Gå til innhold

hvem kan stoppe krigen i Ukraina?

Egenskap

Anbefalte innlegg

Krigen skulle vært avsluttet for lenge siden. Er det kun en borgerkrig i Russland som kan føre til krigen i Ukraina kan bli slutt?

Hva skal til at Russiske ledere blir redde?

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, Egenskap said:

Krigen skulle vært avsluttet for lenge siden. Er det kun en borgerkrig i Russland som kan føre til krigen i Ukraina kan bli slutt?

Putin kommer til å avslutte denne krigen ved å mobilisere enda flere menn, men da denne gangen i de Russiske områdene av Russland. Fiffen i byene som er vant med at Putin lar dem leve som i Vesten helt uten konsekvenser kommer ikke til å tåle dette.

Spørsmålet er bare hvor lenge den Russiske befolkningen orker å løpe inn i moderne våpen med rustne rifler, tanks som sprenger av seg selv og null hjelp til sårede soldater.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (44 minutter siden):

Putin kommer til å avslutte denne krigen ved å mobilisere enda flere menn, men da denne gangen i de Russiske områdene av Russland. Fiffen i byene som er vant med at Putin lar dem leve som i Vesten helt uten konsekvenser kommer ikke til å tåle dette.

Spørsmålet er bare hvor lenge den Russiske befolkningen orker å løpe inn i moderne våpen med rustne rifler, tanks som sprenger av seg selv og null hjelp til sårede soldater.

Jepp, dette tror jeg og er det korrekte svaret.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det russiske folk våkner opp og tar et oppgjør med alt som er galt og fortiden, sauer altså

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesten må hjelpe Ukraina å stagge Putin med våpenleveranser. Vesten må stå samlet.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (1 minutt siden):

Vesten må hjelpe Ukraina å stagge Putin med våpenleveranser. Vesten må stå samlet.

Nei.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Automagisk
Egenskap skrev (2 timer siden):

De har vært redde lenge.

Og vi som følger med litt ser at grupperinger i Russland har begynt å posisjonere seg for tiden etter Putin..Trolig er en begrenset borgerkrig uunngåelig allerede..og det som kan sette igang prosessen raskest er om Krim faller i Ukrainske hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (På 24.1.2023 den 8.40):

FSB har plikt til å arrestere Putin, og det vil mest sannsynlig stoppe krigen. FSB er Russlands sikkerhetspoliti og det er de som har ansvaret for stabilitet i landet. Putin utfordrer stabilitet i landet og må arresteres. Han har også brutt grunnlovens paragraf mot å atarte krig mot et annet land, og dette straffes med 30 års fengsel. Jeg mener at  ledelsen i FSB bør sparkes og erstattes med folk som det er  litt tak i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kaste mer ammunisjon på bålet trenger ikke  bety at færre blir drept.

Det kan være smartest å roe ned mest mulig og dempe krigsaktiviteten  for å spare liv i Ukraina mens vi venter på at Russland går i oppløsning eller Putin blir tatt. Sannsynligheten for at Russland skal kunne fortsette krigen utover i 2024 er ikke  all verden. Det er ikke sikkert man trenger å arrestere Putin en gang. Han er en gammel mann som har mer enn ti privatleger. Ingen har ti privatleger uten grunn.

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elitene i Russland som blor lei og avsetter Putin. 

Jeg ser ikke helt bort fra at Putin erklærer seier. Han kan påstå at " vi har rensket ut nazistene" og avslutte "spesialoperasjonen".

Han kan vise til at de nærmest utryddet Azov-bataljonen, som faktisk hadde noen høyreekstreme elementer.

Han kan berge seg selv på den måten. De fleste russere blir nok fornøyd med at krigen avsluttes.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isambard skrev (Akkurat nå):

Elitene i Russland som blor lei og avsetter Putin. 

Jeg ser ikke helt bort fra at Putin erklærer seier. Han kan påstå at " vi har rensket ut nazistene" og avslutte "spesialoperasjonen".

Han kan vise til at de nærmest utryddet Azov-bataljonen, som faktisk hadde noen høyreekstreme elementer.

Han kan berge seg selv på den måten. De fleste russere blir nok fornøyd med at krigen avsluttes.

Vi må håpe at Putin trekker seg ut. Men det er i så fall kun et tidsspørsmål før noe nytt skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putin kan selvfølgelig stoppe krigen, om han ønsker det.

Jeg regner med at Ukraina nå kommer til å ta tilbake de fylkene som Russland nå ser på som sine og da er Russland angrepet og kan følgelig mobilisere bredt.

Så får vi se om de blir utmattet til forhandlingsbordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må også tas i betraktning at det er mye propaganda på innsiden av Russland, som vil påvirke folk. Det er alltid sånn i slike land som Russland og Nord-Norea f.eks. Enkelte tror myndighetene er guder nærmest. Det er ikke fordi folkene er onde, de er hjernevasket.

Nå tror jeg det er mange oppegående russere og at motstanden mot autoritetene er større enn man tror. Men ja, det vil alltid være noen som støtter krig. Men tenk alle de falne soldatene som ble truet til å krige. På begge sider. 

Det er ikke annet enn tragisk uansett. Og folket har IKKE skylden, lederne har skylden.

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av og svar til slettet innlegg - Rhodiola, adm.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Anonio skrev (På 24.1.2023 den 11.28):

Det er mange kilder som viser hvor dypt støtten til Putin går. Her er noen intervjuer av folk i større byer. De er fortsatt stort sett for Putin.

Vi får ikke noe statistisk inntrykk fra denne videon,  men vi får innsikt i enkelte syn. Jeg antar at folk flest skygger unna kameraer og mikrofoner. Og de krigskritiske som svarer er forsiktige. De vet at de kan bli tatt dersom de uttaler seg for mye.

Men videoen er veldig interessant. Jeg oppfatter det som om de som støtter Putin tror Russland er under angrep fra NATO.  Vi kan med god grunn hevde at det ikke er  sant men det er altså den "sannheten" regimet har klart  å prente inn hos mange.  Dette betyr jo at fredsforhandlinger bør foregå mellom NATO og Russland, og at dersom NATO klarer å ta bort NATO-fobien så er freden et langt skritt nærmere.

Endret av Rhodiola
delrydding av sitat - Rhodiola, adm.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undrer hva konsekvensen er å levere masse materiell til Ukraina er? Det er for lett å sitte i Media å snakke om en krig, og all prat om å gi masse materiell til Ukraina? Det fungerer dårlig for alle å skulle "samhandle med media" Media er mennesker, og bidrar på ingen måter til krigens ende, fordi media alltid vil finne kritiske ting å snakke om. 

Russland vil da aldri oppnå troverdighet mer. Det gjelder i sport, det gjelder alle fasetter der Russland deltar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badebuksa2.0 skrev (På 24.1.2023 den 11.42):

Det må også tas i betraktning at det er mye propaganda på innsiden av Russland, som vil påvirke folk. Det er alltid sånn i slike land som Russland og Nord-Norea f.eks. Enkelte tror myndighetene er guder nærmest. Det er ikke fordi folkene er onde, de er hjernevasket.

Nå tror jeg det er mange oppegående russere og at motstanden mot autoritetene er større enn man tror. Men ja, det vil alltid være noen som støtter krig. Men tenk alle de falne soldatene som ble truet til å krige. På begge sider. 

Det er ikke annet enn tragisk uansett. Og folket har IKKE skylden, lederne har skylden.

Så nå er du kommet til at det ikke er så mange som er mot Putin som du trodde, fordi de er hjernevasket?

Si meg, er det da ok at de støtter Putin fordi de er hjernevasket?

80% oppslutning for Putin betyr 80% oppslutning for krigsforbrytelser, mord og bombing. Da kan vi vel kanskje bekrefte at majoriteten av Russere ikke er så gode som du sier, eller?

Endret av Rhodiola
delrydding av sitat - Rhodiola, adm.
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (1 minutt siden):

Så nå er du kommet til at det ikke er så mange som er mot Putin som du trodde, fordi de er hjernevasket?

Si meg, er det da ok at de støtter Putin fordi de er hjernevasket?

80% oppslutning for Putin betyr 80% oppslutning for krigsforbrytelser, mord og bombing. Da kan vi vel kanskje bekrefte at majoriteten av Russere ikke er så gode som du sier, eller?

Nei, det var kun en kommentar på at de son er for krigen, uansett hvor mange eller få se er (antallet vet vi ikke), mest sannsynlig er hjernevasket. Og da er det synd på dem.

Men etter hva jeg har lest og hørt, er motstanden stor.

Men du kan bare fortsette å hate russere du, og generalisere så jævlig. For all del, jeg er ikke russer så tar meg ikke nær av det. Men du tar feil. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...