Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2005 #41 Skrevet 20. desember 2005 Men man må jo ha barn for å forstå det, og jeg regner med at de fleste som sier man bør heller gjøre si og så, ikke har barn. ← Huff den der er så latterlig at det blir for dumt. Jeg regner med at dersom du f.eks. liker håndball, så hadde du ikke hatt noen problemer med å forklare ungen(e) at nei i dag blir det ikke barnetv, men nå skal mamma se håndball i stedet.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2005 #42 Skrevet 20. desember 2005 Huff nå er jeg lei av at folk uten barn svarer i barn og familie forumet. Man forstår ikke hvordan ting egentlig skal være dersom man ikke har barn, så jeg synes det er frekt av barnløse å komme inn hit og ødelegge for oss.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2005 #43 Skrevet 20. desember 2005 Tv 2 sender 48 av 64 kamper, resten srender NRK. Det står vel ikke noe sted at det bare gjelder en kamp. ← Fantastisk. Endelig sender NRK noe som er verdt å se på. Forøvrig så tviler jeg for at ungene savner barnetv en dag DERSOM ikke du gjør noe poeng av å virkelig gni det inn - noe jeg mistenker at flere fanatikere her kommer til å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2005 #44 Skrevet 20. desember 2005 Rett og slett tåpelig kommentar, og jeg regner med at du IKKE har barn. For har du det, er jeg sjokkert over at du kan skrive noe slikt. HALLOOOOOO!!!!!! barne-tv varer i ca 25 minutter, er det virkelig å bruke tv som barnevakt? ← Er 25 minutter mye? Hvorfor kan ikke de voksne gjøre noe annet, enn å sitte og glane på fotball? Eller er det sunnere for voksne å se på tv, enn det er for barn? barne-tv varer i 25 min, og en fotballkamp varer i 2*45 min + 15 minutter pause. Så barnet ser på tv i 25 min, men de voksne ser på tv i nesten to timer. Er det virkelig bedre? Barna skal alltid vike for at de voksne skal få se fotball, skiskyting, langrenn, håndball og alt mulig annet de sender i stedet for barne-tv. Men tro det eller ei, så er det faktisk noen barn som bare ser på tv når det er barne-tv, og da er det ikke like lett å finne en annen tegnefilm. For har man barn, vet man at de vil ha sine faste rutiner. Og da sette på en annen tegnefilm, slår veldig sjeldent an. Men man må jo ha barn for å forstå det, og jeg regner med at de fleste som sier man bør heller gjøre si og så, ikke har barn. ← Gud bedre tid altså. Jeg trodde faktisk du var voksen, men nå blir jeg mer og mer overbevist om at du er ca 14. Ja selvfølgelig blir tv'n brukt som barnevakt. Unger ser alt for mye på tv som det er og det er altfor lett å bare plassere ungene foran tv'n når man vil slappe av eller gjøre noe i huset. Det ser jeg helt klart i mitt eget hus og. Men jeg vet også at dersom jeg ikke sier fra at nå er det barne tv, så glemmer ungene av hele greia fordi de som oftest er opptatt med lek, lekser eller hva det nå måtte være, men jeg regner med at du kommer til å stå klar den aktuelle dagen(e) for å gni det skikkelig inn overfor ungene dine at "nei i dag blir det ikke barnetv fordi noen slemme voksne sender fotball i stedet". Hvorfor ikke benytte anledningen til å lette på ræva og faktisk planlegge ett eller annet sammen med ungene i stedet? En tur, svømming..eller hva det nå måtte være dere liker å gjøre? Men nei, selvfølgelig kommer du ikke til å gjøre det. Du kommer til å sitte her, og andre steder vil jeg tro, og kverulere og kjefte og smelle fordi det tydeligvis er det eneste du er i stand til å gjøre.
Gjest Gamle Alex Skrevet 20. desember 2005 #45 Skrevet 20. desember 2005 Fantastisk. Endelig sender NRK noe som er verdt å se på. Forøvrig så tviler jeg for at ungene savner barnetv en dag DERSOM ikke du gjør noe poeng av å virkelig gni det inn - noe jeg mistenker at flere fanatikere her kommer til å gjøre. ← Ja - jeg pleier og sitte å si nanananananannnnnnnnannnnnna, edda bædda du får ikke se barne tv , men vi får se fotball. Vi er heldige og du er dum Skal jeg gidde
Gjest Gamle Alex Skrevet 20. desember 2005 #46 Skrevet 20. desember 2005 Gud bedre tid altså. Jeg trodde faktisk du var voksen, men nå blir jeg mer og mer overbevist om at du er ca 14. Ja selvfølgelig blir tv'n brukt som barnevakt. Unger ser alt for mye på tv som det er og det er altfor lett å bare plassere ungene foran tv'n når man vil slappe av eller gjøre noe i huset. Det ser jeg helt klart i mitt eget hus og. Men jeg vet også at dersom jeg ikke sier fra at nå er det barne tv, så glemmer ungene av hele greia fordi de som oftest er opptatt med lek, lekser eller hva det nå måtte være, men jeg regner med at du kommer til å stå klar den aktuelle dagen(e) for å gni det skikkelig inn overfor ungene dine at "nei i dag blir det ikke barnetv fordi noen slemme voksne sender fotball i stedet". Hvorfor ikke benytte anledningen til å lette på ræva og faktisk planlegge ett eller annet sammen med ungene i stedet? En tur, svømming..eller hva det nå måtte være dere liker å gjøre? Men nei, selvfølgelig kommer du ikke til å gjøre det. Du kommer til å sitte her, og andre steder vil jeg tro, og kverulere og kjefte og smelle fordi det tydeligvis er det eneste du er i stand til å gjøre. ← Sorry, men debatten gikk IKKE på om barn ser for mye tv ei om vi voksene bruker tv'en som barnevakt og har du tenkt på at alle barn er ikke som dine Min har siden hun vært tre kunnet klokken og selv fulgte med på kjøkkenklokken når det er seks, først da har hun fått lov til å skru på.
Gjest Primula Skrevet 20. desember 2005 #47 Skrevet 20. desember 2005 Når begynte barne- tv å vare 25 min( Piper) eller en halvtime (gamle alex) Er det bare fra 18.00 til 18.40 det er barne-tv? Nei, det er det ikke. Det sendes masse barne- tv på ettermiddagstid og om sommeren er det i tillegg to timer med sommermorgen på NRK, tre timer på TV2. Det er mer enn nok barne- tv å se på. Jeg tror ingen barn har vondt av at det er fotball i stedetfor barne- tv en gang i blant. Dessuten er jeg fremdeles sikker på at de kommer til å sende barne- tv før fotballkampen. Det har de gjort de siste årene, når det har vært noen spesielt. Og ja, jeg har barn så jeg selv barne- tv. Under OL i Salt Lake city, la jeg merke til at sportsendingen ble avbrutt på NRK1 og flyttet til NRK2 nettopp fordi man skulle sende barne-tv. Kan tenke meg at det var mange voksne som ikke fikk inn NRK2 og som ble ganske irritert da. Jeg synes dette må gå begge veier.
Litt Lost Skrevet 20. desember 2005 #48 Skrevet 20. desember 2005 (endret) Benytte anledningen, lette på ræva og planlegge noe sammen med ungene. Jepp, dette skjer nok, titt og ofte hos oss. Mitt barn ser ikke barne-tv hver dag (nå er hun f.eks med pappan og kjøper juletre), og hun takler det godt. Men hun liker også den halvtimen i helgene eller de 40 minuttene i hverdagen da tv'en gir henne noe som hun liker. I helgene står som regel barne-tv også på om morgenen. Men det betyr ikke at hun sitter og ser på det i de 3 timene tv2 har sin sending. Hun ser kanskje samlet sett på det en halvtime om morgenen, da hun heller foretrekker lek og aktiviteter enn å sitte foran skjermen og se på dårlige tegneserier. I dette tilfelle, når det er snakk om VM. Det er voksnes behov som prioriteres og barn skyves helt ut på sidelinjen. Det er det som er diskusjonen her. Man har ikke valget lenger. Sportens høysesong er det ingen her i familien som har respekt for. Ja, vi liker sport som underholdning, men ikke dagen lang 7 dager i uken. Endret 20. desember 2005 av Litt Lost
Gjest Gamle Alex Skrevet 21. desember 2005 #49 Skrevet 21. desember 2005 Skjønner ikke poenget mange bruker her at - Løft ræva, slutt og brukt tv som brnevakt, barnetv varer faktisk i 40 min -ikke 30 min ( en dag varer det faktisk i 30 min, det er lørdag eller søndag hvis vi virkelig skal være vanskelige) Barna min knekker ikke sammen hvis de ikke får se barnetv for jeg tar de med på skogstur.... FOR ENTE GANG DET ER IKKE DET SOM ER POENGET!!!!!
Gjest Gjest_mor_* Skrevet 21. desember 2005 #50 Skrevet 21. desember 2005 Jeg bare lurer på hvordan debatten hadde vært hvis det hadde blitt bestemt at de ikke skulle sende en eneste kamp pga. barne-tv! Kampen er avlyst for barna må se barne-tv!
Gjest gjest1 Skrevet 21. desember 2005 #51 Skrevet 21. desember 2005 Å prioritere sport fremfor barneTV har de gjort så lenge jeg kan huske. Mine barn var små for 10-24 år siden, og det var sånn da også. Jeg fatter ikke at sport er så viktig at alt annet må vike jeg
Gjest Primula Skrevet 21. desember 2005 #52 Skrevet 21. desember 2005 Jeg fatter ikke at barne-tv er så viktig at alt annet må vike..
Gjest gjest1 Skrevet 21. desember 2005 #53 Skrevet 21. desember 2005 Når TV2 sendte håndball-em eller hva det var nå for litt siden, da måtte alt vike. Det var håndball fra kl 19 til langt på kveld, for i tillegg til selve kampen så skal de jo diskutere og analysere og sportsekstra, em-studio etc etc i tillegg til at nyhetene er 50% sport. da måtte "mine" programmer vike, og det irriterte meg grenseløst. Jeg synes at all den sporten kan sendes på "ekstra-kanalene" nrk2 og tv2 zebra, så kan de vanlige kanalene være som de pleier for alle oss som ikke liker sport.
Gjest lilletroll Skrevet 22. desember 2005 #54 Skrevet 22. desember 2005 Hvorfor må barna leve med dette? Er det viktigere at de voksne får se kampen? Beklager, men fotball går fremfor alt, og jeg syns faktisk man bør ta mere hensyn til de små enn de store. Finne på andre ting kan man gjøre ellers, men det er faktisk en god del barn som gleder seg til barne-tv hver eneste dag. ← ENIG!!
Gjest lilletroll Skrevet 22. desember 2005 #55 Skrevet 22. desember 2005 Er barn så avhengige av TV at de MÅÅÅ se barne-TV hver dag? Eller er det foreldrene som går glipp av ei puste-pause? Da jeg var liten var det kun NRK som var alternativet........... idag er det jo flust med TV-kanaler å velge mellom! Skal forresten se den faren (flertall av fedre som ser på fotball) som lar ungen se barne-TV på to'ern hvis det er fotballkamp på TV ← For mitt vedkommende har det INGENTING med puste-pause å gjøre, for barne tv ser jeg jo SAMMEN med snuppa! Dessuten er hele poenget her : Hvorfor er det viktigere at de voksne får se fotball enn at barna får se barne tv?
Gjest lilletroll Skrevet 22. desember 2005 #57 Skrevet 22. desember 2005 Hvorfor er det greit at fotball blir satt foran den halvtimen som er prioritert barn, det er spørsmålet ← Nemlig!!
Gjest lilletroll Skrevet 22. desember 2005 #58 Skrevet 22. desember 2005 Huff den der er så latterlig at det blir for dumt. Jeg regner med at dersom du f.eks. liker håndball, så hadde du ikke hatt noen problemer med å forklare ungen(e) at nei i dag blir det ikke barnetv, men nå skal mamma se håndball i stedet. ← Jeg elsker å se håndball og skiskyting, men ikke èn gang har barnetv blitt ofret pga at jeg skal se det!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå