AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Del Skrevet 24. januar 2023 Hei! Vi har nådd grensen for refusjon i forbindelse med ivf, og skal søke om refusjon. Hvis vi feks får igjen 1000 Kr, som er over grensen frem til nå, hva skjer med fremtidige medikament kostnader( som er innenfor 6mnd fristen) ? Må vi søke på nytt for disse, eller hvordan får vi de dekket ? Synes det er ganske forvirrende 😬 og er det noen medikamenter som det ikke er refusjon for/ finnes det en liste over hvilke medikamenter som skal tas med? Takk 🙏🏻 Anonymkode: 30d6b...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 24. januar 2023 #2 Del Skrevet 24. januar 2023 Når du har gjennomført et uttak og for hvert innsett får du nytt skjema fra klinikken som du sender inn sammen med kvitteringer. Så får du tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #3 Del Skrevet 24. januar 2023 Du må legge ut, så sende inn skjema fra sykehuset og kvitteringer til Helfo så får du tilbake. Anonymkode: a4779...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #4 Del Skrevet 24. januar 2023 Takk for svar. Jeg forstår at jeg skal legge ut, og sende inn kvitteringer og legeerklæringer . Men om jeg ikke er ferdig med ivf og papirer sendes inn for refusjon nå, og jeg legger ut mer senere , hvordan får jeg refundert for senere utlegg? Anonymkode: 30d6b...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #5 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Jeg forstår at jeg skal legge ut, og sende inn kvitteringer og legeerklæringer . Men om jeg ikke er ferdig med ivf og papirer sendes inn for refusjon nå, og jeg legger ut mer senere , hvordan får jeg refundert for senere utlegg? Anonymkode: 30d6b...f09 Du får nye papir fra klinikken og sender inn ny refusjon etter hvert forsøk. Anonymkode: 88144...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #6 Del Skrevet 25. januar 2023 Du kan sende inn i så mange omganger du vil. Så hvis du sender inn en runde nå så kan du sende inn på nytt om en måned for eksempel med de nye utgiftene som har dukket opp siden sist. Hvis det gjelder samme forsøk så legger du bare ved samme dokumentasjon. Anonymkode: eafaa...611 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #7 Del Skrevet 25. januar 2023 Hva med avbrutt forsøk? Dersom man har uttak, men ikke innsett. Får man dekket noe fra Helfo da? Anonymkode: 3d988...cc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #8 Del Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hva med avbrutt forsøk? Dersom man har uttak, men ikke innsett. Får man dekket noe fra Helfo da? Anonymkode: 3d988...cc6 Ja. Alt opp til tre gjennomførte forsøk. Gjennomført = innsett av embryo/blastocyst. Anonymkode: 632ad...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #9 Del Skrevet 26. januar 2023 EG har nettopp fått godkjent etter tre forsøk, det siste ble avbrutt og eggene går til frys. Sendte alt inn på sammen selv om det første forsøket starta i 2021 Anonymkode: 5ac79...bb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå