Gå til innhold

Rask nedgang i LH etter LH-topp, betyr det at eggløsningen skjedde ved toppen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har for første gang benyttet meg av eggløsningstester. Hadde ingen generell stigning i Lh, lå ganske likt, før den plutselig skjøt i været torsdag 19. januar på morgenen. Testet kun en gang om dagen, altså hver morgen før dette. Var veldig nysgjerrig da jeg fikk positiv, så jeg testet igjen om kvelden den 19. januar. Da var den tilbake til å være negativ, altså like lav som den har vært før toppen.

Kan jeg derfor anta at eggløsningen skjedde torsdag 19. januar? Mener å ha lest at lh-nivåene faller igjen når eggløsningen er ferdig. 

Noen som vet? 

Anonymkode: 3eebe...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre vil bare eggløsning tester vise at du kan få eggløsning.. ikke at det vil skje...så det kan være at eggløsning kommer..men det kan også at kroppen prøver men ikke får det til.

En positiv test kan ikke vise om egget vil slippe 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (Akkurat nå):

Dessverre vil bare eggløsning tester vise at du kan få eggløsning.. ikke at det vil skje...så det kan være at eggløsning kommer..men det kan også at kroppen prøver men ikke får det til.

En positiv test kan ikke vise om egget vil slippe 

Det er jeg klar over. Men jeg har syklus som «følger klokka» og jeg har blitt gravid 4 ganger på første forsøk (har 2 barn, 1 exu og en abort), så jeg går ut ifra at jeg er ganske fruktbar. Siste graviditet nå måtte jeg dessverre ta abort da fosteret ikke var levedyktig, og dermed har jeg blitt litt småbesatt av å bli raskest mulig gravid - derav eggløsningstestene. Jeg antar at jeg har eggløsning hver måned. 

Men er det generelt slik at eggløsning er over når lh synker igjen?

Anonymkode: 3eebe...ef7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, lh stiger for å stimulere egget til å slippe. Den faller igjen når egget har sluppet, tidligst 12timer etter lh-topp og senest 36 timer etter. De fleste har den faktiske løsningen(egget slipper) om natten. Tipper dermed at du hadde eggløsning natt til tors 19 januar🤗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandalorian skrev (7 timer siden):

Det stemmer, lh stiger for å stimulere egget til å slippe. Den faller igjen når egget har sluppet, tidligst 12timer etter lh-topp og senest 36 timer etter. De fleste har den faktiske løsningen(egget slipper) om natten. Tipper dermed at du hadde eggløsning natt til tors 19 januar🤗

Jeg har lest 24-48 timer etter, er det feil?

Anonymkode: ef0d3...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandalorian skrev (7 timer siden):

Mener du natten etter 19. :)? Altså natt til 20.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har lest 24-48 timer etter, er det feil?

Anonymkode: ef0d3...492

Nei, ikke nødvendigvis feil tror jeg😊 Gjennomsnittet er vel 24 timer(hvis du registrerer alle kvinner’s faktiske eggløsning og lh-verdier så ligger snittet på 24 tror jeg)

Men tidligst 12 timer, dvs i noen tilfeller går det kun 12 timer etter lh-topp. Sikkert noen som har fått el etter 48 timer også, men tror det er ekstremt sjeldent😊 men helt sikkert mulig, kvinnekroppen er jo egentlig veldig forskjellige🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pudderrosa skrev (4 timer siden):

Mener du natten etter 19. :)? Altså natt til 20.?

Mente natt til 19.😊 Iom at du skrev i innlegget ditt at du hadde lh-topp på morgenen 19. og dropp på kvelden 19.= el natt til 19.- utslag på lh. Lav lh på kvelden- el ferdig.

ikke sikkert det er riktig altså, men sånn hadde jeg tolket det hvis det var min måling🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...