Gjest Anonym00000000 Skrevet 23. januar 2023 #1 Del Skrevet 23. januar 2023 Jeg hadde noe acne som yngre, og får noe fortsatt (37år). Tidligere har jeg brukt nål for å hjelpe ut stae whiteheads/innkapslede kviser, men i det siste har jeg fått noen som ikke vil ut, samme hvor mye jeg «opererer». Og ja, jeg er forsiktig og vet at jeg nok får arr, men mine arr forsvinner raskt, og jeg vil heller ha det en «kvisekinn». Jeg har lest at man kan bruke antibiotika (det får jeg nok ikke tak i), og varme kompresser for å muligens åpne porene, men jeg har ikke troen på det siden jeg ikke engang har fått ordnet dette med nål. Har noen erfaring med denne problemstillingen eller tips til hva som kan gjøres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #2 Del Skrevet 23. januar 2023 Kan du poste bilde? Anonymkode: 169e8...640 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #3 Del Skrevet 23. januar 2023 Jeg slet mye med dette da jeg gikk på antidepressiva Escitalopram. Anonymkode: 99b61...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #4 Del Skrevet 23. januar 2023 La den være, og gi den tid til å enten forsvinne, eller modnes. Ikke pirk. Gi den fred. Anonymkode: f3cf3...66e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #5 Del Skrevet 23. januar 2023 Whiteheads er ikke acne, så antibiotika vil ikke hjelpe, Om du sliter med acne, altså ikke bare en og annen kvise, så gå til legen. Det har blitt mye lettere å få behandling mot acne den siste tiden. Før måtte man bare gå sånn, nå får man behandling om man er plaget. Anonymkode: 4b980...bd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #6 Del Skrevet 23. januar 2023 Anonym00000000 skrev (13 timer siden): Jeg hadde noe acne som yngre, og får noe fortsatt (37år). Tidligere har jeg brukt nål for å hjelpe ut stae whiteheads/innkapslede kviser, men i det siste har jeg fått noen som ikke vil ut, samme hvor mye jeg «opererer». Og ja, jeg er forsiktig og vet at jeg nok får arr, men mine arr forsvinner raskt, og jeg vil heller ha det en «kvisekinn». Jeg har lest at man kan bruke antibiotika (det får jeg nok ikke tak i), og varme kompresser for å muligens åpne porene, men jeg har ikke troen på det siden jeg ikke engang har fått ordnet dette med nål. Har noen erfaring med denne problemstillingen eller tips til hva som kan gjøres? Hæ? Skjønner ikke hva slags akne du snakker om Anonymkode: 7328a...8fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #7 Del Skrevet 23. januar 2023 Mener du store byller? Jeg tar en pad med (helst herre-)parfyme og holder lenge over byllen. Dette gjør jeg flere ganger i løpet av dagen. Da krymper byllen. Jeg bruker og kvise-plaster, de vises knapt. Anonymkode: afee4...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 24. januar 2023 #8 Del Skrevet 24. januar 2023 Har du forsøkt å eksfoliere med BHA (salicylsyre)? Den har den egenskapen at den kan løse opp talgpropper i porene og forebygge at det dannes nye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #9 Del Skrevet 24. januar 2023 Hudlege. Anonymkode: de72f...4e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym00000000 Skrevet 26. januar 2023 #10 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 23.1.2023 den 8.34): Whiteheads er ikke acne, så antibiotika vil ikke hjelpe, Om du sliter med acne, altså ikke bare en og annen kvise, så gå til legen. Det har blitt mye lettere å få behandling mot acne den siste tiden. Før måtte man bare gå sånn, nå får man behandling om man er plaget. Anonymkode: 4b980...bd1 Jo, de er en form for «acne» i den engelske paraplydefinisjonen. Tusen takk for konstruktive tips fra flere av dere💌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå