min som skrev det. Hvorfor skal jeg som bare medarbeider ha en samtale med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke? Fikk bare beskjed om at repesentanter fra REMA ønsker å snakke med deg. Kan du komme innom jobb for å føre en samtale med de? 

Åja, du jobber i en større kjede - da er det sikkert bare en daglig leder eller en butikksjef lokalt i butikken der du jobber. Du er da ansatt i Rema-konsernet (eller Reitan eller hvem pokker det er som eier Rema) og de har representanter for hovekontoret. Det er vel en type medarbeidersamtale du skal ha da...Du får bare vente å se 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (20 minutter siden):

Åja, du jobber i en større kjede - da er det sikkert bare en daglig leder eller en butikksjef lokalt i butikken der du jobber. Du er da ansatt i Rema-konsernet (eller Reitan eller hvem pokker det er som eier Rema) og de har representanter for hovekontoret. Det er vel en type medarbeidersamtale du skal ha da...Du får bare vente å se 🙂

Jeg tror ikke det er medarbeidersamtale da det bare er meg? Forstår ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke det er medarbeidersamtale da det bare er meg? Forstår ikke 

Nei, men da finner du det ut når du kommer til samtalen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mezzosoprena skrev (21 minutter siden):

Nei, men da finner du det ut når du kommer til samtalen da...

Jeg vil ikke tilfelle det er noe ille, ganske mye drama på jobben om dagen, har snakket litt om sjefen men vet ikke om det er noe om det. Har så si aldri vakter der heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde be sjefen din om informasjon om hva møtet gjelder, slik at du kan forberede deg. Jeg synes det er en uting at sånt blir hengende i løse luften, det skaper ikke noe trygt og godt arbeidsmiljø.

Du kan si til sjefen din at du ikke synes det er riktig at du ikke får informasjon om hva møtet gjelder. Klart at det er dumt at arbeidsgiver kommer forberedt mens du ikke har peiling. Vil nok tro at det er arbeidssituasjonen og det dramaet du beskriver som er årsaken, så der kan du tenke på hva du skal si og hvordan du skal legge frem din side av saken.

Anonymkode: bbeff...9f7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok HR angående det dramaet da.

Anonymkode: 1e94d...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er nok HR angående det dramaet da.

Anonymkode: 1e94d...b7a

Men dette er ikke noe tydelig drama på meg, det er mest gjeldene de andre ansatte. 

jeg er der så si aldri, så kan ikke forstå det er noe med det, kan jeg ha gjort en kassefeil de skal gjøre noe med? Har pleid å gi ekstra rabatt på kjøttvarer jeg VET blir svinn i butikken og bedre å selge det for 200kr enn 400kr når jeg vet det blir bare svinn for butikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du burde be sjefen din om informasjon om hva møtet gjelder, slik at du kan forberede deg. Jeg synes det er en uting at sånt blir hengende i løse luften, det skaper ikke noe trygt og godt arbeidsmiljø.

Du kan si til sjefen din at du ikke synes det er riktig at du ikke får informasjon om hva møtet gjelder. Klart at det er dumt at arbeidsgiver kommer forberedt mens du ikke har peiling. Vil nok tro at det er arbeidssituasjonen og det dramaet du beskriver som er årsaken, så der kan du tenke på hva du skal si og hvordan du skal legge frem din side av saken.

Ja men virker det ikke rart å reagere slik mot sjefen? 😳 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja men virker det ikke rart å reagere slik mot sjefen? 😳 

Nei, det er ikke rart at du ønsker å være forberedt til et møte du er kalt inn til. Du spør selvsagt på en høflig måte.

Det med å gi rabatter er noe du burde ha klarert med sjefen din, det høres rart ut at du tar slike avgjørelser på egenhånd. Du vet best hva som kan være årsaker, du har allerede nevnt to mulige grunner nå.

Men send en melding (eller ring) til sjefen din, og si at du gjerne vil være forberedt til møtet og at du derfor ønsker å vite hva de skal ta opp med deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg vil ikke tilfelle det er noe ille, ganske mye drama på jobben om dagen, har snakket litt om sjefen men vet ikke om det er noe om det. Har så si aldri vakter der heller

Men du kan jo ikke la være bare for du "ikke vil"...

Endret av Mezzosoprena
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

• Opprett ny...