Gå til innhold

Vil du dele din erfaring med Dyson støvsuger?


Ayesh

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt en brukt dyson støvsuger som er 7 mnd gammel. Den heter Dyson outsize absolute. Den ser helt greit ut.

Satt og tenkte på hva den største forskjellen mellom alle disse dyson støvsugerne er?

Hvilken har du? Hvor lenge har du hatt? Hvor mange år varer batteriet? Er dyrt å kjøpe ny batteri? Tar den mye strøm hvis man lader daglig?

Min virker litt tung, men kanskje jeg aldri har brukt dyson før. Derfor føles det sånn.

Del din opplevelse med dyson🙂

Endret av Ayesh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en Dyson detect slim til jul, og jeg elsker den!! Ikke spesielt tung, men var litt uvant til å begynne med. Veldig lettvint, slipper å drasse rundt på den svære støvsugeren jeg hadde før. 
Siden jeg ikke har hatt den mer enn en måned, kan jeg ikke svare på det du spør om. 

Anonymkode: 13b6c...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg fikk en Dyson detect slim til jul, og jeg elsker den!! Ikke spesielt tung, men var litt uvant til å begynne med. Veldig lettvint, slipper å drasse rundt på den svære støvsugeren jeg hadde før. 
Siden jeg ikke har hatt den mer enn en måned, kan jeg ikke svare på det du spør om. 

Anonymkode: 13b6c...604

Ok men takk for at du svarte🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en eldre versjon av denne, arvet den av en slektning: https://www.dyson.no/stovsugere/tradlose/v8/origin-2022

Veldig fornøyd! Bruker den mye, spesielt med det korteste munnstykket, og synes ikke jeg må lade spesielt ofte. Ladingen går fort og jeg tror ikke den tar mye strøm.

Anonymkode: a5aca...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har en eldre versjon av denne, arvet den av en slektning: https://www.dyson.no/stovsugere/tradlose/v8/origin-2022

Veldig fornøyd! Bruker den mye, spesielt med det korteste munnstykket, og synes ikke jeg må lade spesielt ofte. Ladingen går fort og jeg tror ikke den tar mye strøm.

Anonymkode: a5aca...895

Fint å høre🙂 setter du den på lading selvom den ikke er helt tom batteri?

 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Dyson V15, kjøpt ny. 

Hadde en god Electrolux før + robotstøvsuger. Så ble temmelig overrasket da jeg støvsugde tepper og sofa første gang med Dyson, jeg måtte tømme den flere ganger. Første helg tok vi også for oss alle sider av madrassene, og også der samlet den opp en del støv. 

Jeg synes ikke den er tung. Men forstår hva du mener, det er litt uvant å ha motoren så høyt oppe. 

Batteriet varer 35 minutter fulladet. Jeg setter den til lading når den bikker 15 minutter igjen, så klarer meg uten ekstra batteri. 

Det mest irriterende er filteret, som jeg synes må skylles ofte, og da kan den jo ikke brukes på en stund. 

Anonymkode: 7811c...38e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har Dyson V15, kjøpt ny. 

Hadde en god Electrolux før + robotstøvsuger. Så ble temmelig overrasket da jeg støvsugde tepper og sofa første gang med Dyson, jeg måtte tømme den flere ganger. Første helg tok vi også for oss alle sider av madrassene, og også der samlet den opp en del støv. 

Jeg synes ikke den er tung. Men forstår hva du mener, det er litt uvant å ha motoren så høyt oppe. 

Batteriet varer 35 minutter fulladet. Jeg setter den til lading når den bikker 15 minutter igjen, så klarer meg uten ekstra batteri. 

Det mest irriterende er filteret, som jeg synes må skylles ofte, og da kan den jo ikke brukes på en stund. 

Anonymkode: 7811c...38e

Filteret har jeg  ikke tenkt over 🥲 må den vaske oftere?? Hvor på maskinen ligger filteret egentlig?

 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Ayesh said:

Fint å høre🙂 setter du den på lading selvom den ikke er helt tom batteri?

 

Ts

Ja! Det er faktisk bare en gang at den har vært helt utladet; jeg pleier å lade litt når jeg synes jeg har brukt den mye.

Anonymkode: a5aca...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja! Det er faktisk bare en gang at den har vært helt utladet; jeg pleier å lade litt når jeg synes jeg har brukt den mye.

Anonymkode: a5aca...895

Ok så du mener at hver gang du henger støvsugeren på plass så står laderen også på? Og da står støvsugeren på lading til neste du skal støvsuge?

 

Siden du fikk den av noen...har batteriet på den blitt byttet? Eller har det vært samme batteri hele veien? Fordi jeg har hørt at man må skifte batteri på disse støvsugerne etter 2 år :)

 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ayesh skrev (2 timer siden):

Filteret har jeg  ikke tenkt over 🥲 må den vaske oftere?? Hvor på maskinen ligger filteret egentlig?

 

Ts

Min forteller meg når filteret skal renses. Det skjer nesten ved annenhver gangs bruk. Ville nok googlet bruksanvisningen, fårstår på denne tråden at en dyson ikke nødvendigvis er lik som en annen dyson. Min har et display som gir alle instrukser om hva jeg skal gjøre, programmer, tid igjen, med mer. 

Filteret sitter helt øverst på min, er en lilla "sylinder" som kan skrus av. 

Anonymkode: 7811c...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en V7 som begynner å dra på årene. Jeg byttet batteri selv, kjøpte fra Wish da de angivelig var utgått her, og støvsugeren fikk et nytt liv. Før batteribytte klarte den sånn tre sekunder på full guffe. 

Anonymkode: 9a506...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ayesh said:

Ok så du mener at hver gang du henger støvsugeren på plass så står laderen også på? Og da står støvsugeren på lading til neste du skal støvsuge?

 

Siden du fikk den av noen...har batteriet på den blitt byttet? Eller har det vært samme batteri hele veien? Fordi jeg har hørt at man må skifte batteri på disse støvsugerne etter 2 år :)

 

Ts

Nei, jeg lader ikke hver gang jeg setter den på plass, lader den bare litt innimellom, og den lader raskt. Jeg har ikke skiftet batteri, visste ikke noe om det før du skrev det nå! :D Synes den funker fint men kanskje jeg skal undersøke litt. Kan legge til at jeg bor på 46m2, så jeg har ikke det største huset...

Anonymkode: a5aca...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en Dyson på jobb. Den ble hele tiden full av hår rundt den «rullen» i innsuget og det var et evig styr å rengjøre denne. Har en liten Makita hjemme som fungerer utmerket uten noe ekstra tull.

Anonymkode: 0f02b...464

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har en V7 som begynner å dra på årene. Jeg byttet batteri selv, kjøpte fra Wish da de angivelig var utgått her, og støvsugeren fikk et nytt liv. Før batteribytte klarte den sånn tre sekunder på full guffe. 

Anonymkode: 9a506...85a

Hvor gammel er støvsugeren din da? Trodde at wish/ebay har bare fake ting🤣 men fint å høre at du fikk ny batteriet gjennom wish:)

 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har Dyson V15, kjøpt ny. 

Hadde en god Electrolux før + robotstøvsuger. Så ble temmelig overrasket da jeg støvsugde tepper og sofa første gang med Dyson, jeg måtte tømme den flere ganger. Første helg tok vi også for oss alle sider av madrassene, og også der samlet den opp en del støv. 

Jeg synes ikke den er tung. Men forstår hva du mener, det er litt uvant å ha motoren så høyt oppe. 

Batteriet varer 35 minutter fulladet. Jeg setter den til lading når den bikker 15 minutter igjen, så klarer meg uten ekstra batteri. 

Det mest irriterende er filteret, som jeg synes må skylles ofte, og da kan den jo ikke brukes på en stund. 

Anonymkode: 7811c...38e

Hvor ofte vasker du filteret

Anonymkode: 0d4bc...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Savner Dyson veldig. Hadde med på flyttelasset fra England før den til slutt ga seg ca 10 år gammel. Har hatt Bosch og Electrolux etterpå og de er ikke i nærheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomas77 skrev (20 minutter siden):

Savner Dyson veldig. Hadde med på flyttelasset fra England før den til slutt ga seg ca 10 år gammel. Har hatt Bosch og Electrolux etterpå og de er ikke i nærheten. 

Kan du ikke kjøpe ny? 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Ayesh said:

Kan du ikke kjøpe ny? 😥

Joda men det byr meg i mot å bytte ut Bosch'en som det egentlig ikke feiler noe annet enn at den ikke er så god som en Dyson. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Dyson V11 og elsker den! Litt uvant i starten at den er topptung men blir fort vant til det. Vi har laderen hengt opp på kottet og lader bare når den nærmer seg tom. Filteret skyller vi gjennom av og til, får også varsel på displayet om det er behov.
 

Har robotstøvsuger i tillegg da det trengs å støvsuge jevnlig pga hunden 😅

Anonymkode: 5ad11...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...