Gå til innhold

Dropper Barne- TV

Fremhevede innlegg

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Er barn så avhengige av TV at de MÅÅÅ se barne-TV hver dag?

Eller er det foreldrene som går glipp av ei puste-pause?

Da jeg var liten var det kun NRK som var alternativet........... idag er det jo flust med TV-kanaler å velge mellom!

Skal forresten se den faren (flertall av fedre som ser på fotball) som lar ungen se barne-TV på to'ern hvis det er fotballkamp på TV  :sjenert:

Denne har jeg ventet på.

Hvis du tror at barnetv på 30 min ( 40 min) gir foreldere en kjempe pusate pause tar du feil.

Men kanskje jeg rekker og rydde på kjøkkenet.

Men det er ikke det som er poenget

Det har blitt poengtert opp til flere ganger i tråden

Videoannonse
Annonse
Gjest Varg-Menja
Skrevet
Sånn var det da jeg var liten også, og jeg syntes det var kjempedumt, for vi hadde kun NRK. Derfor er jeg mot dette, i solidaritet med barna som synes det samme som det jeg gjorde for 25 år siden.

Veldig enig i dette. Synes det var kjempedumt da jeg var liten også, syntes at de i det minste kunne flyttet programmet, fremfor å droppe det helt. Og jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor fotball skal være så hellig...

Skrevet

Litt på siden av diskusjonen: Husker da jeg var liten. Om sommeren var barne-tv 18.30 i stedet for 18.00. Helt perfekt. Jeg kunne leke litt lenger og samtidig få se barne-tv. Skulle ønske det fremdeles var slik. Denne sommeren var det behov for barne-tv med så lite finvær. Men i fine sommerdager skippes gjerne barne-tv til fordel for uteaktiviteter i varmen.

Tilbake til diskusjonen: Er også av den oppfatning av at sport prioriteres foran andre programmer, noe jeg mener er tåpelig. Voksne kan se en time eller mer med sport i den vanlige sesongen, hvilket er mer enn antall timer barne-tv. I høysesonger for sport (ol, vm, em, cup i alle retninger o.l.) kan man se på sportsendinger i flere timer om gangen. Og hva er så viktig med disse kampene? Norge når jo ikke opp uansett.

Mange fedre er veldig gode fedre og ser ikke på sport fremfor å være tilstede for sitt barn. I dette tilfelle er det snakk om tvungen sport på tv fremfor barne-tv.

Skrevet

Skjønner ikke helt at dette er en stor sak. Jeg tipper at NRK kommer til å sende barne-tv før fotballkampen.

NRK har sikkert betalt masse for å få rettighetene til disse kampene, og de har sikkert langt flere seere på VM- fotballkamp enn på barne- tv.

Skrevet
Veldig enig i dette. Synes det var kjempedumt da jeg var liten også, syntes at de i det minste kunne flyttet programmet, fremfor å droppe det helt. Og jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor fotball skal være så hellig...

Penger, penger og litt mer penger

Skrevet
Skal forresten se den faren (flertall av fedre som ser på fotball) som lar ungen se barne-TV på to'ern hvis det er fotballkamp på TV  :sjenert:

det finnes de som har 2 tv´er hjemme - eller flere

Skrevet
Skjønner ikke helt at dette er en stor sak. Jeg tipper at NRK kommer til å sende barne-tv før fotballkampen.

NRK har sikkert betalt masse for å få rettighetene til disse kampene, og de har sikkert langt flere seere på VM- fotballkamp enn på barne- tv.

De sender som regel ikke barne-tv tidligere, for det er ikke viktig nok. Det er jo tross alt bare små barn som ser på det, og de er tydeligvis ikke så viktige. Fotball er og blir mye viktigere, for ja, det er penger som gjelder.

Kanskje de kunne sendt fotballkampen på NRK2 i stedet, men da er de vel redd for at noen ikke får inn den kanalen. Derfor bryr vi oss katten om de små, for fotball må¨komme fremfor alt annet.

Beklager, men det går over stokk og stein, når alt skla dreie seg om penger.

Skrevet

Er det ikke mange nå til dags som klager på at unger ser altfor mye TV? Dersom det er sommer er det vel ikke noe savn....

De fleste har vel DVD filmer de kan sette på dersom det er fullstendig krise... de fleste "TV slaver" har jo det....og mange har sikkert flere DVD spillere....

Skrevet

Jeg synes ikke det gjør noe. Barn sitter alt for mye foran tv'n som det er. Hvorfor ikke bruke den tiden til å finne på noe sammen? Dersom dette er umulig så finnes det da drøssevis av kanaler som sender tegnefilmer eller "barne tv"

Skrevet
Denne har jeg ventet på.

Hvis du tror at barnetv på 30 min ( 40 min) gir foreldere en kjempe pusate pause tar du feil.

Men kanskje jeg rekker og rydde på kjøkkenet.

Men det er ikke det som er poenget

Det har blitt poengtert opp til flere ganger i tråden

Hva med å faktisk finne på noe sammen med barna i stedet for å bruke tv'n som barnevakt? Rydde på kjøkkenet kan du fint gjøre etter at poden har lagt seg.

Skrevet

Det samme argumentet kunne man vel brukt for å ikke sende kamper som kræsjer med barnetv. :ler:

Det går altfor lite fotball på tv! En 6-7 timer fotball pr dag hadde vært passe. Så kunne reprisekanalen NRK ha sendt noe nytt for en gangs skyld. ;)

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Hva med å faktisk finne på noe sammen med barna i stedet for å bruke tv'n som barnevakt? Rydde på kjøkkenet kan du fint gjøre etter at poden har lagt seg.

vet du hva

og si at man bruker tv'en som barnevakt for man lar ungene se BARNE TV faller for sin egen urimlighet.

Skrevet (endret)

Rett og slett tåpelig kommentar, og jeg regner med at du IKKE har barn. For har du det, er jeg sjokkert over at du kan skrive noe slikt.

HALLOOOOOO!!!!!! barne-tv varer i ca 25 minutter, er det virkelig å bruke tv som barnevakt?

Endret av Piper
Skrevet
Jeg synes ikke det gjør noe. Barn sitter alt for mye foran tv'n som det er. Hvorfor ikke bruke den tiden til å finne på noe sammen? Dersom dette er umulig så finnes det da drøssevis av kanaler som sender tegnefilmer eller "barne tv"

Er 25 minutter mye? Hvorfor kan ikke de voksne gjøre noe annet, enn å sitte og glane på fotball? Eller er det sunnere for voksne å se på tv, enn det er for barn?

barne-tv varer i 25 min, og en fotballkamp varer i 2*45 min + 15 minutter pause. Så barnet ser på tv i 25 min, men de voksne ser på tv i nesten to timer. Er det virkelig bedre?

Barna skal alltid vike for at de voksne skal få se fotball, skiskyting, langrenn, håndball og alt mulig annet de sender i stedet for barne-tv. Men tro det eller ei, så er det faktisk noen barn som bare ser på tv når det er barne-tv, og da er det ikke like lett å finne en annen tegnefilm. For har man barn, vet man at de vil ha sine faste rutiner. Og da sette på en annen tegnefilm, slår veldig sjeldent an.

Men man må jo ha barn for å forstå det, og jeg regner med at de fleste som sier man bør heller gjøre si og så, ikke har barn.

Skrevet

Tror ikke det blir så ille jeg at det ikke er barne-tv en dag!

Det er bare å forklare ungene at i dag er det ikke barne-tv og vips så er det problemet løst! Og hvis ingen ser på fotball så er det bare å sette på en dvd som man vet ungene liker hvis man ikke for en gang skyld kanskje skulle finne på noe annet! Ingenting å lage så stort nummer av! Kanskje man kunne vaske opp sammen med masse skum!!! :)

Selv synes jeg fotball er noe av det kjedeligste de kan sende på tv!!

Skrevet

Har selv barn som ser barne-tv, men vi skal nok klare å innrette oss. Ser ikke dette som et problem i det hele tatt. Og nå har dere et halvt år til å forberede ungene deres på at det blir EN dag uten barne-tv, går så fint så...............

Skrevet
For har man barn, vet man at de vil ha sine faste rutiner

Jeg har faktisk barn og jeg er av den oppfatning at barna må også lære seg at rutiner noen ganger må brytes!

Hvis men prater med barna og ikke til barna så forstår de lettere.

:)

Skrevet

Alle barn klarer seg uten tv.

Og alle voksne klarer seg uten fotball direkte.

Min grunn til at jeg er imot, er at fotball ALLTID prioriteres, og det irriterer meg. Særlig fordi det virker som at barnas programmer er lettest å ofre, selv når man har to kanaler det ble skytt fælt av da de kom.

Skrevet

Jeg synes det er ytterts merkelig at kanalene sender fotball til enhver tid. Som om alle i Norge ser på det....not! Fotball er for svært mange totalt uinteressant og vi ønsker det ikke spredt rundt på de ulike kanalene...

Kan de ikke sende all sport/fotball på kun 1 kanal, det ville ha gjort det lettere for oss alle.

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Jeg har faktisk barn og jeg er av den oppfatning at barna må også lære seg at rutiner noen ganger må brytes!

Hvis men prater med barna og ikke til barna så forstår de lettere.

:)

Kjære gjest

Jeg klarer også fint å snakke med barnet mitt og det er klart hun klarer seg helt fint uten barne tv et del ganger under VM. Det er ikke det som er poenget.

Hvorfor er det greit at fotball blir satt foran den halvtimen som er prioritert barn, det er spørsmålet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...