Gå til innhold

Dropper Barne- TV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjelder vel bare for en dag foreløpig iallefall... og vet du, det synes jeg barna bare må leve med... fin anledning til å finne på noe morsomt med ungene....

Skrevet

Ærlig talt!

Et barn sitter ikke og gråter foran TV'n fordi det ikke er barne-TV en dag........... uten at noen har sagt det til dem......... Det går faktisk an å forklare ting for et barn.

Det er faktisk foreldrene/andre som forårsaker de tårene............ikke TV-kanalene.

Og som det sies her - foreldrene er forhåndsinformert om dette. FInn på noe annet med barna den dagen da vel........ Er jo ikke værre enn det?

Eller kanskje noen skal se fotball?? :sjenert:

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Tv 2 sender 48 av 64 kamper, resten srender NRK. Det står vel ikke noe sted at det bare gjelder en kamp.

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Ærlig talt!

Et barn sitter ikke og gråter foran TV'n fordi det ikke er barne-TV en dag........... uten at noen har sagt det til dem.........  Det går faktisk an å forklare ting for et barn.

Det er faktisk foreldrene/andre som forårsaker de tårene............ikke TV-kanalene.

Og som det sies her - foreldrene er forhåndsinformert om dette.  FInn på noe annet med barna den dagen da vel........  Er jo ikke værre enn det?

Eller kanskje noen skal se fotball??  :sjenert:

man skaulle jo tro det noen ganger.

Husker i fjor , tror det var under hånball EM og Olsenbanden julekalender ble flyttet på eller tatt ut.

Det var jo skriking og hyling fra illsinte foreldre.

Burde kanskje ha skrevet gråtende foreldere, for det er jo de sdom klager mest

Skrevet

Dersom det blir annenhver dag i 14 dager så er jeg enig at det ikke er så morsomt... men det tviler jeg på at NRK gjør..

Skrevet

Ser ikke problemet. Det er midt på sommeren, må jo kunne gå ann å finne på noe annet koselig sammen!

Skrevet
Det gjelder vel bare for en dag foreløpig iallefall... og vet du, det synes jeg barna bare må leve med... fin anledning til å finne på noe morsomt med ungene....

Hvorfor må barna leve med dette? Er det viktigere at de voksne får se kampen?

Beklager, men fotball går fremfor alt, og jeg syns faktisk man bør ta mere hensyn til de små enn de store. Finne på andre ting kan man gjøre ellers, men det er faktisk en god del barn som gleder seg til barne-tv hver eneste dag.

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Ser ikke problemet. Det er midt på sommeren, må jo kunne gå ann å finne på noe annet koselig sammen!

Det er klart man kan det , men det kan jo man strengt tatt hver dag. Det er ikke det som er poenget.

Det er mange barn hvor \barne tv er et stort høydepunkt, jvorfor er det ok og sette en sportsbegivenhet foran det .

Skrevet

Klart man kan leve med at det ikke er barneTV - klart man kan finne på noe annet - det er vel egentlig ikke det som er saken - men det at fotball skal gå forran alt annet - og at alt annet MÅ vike for at vi skal ha "gleden" av å få fotball på TV.

Skrevet

jeg skjønner ikke hvorfor nrk ikke kunne sendt den fotballen på nrk2??? Eller har de allerede solgt sendetida til de kristne?

Skrevet (endret)

Sånn var det da jeg var liten også, og jeg syntes det var kjempedumt, for vi hadde kun NRK. Derfor er jeg mot dette, i solidaritet med barna som synes det samme som det jeg gjorde for 25 år siden.

og vet du, det synes jeg barna bare må leve med... fin anledning til å finne på noe morsomt med ungene....

Et barn sitter ikke og gråter foran TV'n fordi det ikke er barne-TV en dag........... uten at noen har sagt det til dem......... Det går faktisk an å forklare ting for et barn.

Det samme argumentet kunne man vel brukt for å ikke sende kamper som kræsjer med barnetv. :ler:

Endret av Melk
Skrevet

Jeg husker hvor urettferdig jeg synes det var da jeg var liten. Der hadde bestefar sittet å sett på fotballkampene hele lørdagen, og så ble "mitt" lille TV-program avlyst! Voksne mennesker burde vel kunne ta en pause på en halvtime eller hvor lenge Barne TV varer! Grrr, jeg synes det er ALT for mye sport på tv, og det holder ikke med kampene, det skal dikuteres opp og ned både foran og bak.

Skrevet

Barna kan fint leve med å ikke se Barne TV hver eneste dag selv om det blir hyl og skrik så finner man en løsning om man må, poenget er at fotball veldig ofte kommer før alt annet.

Hvorfor er fotball så mye viktigere enn Barne TV ?

Gjest anti-tv-slave
Skrevet

Det er jo ikke det at fotball er viktigere enn barnetv, men det er snakk om Verdens mesterskap i fotball.

Husker jo selv at jeg også ble sur når barnetv ble flytta/tatt bort når jeg var liten, men ærlig talt. En dag (kanskje et par til) i løpet av ett år. Det takler ett barn, og det burde ett voksent menneske klare også!!

Alle dere småbarnsforeldre har nå 6 mnd på å forberede dere og barna deres på dette. Kan jo hende noen av dere har ferie da, og kan gjøre noe artig akkurat kl.18.00, eller så går det an å invetsere i en barne-dvd/video og sette på den akkurat for denne ene dagen.

At dette i det hele tatt er ett tema syns jeg er veldig merkelig.. Det er et tv program, og vis det er såå utrolig viktig at barn for sett dette 365 dager i året, har tv blitt for viktig for folk..

Skrevet
Det er klart man kan det , men det kan jo man strengt tatt hver dag. Det er ikke det som er poenget.

Det er mange barn hvor \barne tv er et stort høydepunkt, jvorfor er det ok og sette en sportsbegivenhet foran det .

Sportsbegivenheter kommer foran alt annet som sendes.. Jeg er ikke spesielt glad i fotball, så for meg kan de gjerne kuttet ut hele VM! Jeg synes ikke at barnetv og heller ikke andre programmer, bør vike for sport i det hele tatt jeg, men slik er det og slik kommer det nok til å være.. Desverre!

Skrevet

Hvorfor kan de ikke sende barne tv på nrk2 istedenfor i denne perioden?

Skrevet

De pleier jo å gjøre det, og det kan godt hende at de har planer om det denne gangen også, men nå er det jo en gang slik at det er mange som ikke får inn NRK2

Skrevet

eller hvorfor ikke sende fotballen der ... og la barnetv være

Skrevet

Er barn så avhengige av TV at de MÅÅÅ se barne-TV hver dag?

Eller er det foreldrene som går glipp av ei puste-pause?

Da jeg var liten var det kun NRK som var alternativet........... idag er det jo flust med TV-kanaler å velge mellom!

Skal forresten se den faren (flertall av fedre som ser på fotball) som lar ungen se barne-TV på to'ern hvis det er fotballkamp på TV :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...