Gå til innhold

3000 meteren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heihei, hvor lang tid bruker du på å jogge/løpe 3000 meter?

Og hvor godt trent vil du si at du er?

Anonymkode: 8a663...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en distanse som jeg utelukkende forbinder med forsvaret eller opptaksprøve til politi eller noe. Det er ikke noe som jeg jobber med å perse på som mosjonist. Så svaret er at jeg aldri har prøvd. Men persen på 5000 km er 22.6 min. Er godt trent, men liker bedre lengre løp som halvmaraton.

Anonymkode: 35046...4a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en distanse som jeg utelukkende forbinder med forsvaret eller opptaksprøve til politi eller noe. Det er ikke noe som jeg jobber med å perse på som mosjonist. Så svaret er at jeg aldri har prøvd. Men persen på 5000 meter! er 22.6 min. Er godt trent, men liker bedre lengre løp som halvmaraton.

Anonymkode: 35046...4a8

 

Anonymkode: 35046...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rundt 15 min, ikke så godt trent! Bruker 5 min omtrent på 1 km, men når jeg gjorde det var det iskaldt ute, -10 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ville jeg nok brukt et kvarter-14dager.... 

3000 er en krevende distanse, for å få en god tid må man klare å ha det vondt. Mener persen min var 1130, ikke veldig fantastisk men trente aldri spesifikt mot den testen. Det var bare å gjøre det beste man kunne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000m er bare vondt 🙈

pers der er 11:24 min, (3.48 min/km) så ikke mye å skryte av. 

mer fornøyd med maraton pers som er 2.59.56 (4.14 min/km), er treg og bruker litt tid på og komme igang. 

Anonymkode: 52c15...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (22 timer siden):

Løp på ca 11 mim da jeg var ung.

Med dagens form ville jeg nok brukt 14 min.

 

14 min er sjukt bra da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
Embla Othea skrev (14 minutter siden):

14 min er sjukt bra da!

Nja, kjenner noen som løper på 10-11 min, så er en snegle i forhold til de. Men har som mål å komme meg ned på 12 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13:38 for noen dager siden

Trener mest styrke, men har trent mye utholdenhet tidligere i livet (typ toppidrett, men det var ikke løping). Har nettopp kommet i gang med løping nå etter å ha vært skada i 18 mnd. Har trent alternativ da , og det har heldigvis fungert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitalogy
T-AA skrev (På 23.1.2023 den 20.53):

Løp på 9:25 i militæret.

Har aldri løpt 3000 m-distansen etter det 🤷‍♂️

9.25 er veldig sterkt. Da var du garantert blant troppens fremste.

Jeg har selv omtrent samme tid, som aktiv utøver. Ikke friidrett da, men en idrett hvor utholdenhet er en viktig komponent.

Endret av Vitalogy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (På 24.1.2023 den 20.41):

Nja, kjenner noen som løper på 10-11 min, så er en snegle i forhold til de. Men har som mål å komme meg ned på 12 min.

Jeg hadde vært fornøyd med 14 min, du vet at det er et min under kravet til førstegangstjenesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Persen min er 20 min - så det går ikke så fort her. Var noe jeg måtte tvinge meg gjennom i forbindelse med egentrening på Vg3. Jeg tenker ikke at 3000 m er en særlig god måleparameter på god utholdenhet - alle kan løpe den fort med litt trening. Kommer man derimot opp på 5-10 km så begynner vi å snakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Vitalogy said:

9.25 er veldig sterkt. Da var du garantert blant troppens fremste.

Jeg har selv omtrent samme tid, som aktiv utøver. Ikke friidrett da, men en idrett hvor utholdenhet er en viktig komponent.

Ja, jeg var best i troppen, så jeg er kjapt ute når noen spør om pers på 3000m 😀

Vi var i tropp 4D og det var en i 4B som løp på 9:13, så dessverre ikke best i kompaniet.

Og så det er sagt, i dag er jeg fornøyd om jeg greier 14:00 - det er mange år og noen kilo siden (bare muskler naturligvis! 😉)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Embla Othea skrev (9 timer siden):

Persen min er 20 min - så det går ikke så fort her. Var noe jeg måtte tvinge meg gjennom i forbindelse med egentrening på Vg3. Jeg tenker ikke at 3000 m er en særlig god måleparameter på god utholdenhet - alle kan løpe den fort med litt trening. Kommer man derimot opp på 5-10 km så begynner vi å snakke.

Der er jeg ikke helt enig med deg. 3000 meter sier veldig mye om utholdenhet. Man er langt inne i aerob kapasitet. En utøver på 1500m vil lett tilpasse seg 5000m, og sikkert løper både både 10k og maraton fort.

Det er først når man kommer ned i 400m at man kan løpe fort uten kondis. 800m er i grenseland.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (7 minutter siden):

 

Der er jeg ikke helt enig med deg. 3000 meter sier veldig mye om utholdenhet. Man er langt inne i aerob kapasitet. En utøver på 1500m vil lett tilpasse seg 5000m, og sikkert løper både både 10k og maraton fort.

Det er først når man kommer ned i 400m at man kan løpe fort uten kondis. 800m er i grenseland.

Enig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...