Gå til innhold

3000 meteren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husker at jeg løp ganske nøyaktig 3000 m på 12 min da vi hadde Cooper-test på vgs. Tror ingen i klassen hadde sett for seg det. Med astma. 

Begynner å bli mange år siden 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Agent smith
Embla Othea skrev (På 26.1.2023 den 6.47):

Persen min er 20 min - så det går ikke så fort her. Var noe jeg måtte tvinge meg gjennom i forbindelse med egentrening på Vg3. Jeg tenker ikke at 3000 m er en særlig god måleparameter på god utholdenhet - alle kan løpe den fort med litt trening. Kommer man derimot opp på 5-10 km så begynner vi å snakke.

Jeg løper omtrent med samme pace på 3, 5 og 10 km. Er ikke så rask men utholdende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogger på rundt 25-30 min :hihi: Nærmer meg 40, aldri trent noe som helst med løping, og hadde fritak fra det på videregående :hihi:

Anonymkode: 5c14a...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tar det å rusle 3000 meter? Det er i så fall det beste jeg kan få til, hvis jeg ønsker meg et par dager med stive muskler etterpå.

Sist jeg løp 3000 meter var vel i militæret i 1991. Da var jeg i god form og klarte det på 17-18 minutter med litt lett jogg og litt gåing. Nå veier jeg 50 kg mer og det å løpe er ikke noe jeg driver med.

Anonymkode: e73b8...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (7 timer siden):

Jeg løper omtrent med samme pace på 3, 5 og 10 km. Er ikke så rask men utholdende 

Samme her. Er seig men løper ikke så fort. Ligger på 10 km/t på 4x4 min intervaller, har på mitt beste ligget på 12 km/t selv om det ikke er så bra det heller. 😜

Endret av Embla Othea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomførte 3000meteren på 10 et eller annet i for herrens mange år siden, Hæren. 5000 noen måneder senere på 19.78. De verdiene har egentlig alltid stått pluss/minus frem til jeg ble skadet i fot. Idag kan jeg bare drite i de tallene der, men med litt vilje og smerte så tipper jeg at jeg klarer 3000 på 16-18 minutter. Jeg savner den gamle kroppen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Agent smith
Embla Othea skrev (5 timer siden):

Samme her. Er seig men løper ikke så fort. Ligger på 10 km/t på 4x4 min intervaller, har på mitt beste ligget på 12 km/t selv om det ikke er så bra det heller. 😜

Men du er fortsatt ung, så hurtigheten din kan fortsatt trenes opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
TheHairyToothfairy skrev (5 timer siden):

Gjennomførte 3000meteren på 10 et eller annet i for herrens mange år siden, Hæren. 5000 noen måneder senere på 19.78. De verdiene har egentlig alltid stått pluss/minus frem til jeg ble skadet i fot. Idag kan jeg bare drite i de tallene der, men med litt vilje og smerte så tipper jeg at jeg klarer 3000 på 16-18 minutter. Jeg savner den gamle kroppen min.

19,78 det vil si 19 min og 46,8 sekunder🧐🤓😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith

Rekorden min på 5000 i voksen alder er 22 min. Målte aldri da jeg var ung, men tipper jeg lå på i underkant av 20 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (2 timer siden):

Men du er fortsatt ung, så hurtigheten din kan fortsatt trenes opp

Hehe ja men det er vanskelig å få kontinuitet i treningen når man er innelåst på Gjøkeredet 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Embla Othea said:

Samme her. Er seig men løper ikke så fort. Ligger på 10 km/t på 4x4 min intervaller, har på mitt beste ligget på 12 km/t selv om det ikke er så bra det heller. 😜

Høres ut som du løper på mølle? Det er ikke helt direkte overførbart. 

12km/h var kravet for godkjent 3000m i forsvaret sist jeg var der. Klarer du det er det jo helt godkjent :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (2 minutter siden):

Høres ut som du løper på mølle? Det er ikke helt direkte overførbart. 

12km/h var kravet for godkjent 3000m i forsvaret sist jeg var der. Klarer du det er det jo helt godkjent :) 

Ja - jeg løper på mølle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (7 timer siden):

Rekorden min på 5000 i voksen alder er 22 min. Målte aldri da jeg var ung, men tipper jeg lå på i underkant av 20 min

😱🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter omtrent når jeg er i form. Har aldri hatt noe voldsomt sportstalent, så det er nok omtrent så fort det er mulig for meg å jogge uten langt mer seriøs trening enn jeg har tid og lyst til. Jogger ofte forbi folk i lysløypa og har til gode å bli tatt igjen, så jeg har nok en slags hverdagsvariant av brukbar form.

Anonymkode: 21374...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitalogy
Embla Othea skrev (På 28.1.2023 den 20.24):

Ja - jeg løper på mølle.

Forståelig nok. Gjøkeredet har ikke nødvendigvis en egen lysløype liksom. 🙂

Mølla er et glimrende hjelpemiddel hvis man liker (eller tolererer) den. Er den godt kalibrert, trenger det ikke være så far off ute-realiteten heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løp 12.40 i høst. Faktisk bare 10 sekunder bak rekorden.

Har aldri vært veldig god på den distansen. Holder nesten tilsvarende tempo på 5-6 kilometer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vitalogy skrev (10 timer siden):

Forståelig nok. Gjøkeredet har ikke nødvendigvis en egen lysløype liksom. 🙂

Mølla er et glimrende hjelpemiddel hvis man liker (eller tolererer) den. Er den godt kalibrert, trenger det ikke være så far off ute-realiteten heller.

😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...