aksase Skrevet 24. januar 2023 #21 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei ikke perioder med mindre jobb, bare med mindre betalt, dessverre. ts Anonymkode: 6d7f1...25f Ja, det kan være tøft å drive for seg selv.... Hvis det alltid er behov for å jobbe lange dager, kanskje dere kan få til en ordning hvor han av og til kommer hjem litt tidligere og bidrar hjemme på ettermiddagen og heller tar et par arbeidstimer på kvelden når barna har lagt seg? 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #22 Skrevet 24. januar 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Han har ikke fleksibel arbeidstid på ettermiddagen og kvelden, da må han jobbe, han kan følelse litt om morgenen. ts Anonymkode: 6d7f1...25f Da bør han få seg en ordentlig jobb på dagtid som fungerer når man har små barn. Siden lønnen også av og til er lavere, høres det mer ut som det er selvrealisering, enn sikker og stabil inntekt med et fint familieliv... hadde aldri giddet å slite meg ut når han bidrar så lite. Anonymkode: 80385...048 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #23 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Han jobber som selvstendig næringsdrivende, så er litt opp og ned med penger. Anonymkode: 6d7f1...25f Så han VELGER å komme hjem sent? Anonymkode: 09d99...2ff 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #24 Skrevet 24. januar 2023 Mannen er urimelig her synes jeg. Han får jo også veldig lite tid med barna? Kun om morgningen og delvis litt legging? For min del er det åpenbart slik du foreslår, at han spiser litt på jobb i 15-tiden, er med barna når han kommer hjem for så å spise middag når de er lagt kl 19:30. Anonymkode: 9917a...058 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #25 Skrevet 24. januar 2023 ESFP skrev (43 minutter siden): Ungene kan vel være med å handle og lage mat... så blir det en familieaktivitet. Haha, nei på ingen måte. Vi holder de langt unna butikker, og ingen får gjort noen som helst ting med de to. Å passe de er en 100% jobb, derav mitt problem i hverdagene. ts Anonymkode: 6d7f1...25f 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #26 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Du gir ungene en brødskive pga så spiser dere sammen som en familie. Her virker det som begge drar lasset like mye. Borsett fra noen få timer før middag og etter middag. Da er det på tide å forandre på rutiner. Begyn med å flytte middagen til kveldsmat. Anonymkode: e29cf...e2b Å flytte middagen til kveldsmat hjelper meg jo ikke, jeg må fremdeles lage middagen alene. Det er for sent å begynne å lage middag sammen kl 18-18:30 når yngste legger seg 18:45. ts Anonymkode: 6d7f1...25f
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #27 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å flytte middagen til kveldsmat hjelper meg jo ikke, jeg må fremdeles lage middagen alene. Det er for sent å begynne å lage middag sammen kl 18-18:30 når yngste legger seg 18:45. ts Anonymkode: 6d7f1...25f Men da er det jo egentlig ingen løsning. Anonymkode: 7fa09...0a7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #28 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Og barna spise alene? Jeg syntes jo at det er viktig at i alle fall jeg spiser middag med barna for å gi de følelsen av at middag er et familiemåltid. Viktigere at barna har selskap til måltidet enn at han har det. ts Anonymkode: 6d7f1...25f Nei spise sammen hele gjengen Anonymkode: 57d12...e26
ESFP Skrevet 24. januar 2023 #29 Skrevet 24. januar 2023 Det virker ikke som du ønsker noen løsningsforslag her. Det er fullt forståelig at du er sliten og lei. Dere to er partnere og foreldre, og har et problem dere må løse sammen. Du er sliten og det kan virke som at han har all grunn til å være sliten også. Hvis begge går rundt og er sliten, så må dere finne en løsning SAMMEN. Det hjelper ikke for forholdet å finne ut hvem som er mest sliten og hvem som er mest urimelig.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #30 Skrevet 24. januar 2023 Den som ikke legger ungene matprepper kvelden før. Feks lag klar noe som kan gå rett i ovnen neste dag (lasagne, gratinert pasta, pai, sheperds pai, oppkuttede rotgrønnsaker og laks i folie, ovnsgrønnsaker, bakepoteter osvosv Er mye som fungerer å bare varme i ovn) eller suppe/gryterett som kan varmes opp neste dag. Lag dobbelt opp av alt som kan fryses mens dere er i gang. Det er littegrann ekstra arbeid der og da, men dere slipper å lage mat en annen gang. Det er også lov å spise ferdig fiskegrateng, vårruller, nuggets eller andre ting som lager seg selv i ovnen. Vi varmer gjerne pølser og burgere i ovnen også hvis vi lager mat alene med barna. Hvis mulig gi ungene skive på vei hjem og spis alle sammen til ungenes kvelds så må han hjelpe til med gris og styr under maten pluss får litt tid med dem. Ungene blir forhåpentligvis i bedre humør hvis de ikke er så sultne også. Vi har kjøpt noen kniver for barn så barna er med og kutter salat hvis de er i humør til det. Anonymkode: 43e79...b93 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #31 Skrevet 24. januar 2023 Spis middag 18.30 alle fire, det blir da kveldsmaten til barna. De kan få «kvelds» rett etter barnehagen: brødskiver, grøt eller annet enkelt. Ha faste dager han kommer tidligere hjem og eventuelt også henter barna og lager mat, to dager i uka kanskje? Planlegg middagene sammen, og han må handle (han kan bruke Oda). Anonymkode: 12a45...844 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå